از جمله واردات حیاتی و حساس و اجتناب ناپذیر ایران از خارجه در سال 1391، ورود نیم تن مارمولک بوده است که این جانب هر چه فکر کردم نتوانستم بفهمم برای چه منظوری مارمولک وارد کرده‌ایم؟ <BR>

مارمولک، خاک اره و قلوه سنگ در سبد وارداتی ایران زمین!

آیا ماهیگیران از مارمولک برای نصب روی سیم ماهیگیری و به دام انداختن ماهیان استفاده می‌کنند؟ آیا مارمولک استفاده علمی و شیمیایی و دارویی دارد؟ ما که اقسام مارمولک‌های دو پا را در سرزمین کوروش و داریوش و اردشیر داریم! کلاهبردارهایی داریم که پدر جد مارمولک به پایشان نمی‌رسد. مارمولک‌هایی داریم که هر روز تغییر رنگ می‌دهند، مارمولک‌هایی داریم که میلیاردها دلار و تومان می‌دزدند و هر روز شرح شاهکاری‌های آنان در صفحات حوادث جراید نقل می‌شود.
740تن آدامس نیز وارد شده است. اکنون آدامس بسته‌ای به 6هزار تومان رسیده، روزگاری بود آدامس طوطی و خروس نشان بسته‌ای 2ریال به فروش می‌رسید. آدامس ایرانی را ریشه‌کن کردیم تا آدامس فرنگی به مقدار 740تن وارد شود. زمانی سقز در این مملکت تولید می‌شد و پول آن به جیب کشاورزان خودمان می‌رفت. حالا انواع آدامس‌ها وارد می‌شود و دلار در ازایش پر می‌کشد و به خارج می‌رود. این سگها و گربه‌ها مال چه طبقاتی هستند که غذای آنها بایداز فرنگستان وارد شود؟
من دشمن سگ نیستم و این حیوان دوستدار انسان و خدمتگزار بشر را دوست دارم، اما سگ را نباید در آپارتمان نگه داشت. نباید اجازه داد سگ نزدیک شود و باعث ایجاد کیست هیداتیک در بچه‌ها و نگهداران سگ شود. سگهای طبقه جدید که غرب زده شده‌اند و غذای آنها وارد می‌شود. قرنهاست سگ در ایران زندگی می‌کند و کسی غذای سگ از خارج وارد نمی‌کرده است. در میان واردات، نیم تن یعنی 500کیلو قلوه سنگ هم دیده می‌شود. بشکند آن دستی که اینگونه واردات را اجازه می‌دهد. در این کشور یعنی قلوه سنگ هم نداریم؟ لابد تازه به دوران رسیده‌ها برای آپارتمانها و باغچه‌های خود قلوه سنگ می‌خواستند و آپارتمانهای متری 10 تا 20میلیونی، با قلوه سنگ ایرانی کم بها و دمده می‌شوند!
1400تن خاک اره وارد کرده‌ایم، 2 تن دفتر مشق، 6تن کراوات خارجی،22تن عصا هم وارد شده است، البته پیشتر هر عصا مبلغ 24هزار تومان به فروش می‌رسید. فروشنده قسم می‌خورد کار انگلستان است. اکنون نمی‌دانم با ارز جدید چه مبلغی بابت هر عصا می گیرند؟ 2هزار تن سگ ماهی هم وارد کرده‌اند. ای امان، ای داد، ای بیداد، دریای شمال کشور، پر از سگ ماهی است. چرا آن را از فرنگستان وارد می‌کنید؟ سگ ماهی یا شگ ماهی که حرام است. قابل اکل نیست. روسها زمانی می خوردند (لابد حالا هم می خورند)500 تن میخ هم وارد شده است. پنجاه سال است. ذوب آهن داریم، هنوز هم میخ وارد می‌کنیم!
خوب است، بدانید سوزن ماشین دوخت و کلیپس هم از خارج وارد می‌شود تیغ ریش تراش که زمانی ایران به سراسر خاورمیانه صادر می کرد از مصر می‌آید، 820تن بیل و 800تن مدادتراش جزو واردات سال قبل بوده است. این خبر را خبرگزاری تسنیم مخابره کرده! نمی دانم آیا هنوز هم ران قورباغه فرانسوی که در دهه 1350 عده‌ای محض چشم وهمچشمی با فرانسوی‌ها می‌خوردند وارد می‌شود یا نه؟
یادم آمد برادران ریکموف از روسهای مهاجر در سالهای دهه 1335-1310 مرغابی و اردک و غاز و خوک و گراز از جنگلهای گیلان و مازندران می‌گرفتند و برای صادرات به روسیه پرورش می‌دادند، 
پروار کرده به خاک همسایه شمالی صادر می‌کردند.
ملت اعتراض کردند که گوشت خوک و گراز حرام است. آن سه برادر بساطشان را از انزلی جمع کردند به یونان یا جای دیگر رفتند، اما امروز سگ ماهی و مارمولک و غذای سگ و گربه از خارج وارد می‌کنیم!
تنباکوی برازجان به مصر و کویت و سراسر کرانه‌های جنوبی خلیج فارس صادر می‌شد. امروز اسانس مسموم خطرناکی از خارج برای قلیان‌کش‌ها وارد می‌شود. مجلس خیال می‌کند با یک بخشنامه، 9000 قهوه‌خانه در سراسر کشور سمعاً و طاعتاً می‌گویند؟ کالباس و سوسیس آرزومانیان و میکائیلیان، خاورمیانه را اشباع کرده بود، حالا از شیر مرغ تا جان آدمیزاد از خارج وارد می‌کنیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي خيال IR ۰۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    34 2
    بابا مگه خيانت به آب خاک شاخ و دم داره؟ اينها ايراني نيستند. کساني هستند که براي نابودي ايران آمده اند و براي اين کار پول مي گيرند. مارمولک و ..... ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • جواد IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۱
    13 3
    بنده شماراتاريخ دان مي دانستم ولي از انجاكه به اساسي ترين معضل امروزايران اشاره فرموديدبسيارسپاسگزاري نموده و استدعي دارم به عنوان نخبه اين اطلاعات را رسانه اي فرماييد امروزه كشوري كه صادرات آن ازوارداتش بيشترنباشدبايدقيداشتغال و توسعه رابزنددرحالي كه متاسفانه امروزه مشكل قاچاق كالانيز دوچندان بوده و كمر توليدداخلي را بدون پرداخت عوارض و ماليات درهم ميشكند
  • محسن IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    1 0
    ريشه بسياري ازاين نوع مشکلات جداي ازفقرفرهنگي به بي ثباتي بازاروچندنرخي بودن ارزبرميگرددچراکه سودجويان باخلاهاي قانوني که ماشااله کم هم قانون نداريم جهت منافع شخصي باواردات اجناس باارزمبادله اي وفروش آن به ارزآزاددربازارسودهاي کلان به جيب ميزنندوبه اين مسئله زدوبندافرادي که دربانکهاوگمرکات کشورهستندبااين سودجويان رابايداضافه کرد.
  • سعىد IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    2 1
    به به،چه عجب! باد يه بار هم اىنوري وزيد... آقاي معتضد خوشحالم كه يه بار هم نقد روز ازتون شنىدم...
  • محمدحسين مقدم IR ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۲
    4 1
    باسلام عرض تشکر از استاد گرامي: جانا سخن از دل ما مي گويي ،نمي دانيم پشت اين خيانتها چه مسائلي پنهان است. اي کاش مسئولين دل سوزي که گوش شنوا وبصيرت ودرايت دارند به جديت بااينگونه موارد که متاسفانه کم نيستندبر خورد کنند وبا رسانه اي کردن آن حمايت بيدريغ احاد ملت را شاهد باشند....انشاالله بزودي خبرهاي خوبي در اين رابطه داشته باشيم. والسلام
  • سعيد IR ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۲/۰۲/۰۵
    0 0
    با سلام خدمت استاد محترم جناب آقاي معتضد و تشکر به خاطر مطلب جالب و دردمندانه اي که نگارش کرده بودند خواستم تذکر دهم که اگر منظور از سگ ماهي درياي خزر گربه ماهيان آن دريا که فاقد فلس هستند باشدکاملا" با"شگ ماهيان" که خانواده مجزا مي باشند و به اصطلاح در شمال "کيلکا" گفته مي شود فرق دارند. همينطور که مي دانيد ماهيان کيلکا داراي فلس بوده و صيد خوراکي مي شوند. با تشکر سعيد