تحولات منطقه

آیین وقف‌نامه‌ای جشن میلاد امام حسین (ع) با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، در کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه فرهنگی آستان قدس رضوی در تهران، برگزار می‌شود.

آیین وقف‌نامه‌ای میلاد امام حسین (ع) در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار می‌شود
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

این مراسم هم‌زمان با اعیاد شعبانیه و به مناسبت گرامیداشت ولادت امام حسین (ع)، با حضور سید رضا صالحی امیری، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، با برگزاری برنامه‌های مختلف، شنبه، چهارم بهمن‌ماه ۱۴۰۴، از ساعت ۱۴ در این مجموعه فرهنگی در پایتخت، اجرا خواهد شد.

کتابخانه و موزه ملی ملک در راستای انجام وظایف وقف‌نامه حاج حسین آقا ملک، بنیان‌گذار و واقف خود، ضمن برگزاری جشن اعیاد شعبانیه در روز ولادت حضرت ابوالفضل عباس (ع)، ویژه‌برنامه رونمایی و آغاز به کار سامانه آموزشی این مجموعه را با نام «دارالفنون ملک»، برگزار می‌کند.

معرفی سامانه آموزشی «دارالفنون ملک»

در این سامانه آموزشی در راستای حفظ و توسعه میراث ناملموس صنایع‌دستی، صنایع هنری و صنایع خلاق کشور، ضمن بازشناسی بیش از ۵۵۰ رشته فنون ذکر شده و شناخت استادان برجسته (و عمدتاً بی‌بدیل) آنها، ساخت و تهیه ویدئوهای آموزشی از این رشته‌ها، سرلوحه قرار گرفته است.

در واقع، این امر با ارائه این فنون در بستر درگاه‌های همه‌گیر، قابلیت استفاده برای عموم مردم، اقشار فرهیخته و مخاطبین خارج از ایران انجام شده تا ضمن حفظ این هنرها، جریان جدیدی در کالبد فرهنگی کشور ایجاد شود.

گفتنی است، کتابخانه و موزه ملی ملک در سال ۱۳۱۶ شمسی، وقف حرم مطهر حضرت رضا (ع) شده است و در حال حاضر همه‌روزه به‌جز روزهای تعطیل رسمی، از ساعت ۸:۳۰تا ۱۶:۳۰، به نشانی «تهران، خیابان امام خمینی (ره)، خیابان سی تیر، خیابان یارجانی، خیابان ملل متحد (میدان مشق)»، پذیرای فرهنگ‌دوستان است.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha