سالار قاسمی، معاون وزیر و رئیس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در نشست با جامعه خیران مدرسهساز با بیان اینکه تحقق آموزشوپرورش فراگیر از سیاستهای اصلی این سازمان است، اظهار کرد: سازمان آموزشوپرورش استثنایی باید در مسیر فراگیرسازی به عنوان یک سازمان تخصصی حضور داشته باشد و همچنین ساختار ادارات آموزش و پرورش استثنایی استانها هم باید تقویت شود تا نقش پشتیبانی را برای دانشآموزان استثنایی در مدارس عادی داشته باشد.
وی ادامه داد: برای تحقق کامل فراگیرسازی در جامعه باید زیرساختهایی مانند مناسبسازی محتوای آموزشی، فضای آموزشی و توانمندسازی نیروی انسانی را داشته باشیم و این فرآیند نیاز به زمان دارد، پس در این مدت توسعه و تجهیز مدارس استثنایی را هم باید داشته باشیم.
قاسمی «حکمرانی مطلوب» را مبتنی بر داده محوری و مشارکت محوری دانست و بیان کرد: بانک اطلاعاتی مدارس و جمعیت دانشآموزی در حال تکمیل است تا تصمیمگیریها بر اساس دادههای دقیق و واقعی انجام شود و این اطلاعات به جامعه خیران مدرسه ساز هم ارائه میشود تا بر اساس نیازسنجیهای صورت گرفته، مدارس ساخته شوند.
معاون وزیر با اشاره به تشکیل کارگروه خیران مدرسه ساز ویژه مدارس استثنایی، گفت: اولین جشنواره خیران مدرسهساز ویژه آموزش وپرورش استثنایی با هدف تقویت مشارکت اجتماعی و توسعه فضاهای ورزشی، هنری و مهارتی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه برگزار خواهد شد.
در ادامه این نشست، حمیدرضا شاه حسینی، رئیس جامعه خیران مدرسهساز کشور با اشاره به نگاه مشارکت محور سازمان آموزشوپرورش استثنایی، گفت: جامعه خیران مدرسه ساز با تمام ظرفیت در کنار سازمان آموزشوپرورش استثنایی خواهد بود و آماده مشارکت در توسعه و تجهیز مدارس و فضاهای مورد نیاز این دانشآموزان است.
وی افزود: تشکیل کارگروه خیران مدرسه ساز ویژه مدارس استثنایی میتواند زمینه همافزایی و برنامه ریزی هدفمند برای توسعه فضاهای آموزشی، ورزشی، هنری و حرفهآموزی را فراهم کند.
رئیس جامعه خیران مدرسهساز همچنین اعلام کرد که این مجموعه آماده است با مشارکت سازمان، نخستین جشنواره خیران مدرسه ساز ویژه آموزش وپرورش استثنایی را برگزار کند تا ظرفیتها و نیازهای این بخش معرفی و مشارکتهای مردمی بیش از پیش جذب شود.
گفتنی است در این جلسه مصوب شد صد زمین چمن مصنوعی ویژه دانشآموزان استثنایی با مشارکت جامعه خیران مدرسهساز احداث شود.



نظر شما