تحولات منطقه

فصل دوم سریال تماشایی «وحشی» از راه رسید تا بار دیگر توانایی و استعداد هومن سیدی در کارگردانی و هنرمندی و تسلط جواد عزتی در بازیگری را به رخ بکشد.

نگاهی به افتتاحیه فصل دوم «وحشی»/درخشش یک بازی تماشایی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

به گزارش قدس آنلاین، قسمت اول فصل دوم سریال «وحشی» دوشنبه شب از فیلم نت پخش شد و انتظارها برای تماشای یک درام جنایی به پایان رسید اما آنچه در این قسمت، چشمگیر بود، بازی تماشایی و باورپذیر جواد عزتی در نقش اصلی بود. او با گریمی خوب، اکت هایی به اندازه، بازی عمیق و اثرگذار، نگاه تماشاگران را میخکوب هنرمندی اش کرد.

هومن سیدی هم در مقام کارگردان «وحشی» یکی از بهترین آثارش را ساخته است؛ چه به لحاظ پختگی و چه از باب شخصیت‌پردازی و نوع روایت به طوریکه در این پازل درست، بازی خوبی که از عزتی و دیگر بازیگران گرفته است، درشت نمایی می کند.

اگرچه استعداد و مهارت بازیگر هم در ایفای نقش مهم است اما وقتی عیار کارگردانی در این باره عیان می شود که بازی جواد عزتی در «وحشی» با « زخم کاری» در ترازوی قیاس قرار بگیرد.

جواد عزتی اگرچه وزنه سنگینی در میان بازی های معمولی و گاه بد سریال «زخم کاری» بود اما اکت ها، احساسات و حتی میمیک صورت او در نقش «داوود» بسیار پخته تر و کنترل شده تر از «مالک» است. گریم او و میزانسن کارگردان هم در اینکه یک بازیگر چطور در چیدمان قاب ها قرار بگیرد در نمره بازیگری او موثر است.

«وحشی» در فصل اول با قلاب هایی گیرا در قصه پردازی و بازی چشمگیر و تماشایی بازیگرانش بویژه جواد عزتی و نگار جواهریان، جایش را در دل مخاطبان باز کرد و حالا قدم محکم فیلمساز در آغاز فصل دوم، نشان از مسیر درست این سریال دارد که احتمالا در قسمت ها و فصل های بعدی جذاب تر هم می شود.

هومن سیدی، فیلمسازی است که به مخاطب احترام می گذارد. بازی‌های تمیز، میزانسن‌های فکرشده، نورپردازی قابل تامل و موسیقی حرفه‌ای‌ «وحشی» در میان حجم عظیم سریال‌های سطحی این روزها، نفس عمیق خوش‌آیندی در میان نفس های بریده سریالهایی است که در ماراتن دیده شدن، چشم بر شعور مخاطب بسته اند.

«وحشی» راویتگر قصه زندگی مردی است با گذشته ای تاریک و پرونده ای سنگین که در مرز باریک میان جنون، عدالت و انتقام دست وپا می زند. روایت چندلایه، تدوین پرشتاب و بازی های کنترل شده، «وحشی» را از کلیشه های آشنای آثار پلیسی دور کرد و به اثری عمیقاً روان شناسانه بدل ساخته است.

ماجراهای فصل اول در بزنگاهی پرتنش به پایان رسید، داوود اشرف که نتوانست بی گناهی اش را اثبات کند، به زندان افتاد و مادرش، دق مرگ شد. حالا او بعد از پنج سال زندگی در زندان، آدم دیگری شده است اما همچنان اصرار دارد که پا به جهان خلافکاران و جنایتکاران نگذارد اما جبر روزگار، او را در مسیری ناخواسته قرار می دهد.

ماجرای فصل دوم به روزهای پس از آزادی داوود اشرف می پردازد. اگرچه پایان بندی فصل اول این ظن را قوت می بخشید که نگار جواهریان در فصل دوم نباشد اما او هم در فصل دوم حضور دارد و به نظر می رسد که «رها» نقشی پررنگ در قسمت های بعدی خواهد داشت. نوید پورفرج هم که این روزها در «بامداد خمار» نقش آفرینی می کند و در «مغزهای کوچک زنگ زده» یکی از استعداد های کشف شده توسط هومن سیدی بود و بار دیگر با این فیلمساز همکاری خواهد کرد. احتمالا خود هومن سیدی هم در قسمت های بعدی این فصل، نقش آفرینی می کند.

کارنامه فیلمسازی هومن سیدی نشان می دهد که او آدم های طبقه فرودست، آسیب دیده و خلافکار را به خوبی می شناسد و به جزئیات زندگی، دغدغه ها، خواسته ها، نیازها، آرزوها و درگیری هایشان آشناست.

اگرچه قصه «وحشی» برگرفته از یک پرونده واقعی است اما بخش زیادی از آن دراماتیزه شده و ماجراهای فرعی جذابی به آن اضافه شده است. در قسمت های بعدی مشخص می شود که چه ماجراهایی در انتظار داوود اشرف بعد از آزادی است و او را وارد جهان تاریک تری می کند یا نه.

برچسب‌ها

حرم مطهر رضوی

کاظمین

کربلا

مسجدالنبی

مسجدالحرام

حرم حضرت معصومه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha