قدس آنلاین:معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی به تشریح ویژه برنامه‌های تبلیغی، مذهبی و فرهنگی حرم مطهر رضوی در ایام فاطمیه پرداخت.<BR>

ویژه برنامه های ایام فاطمیه حرم مطهر رضوی تشریح شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین سید جلال حسینی گفت: روزانه 25 سخنرانی تبلیغی و مذهبی برای عموم زائران و مجاوران در اماکن متبرکه‌ی حرم مطهر رضوی تدارک دیده شده است.

وی رواق‌های «امام خمینی(ره)»، «دارالاجابه»، «غدیر»، «دارالحجه» و «شبستان‌های مسجد جامع گوهرشاد» را محل‌هایی عنوان کرد که ویژه برنامه‌های سخنرانی حرم مطهر در ایام فاطمیه در آن برگزار می‌شود.

حسینی اظهارداشت: حجج‌اسلام «سیداحمد خاتمی»، «سید حسین قمی»، «سید حسین مؤمنی»، «مهدی ماندگاری»، «فلاح‌زاده» و «سید جعفر طباطبایی» سخنرانانی هستند که با موضوعات «سبک زندگی از منظر حضرت زهرا(س)»، «شخصیت معنوی حضرت زهرا(س)»، «سیره رفتاری حضرت فاطمه(س)» و «الگوی فاطمی در سبک زندگی دینی» و «ادب فاطمی» در حرم مطهر رضوی به ایراد سخنرانی می‌پردازند.

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: ویژه برنامه‌های سخنرانی برای زائران غیرایرانی به زبان‌های «عربی» و «اردو» در رواق‌های؛ «دارالرحمه»، «غدیر»، «سردرب شرقی صحن جامع رضوی» و «مقبره شیخ حر عاملی در صحن انقلاب اسلامی» با موضوع تبیین ابعاد مختلف شخصیت حضرت زهرا(س) از سوی مدیریت امور زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی تدارک دیده شده است.

«بهشت بی‌نشان» حرم مطهر رضوی

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور پرشمار زائران در ایام نوروز در حرم مطهر و تقارن این ایام با دهه فاطمیه، به منظور پرکردن اوقات فراغت عموم زائران، مسابقه فرهنگی «بهشت بی‌نشان» در تیراژ 50 هزار نسخه در اماکن متبرکه حرم مطهر در بین زائران توزیع می‌شود.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، برگزاری مسابقه «کبوتران حرم»، برپایی نمایشگاه «کبوتوانه» واقع در سردرب غربی صحن جامع رضوی و کارگاه‌های آموزشی مهدالرضا(ع) در دارالقرآن الکریم صحن جمهوری اسلامی، با رویکرد معرفی حضرت فاطمه زهرا(س) به زائران خردسال حضرت رضا(ع) را از جمله برنامه های فرهنگی، تبلیغی ایام فاطمیه برای کودکان در حرم مطهر رضوی ذکر کرد.

پیوند ناگسستنی قرآن و عترت در برنامه‌های فاطمیه حریم رضوی

حسینی، با اشاره به پیوند ناگسستنی قرآن و عترت اذعان داشت: ویژه برنامه‌های محافل انس با قرآن، کرسی‌های ملی تلاوت و کارگاه‌های آموزش قرآنی به صورت ویژه‌تری در این ایام برای عموم زائران و مجاوران حریم رضوی پیش بینی شده است.

وی افزود: سید مرتضی سادات فاطمی، احمدرضا احمدی وفا، جواد پناهی، حمید عباسی، حمید و حامد شاکرنژاد برخی از قاریانی هستند که در حرم مطهر رضوی به قرائت کلام الله وحی می‌پردازند.

حسینی با اشاره به تشرف گسترده زائران و کاروان‌های زیارتی در این ایام به حرم مطهر اظهار داشت: سلسله جلسات «فیض حضور» نیز برای کاروان‌های زیارتی در رواق ‌دارالهدایه صحن جمهوری اسلامی تدارک دیده شده است و در این برنامه زندگی و شهادت آن حضرت توسط اساتید برجسته حوزه و دانشگاه مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

تبیین ابعاد شخصیت و زندگی حضرت زهرا(س) در «اهالی بهشت»

دبیر شورای عالی فرهنگی آستان قدس رضوی در ادامه به برگزاری سلسله جلسات پرسش و پاسخ با عنوان «اهالی بهشت» اشاره کرد و افزود: «زنان فاطمی، مردان علوی»، «زندگی به سبک اهل بیت(ع)» و «آموزه‌هایی از خانه پر مهر حضرت فاطمه(س) و امام علی(ع)» را موضوعاتی برشمرد که در این جلسات مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

وی، حجج اسلام مهدی ماندگاری و حسینی قمی را اساتید ویژه برنامه‌های «اهالی بهشت» در ایام فاطمیه ذکر کرد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.