تحولات منطقه

سخنگوی کاخ سفید در مورد سیاست دونالد ترامپ در قبال ایران، اعلام کرد که گزینه اول رئیس جمهور همواره دیپلماسی است.

کاخ سفید: گزینه اول ترامپ برابر ایران همواره دیپلماسی است
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

کارولین لیویت سخنگوی کاخ سفید امروز سه‌شنبه در یک نشست خبری در مورد مساله ایران، اظهاراتی در پاسخ به سوال خبرنگاران مطرح کرد.

وی گفت: گزینه اول رئیس جمهور ترامپ همواره دیپلماسی است اما او در صورت لزوم تمایل به استفاده از نیروی مرگبار دارد.

پس از جنگ ۱۲ روزه آمریکا و اسرائیل علیه تاسیسات هسته‌ای صلح آمیز جمهوری اسلامی ایران در میانه مذاکرات، بار دیگر گفت وگوهای غیرمستقیم میان تهران - واشنگتن از سر گرفته شده است.

دور نخست مذاکرات غیرمستقیم تهران - واشنگتن پس از جنگ ۱۲ روزه، جمعه ۱۷ بهمن ۱۴۰۴ (۶ فوریه ۲۰۲۶) در مسقط برگزار شد و در جریان گفت‌ وگوها، هیات‌های مذاکره کننده ایران و آمریکا مجموعه‌ای از نظرات، ملاحظه‌ها و رویکردها را از طریق بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان به یکدیگر منتقل کرده بودند.

دور دوم مذاکرات هسته‌ای میان ایران و ایالات متحده روز سه‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۴۰۴ (۱۷ فوریه ۲۰۲۶) در شهر ژنو سوئیس برگزار شد و پس از حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک، پایان یافت.

این دور از مذاکرات مانند دوره‌های قبل به‌صورت غیرمستقیم و با میانجی‌گری سلطنت عمان برگزار شد.

قرار است سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه بار دیگر در ژنو با استیو ویتکاف و جرد کوشنر نمایندگان طرف آمریکایی دیدار و گفت وگو کند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha