وزیر خارجه سوریه بامداد پنجشنبه ضمن وخیم توصیف کردن وضعیت امنیتی در غرب آسیا، گفت که رخ دادن هر سناریویی محتمل است.

وزیر خارجه سوریه: باید برای هرچیزی در خاورمیانه آماده شویم

«فیصل مقداد» وزیر امور خارجه سوریه بامداد پنجشنبه گفت که به دلیل پرتنش بودن وضعیت در منطقه غرب آسیا، باید آماده رخ‌دادن هرچیزی بشوند.

مقداد در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «بلاروس-۱» گفت: «وضعیت بسیار متشنج است. هر گزینه‌ای محتمل است، همه گزینه‌ها روی میز است. ما باید برای همه گزینه‌ها آماده باشیم».

وی با بیان اینکه وضعیت در غرب آسیا آتشین است، توضیح داد: «اسرائیل ۱۰ ماه است که مردم فلسطین را می‌کشد، زیرساخت ها را ویران می‌کند. چیزی در آنجا باقی نمانده است. اکنون تجاوزات [اسرائیل] به ایران رسیده است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وزیر خارجه سوریه ادامه داد: «آنها (صهیونیست‌ها) یکی از رهبران فلسطینی را در آنجا (تهران) کشتند. آن مرحوم با مشکلات مردم فلسطین زندگی می‌کرد و حتماً پیروزی را به دست می‌آورد».

مقداد با بیان اینکه «اسماعیل هنیه» رئیس شهید دفتر سیاسی جنبش حماس به‌دنبال تأسیس کشور فلسطین بود، اظهار کرد: «او مرتکب هیچ اشتباهی نشد. اسرائیلی‌ها باید بدانند که اگر یکی از رهبران [مقاومت] کشته شود، قطعا دیگری جای او را برای حفاظت از فلسطین خواهد گرفت».

وی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی تقریباً ۴۰ هزار فلسطینی از جمله حدود ۱۵ هزار کودک و ۱۳ هزار زن را به شهادت رسانده، گفت: «احتمالاً چندین هزار نفر دیگر در زیر خانه‌های ویران کشته شدند و اجساد آنها هنوز زیر آوار است».

طبق این گزارش، رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه با بیان اینکه جنگ غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی با چراغ سبز آمریکا انجام می‌شود، اضافه کرد: «اسرائیل باید نیروهای خود را از اراضی اشغالی، از جمله بلندی‌های جولان خارج کرده، جنگ را متوقف کند و اجازه ایجاد یک کشور فلسطینی را بدهد».

مقداد ادامه داد: «جنوب ایران به ما نزدیک است. هواپیماهایی که آمریکا به اسرائیلی‌ها می‌دهد تا به سوریه حمله کنند، مردم را هم می‌کشند. ما شاهد حملات هواپیماهای اسرائیلی به منطقه و سایر مناطق با حمایت کامل آمریکا و کشورهای غربی هستیم».

وی در این مصاحبه توضیح داد: «تمام قطعنامه‌های تصویب شده توسط سازمان ملل همیشه برای ایجاد دو کشور فلسطین و اسرائیل است. اما من فکر می‌کنم کشورهای غربی قبلاً برای خودشان تصمیم گرفته‌اند که در ظاهر از حقوق بشر و دموکراسی حفاظت کنند اما در عمل کاری انجام نمی‌دهند».

خبرگزاری «اسپوتنیک» به نقل از این دیپلمات ارشد سوری نوشت: «غرب می‌خواهد بر جهان مسلط شود. یک پایگاه آمریکایی در جنوب شرقی [سوریه] به نام رکبان وجود دارد، آنها از این پایگاه در مرز سوریه، اردن و عراق برای آموزش و پرورش تروریست‌ها استفاده می‌کنند».

مقداد با بیان اینکه رویکرد آمریکا در تأمین مالی و آموزش تروریست‌ها برای کل جهان آشار شده است، افزود: «آمریکا تلاش می‌کند همه کشورها از جمله سوریه را به مستعمره تبدیل کند. آنها نه تنها با ما در اینجا، خاورمیانه، بلکه در اوکراین و در بسیاری از مناطق می‌جنگند».

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.