نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی از توافق با سازمان تأمین اجتماعی برای اجرای متناسبسازی حقوق بازنشستگان بر مبنای الگوی دو سال گذشته خبر داد.
علی جعفریآذر با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون اجتماعی مجلس با مسئولان سازمان تأمین اجتماعی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار کرد: در این جلسه مطالبات بازنشستگان از جمله حق اولاد، حق مسکن، متناسبسازی حقوق و دیگر مسائل مرتبط با بازنشستگان بررسی شد.
وی افزود: بر اساس گزارش معاون بیمهای سازمان تأمین اجتماعی، درباره مبنای صدور احکام سال جاری بازنشستگان توافق شد که متناسبسازی حقوق همانند سالهای ۱۴۰۳ و ۱۴۰۴ اجرا شود.
جعفریآذر با بیان اینکه بررسی سایر مطالبات همچنان ادامه دارد، گفت: سازمان تأمین اجتماعی و وزارت کار معتقدند اقدامات انجامشده مطابق قانون بوده و حقی از بازنشستگان تضییع نشده است، اما کمیسیون اجتماعی با توجه به شرایط اقتصادی و تورم موجود، بر ضرورت حمایت بیشتر از بازنشستگان تأکید دارد.
به گفته نایبرئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، موضوع متناسبسازی حقوق در دستور کار قرار گرفته و پیگیری مطالبات دیگر بازنشستگان نیز تا حصول نتیجه ادامه خواهد داشت.




نظر شما