تحولات منطقه

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی با تاکید براین که نقطه عطف کیفی‌سازی خدمات خادمیاری رضوی در بزرگ‌ترین راهپیمایی جهان متبلور می‌شود، گفت: به منظور ارتقای کیفیت مواکب رضوی اربعین هفت برنامه محوری هدفگذاری و تدوین شد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت بنیاد کرامت رضوی تشریح کرد:تدوین و هدفگذاری هفت برنامه محوری برای ارتقای کیفیت مواکب رضوی
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

احمد میرزاده، مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی بنیاد کرامت رضوی با اشاره به برگزاری گردهمایی دو روزه خادمیاران رضوی مواکب اربعین سراسر کشور که در روزهای اخیر در مشهد مقدس برگزار شد، اظهار داشت: توفیق الهی نصیب خادمان امام رئوف شد که میزبان ۱۰۰ نفر از فعالان مواکب خادمیاری اربعین حسینی سال ۱۴۰۴ باشیم که براساس ارزیابی‌های دقیق و جامع، از ۶ استان مستقر در مرزها و ۱۰ استان فعال در مسیرهای مواصلاتی و در مجموع بیش از ۳۷ موکب رضوی در این نشست حضور داشتند.

هدفگذاری 7 برنامه محوری در ارتقاء خدمت اربعینی

این گردهمایی راهبردی که با هفت رکن اساسی تکریم خادمیاران پیشگام، تبیین فلسفه حضور رضوی در حماسه اربعین، ارزیابی علمی عملکرد، تقویت هم‌افزایی ملی، هدفمندسازی خدمات بر پایه نیازسنجی میدانی، تبادل تجربه موفق استانی و تجدید میثاق عاشقانه در حرم نور برگزار شد، نقشه راهی روشن و جامع برای جهش کیفی خدمات در اربعین ۱۴۰۵ ترسیم کرد؛ به‌نحوی که شبکه گسترده خادمیاری رضوی از این پس با انسجامی بی‌سابقه، بهره‌مندی از بهترین الگوهای کشوری و تمرکز بر رضایت حداکثری زائران، آماده است تا در بزرگ‌ترین راهپیمایی بشریت، جلوه‌ای درخشان‌تر از خدمت خالصانه رضوی را به نمایش بگذارد و پرچم سبز امام مهربانی‌ها را در قلب میلیون‌ها دل عاشق حسینی برافراشته‌تر سازد.

میرزاده در توضیح بیشتر این طور با اشاره به تدوین برنامه‌های محوری و راهبردی و هدفگذاری در این گردهمایی دو روزه تصریح کرد: تکریم و تجلیل شایسته از خادمیارانی نخستین برنامه محوری بود که با تمام ظرفیت خود حماسه آفریدند؛ تکریمی که هم وظیفه شرعی و سازمانی ماست و هم مشوق قدرتمندی برای حضور پرصلابت‌تر در اربعین پیش‌رو خواهد بود. تکریم نه فقط یک مراسم تشریفاتی، بلکه سپاس عمیقی از کسانی که در گرمای طاقت‌فرسای تابستان با لبخند و دست پر، زائر را میزبانی کردند.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی در ادامه تبیین عمیق جایگاه بی‌بدیل اربعین حسینی را دومین برنامه راهبردی این گردهمایی دانست و گفت: ما خادمان حضرت رضا(ع) مکلفیم پرچم پاسداشت نهضت عاشورا را در این اجتماع میلیونی به اهتزاز درآوریم و شبکه خادمیاری را با ریل‌گذاری اثر و تبیین درست به دانشگاه عملی ایثار و معرفت حسینی تبدیل کنیم و نشان دهیم که عشق به امام حسین(ع) و امام رضا(ع) یکی است.

وی افزود: ارائه گزارش جامع ارزیابی عملکرد مواکب در سال‌های اخیر؛ بیان نقاط قوت تثبیت، ضعف‌ها شفاف‌سازی و راهکارهای عملیاتی برای رفع کاستی‌ها به بحث گذاشته شد که سومین برنامه محوری این گردهمایی قلمداد می‌شود. همه گزارش‌ها روی میز آمد، نقاط قوت تثبیت شد، کاستی‌ها بدون تعارف مطرح شد و راهکارهای عملی برای رفع آنها تدوین گردید.

میرزاده همچنین با تاکید بر تقویت هم‌افزایی ملی و تبدیل شبکه خادمیاری به یک زنجیره متصل و یکپارچه را چهارمین محور این گردهمایی دو روزه دانست و تصریح کرد: در این گردهمایی تاکید شد تا هر موکب از ظرفیت‌ها، امکانات و استعدادهای سایر استان‌ها بهره‌مند شود و خدمت‌رسانی به یک جریان هماهنگ و قدرتمند به یک شبکه‌سازی در ارائه خدمت موثر تبدیل گردد.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی هدفمندسازی خدمات بر مبنای نیازسنجی میدانی دقیق؛ بازنگری در محل استقرار مواکب و سازماندهی، نوع خدمات و الگوهای ارائه آن به‌منظور پوشش حداکثری خلأهای موجود در مسیرهای اصلی را محور پنجم بیان کرد و تصمیم گرفته شد که در اربعین ۱۴۰۵، هیچ زائری در هیچ نقطه‌ای تحت عنایات امام رضا(ع) احساس کمبود نکند.

وی به هم‌اندیشی واقعی و تبادل تجربه؛ به عنوان محور ششم اشاره کرد و افزود: در این گردهمایی هر استان الگوهای موفق خود در جذب خیرین، همکاری با نهادهای حاکمیتی، دانشگاه‌ها و سازماندهی نیروی انسانی را ارائه کرد تا گنجینه‌ای ملی از بهترین شیوه‌ها شکل گیرد. هر استان بهترین دستاورد خود را ارائه کرد. از مدل موفق جذب خیرین و همکاری با دانشگاه‌ها تا راه‌اندازی رادیو موکب، میزبانی در منزل، واگذاری مسئولیت به نوجوانان و پخت نذورات مردمی و در این دو روز، یک گنجینه ملی از بهترین شیوه‌های خدمت شکل گرفت.

میرزاده به دیگر برنامه‌های این گردهمایی دو روزه اشاره کرد و اظهار داشت: بهره‌مندی از فیض زیارت و تجدید پیمان در حرم مطهر از دیگر برنامه‌های محوری بود و این دو روز گردهمایی فراتر از یک نشست کاری، یک میثاق‌نامه عاشقانه بود؛ خادمیاران در جوار مضجع نورانی امام هشتم، عهد بستند که در اربعین پیش‌رو، خدمت‌رسانی رضوی را به قله‌های جدیدی از کیفیت، گستردگی و اثرگذاری برسانند.

مدیر مرکز خادمیاری و کانون‌های خدمت رضوی خاطر نشان کرد: این گردهمایی، آغاز یک حرکت کیفی نوین در تاریخ خادمیاری اربعین حسینی در مواکب خادمیاری سراسر کشور است؛ حرکتی که ان‌شاءالله در اربعین ۱۴۰۵، ثمره آن متبلور خواهد شد.

این گزارش حاکی است،این نشست راهبردی که با هفت رکن اساسی تکریم خادمیاران پیشگام، تبیین فلسفه حضور رضوی در حماسه اربعین، ارزیابی علمی عملکرد، تقویت هم‌افزایی ملی، هدفمندسازی خدمات بر پایه نیازسنجی میدانی، تبادل تجربه موفق استانی و تجدید میثاق عاشقانه در حرم نور برگزار شد، نقشه راهی روشن و جامع برای جهش کیفی خدمات در اربعین ۱۴۰۵ ترسیم کرد؛ به‌نحوی که شبکه گسترده خادمیاری رضوی از این پس با انسجامی بی‌سابقه، بهره‌مندی از بهترین الگوهای کشوری و تمرکز بر رضایت حداکثری زائران، آماده است تا در بزرگ‌ترین راهپیمایی بشریت، جلوه‌ای درخشان‌تر از خدمت خالصانه رضوی را به نمایش بگذارد و پرچم سبز امام مهربانی‌ها را در قلب میلیون‌ها دل عاشق حسینی برافراشته‌تر سازد.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha