تحولات منطقه

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش از مدارس هیئت امنایی به مثابه الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور یاد کرد.

مدارس هیئت امنایی الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

محمد خرم با مروری بر تاریخچه قانونی مدارس هیئت امنایی، تصریح کرد: مدارس هیئت امنایی بر اساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش و با هدف بهره‌گیری از ظرفیت‌های مردمی و محلی شکل گرفته‌اند. فلسفه وجودی این مدارس، مشارکت‌پذیری است و باید به عنوان الگویی برای سایر مدارس کشور عمل کنند.

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: هرچه ارتباط شما مدیران با اولیا و خیرین عمیق‌تر باشید و از ظرفیت فکری و اجرایی جامعه محلی خود بهتر استفاده کنید، در کیفی‌سازی آموزش و پرورش منطقه خود موفق‌تر خواهید بود. این نگاه، نقطه مقابل نادرستِ برچسب زدن به این مدارس به عنوان مدارس پولی است.

مدارس هیئت امنایی الگویی برای مردمی‌سازی آموزش و پرورش در کشور

خرم، تشکیل هیئت‌امنای توانمند و فعال را رکن اصلی موفقیت این مدارس دانست و گفت: شما موظفید بر اساس آیین‌نامه اجرایی، هیئت‌امنایی متشکل از افراد خوش‌فکر، توانمند، صاحب نفوذ و دلسوز تشکیل دهید و ماهی یکبار با آنان جلسه برگزار کنید. اگر هیئت امنا به درستی تشکیل و از آن استفاده نشود، هدف اصلی قانونگذار که همان مردمی‌سازی است، محقق نخواهد شد.

مدیرکل دفتر امور شوراهای وزارت آموزش و پرورش در پایان با تجلیل از مقام معلمان، خطاب به مدیران حاضر گفت: شغل شما یک شغل عادی نیست، بلکه یک ایثارگری است. شما دارید برای آینده این کشور سرمایه‌گذاری می‌کنید. استانداران، وزیران و مدیران آینده کشور، امروز در کلاس‌های درس شما نشسته‌اند. بنابراین در شهرستان‌ها، از محیط آرام و صمیمی برای خدمت‌رسانی بیشتر بهره ببرید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha