آخرین تحولات لبنان

گروه سیاسی - یوسف پور: باشکوهترین و بزرگترین مراسم های مذهبی و معنوی به برکت انقلاب اسلامی در بارگاه منور رضوی برگزار می شود.<BR>

 برگزاری باشکوهترین مراسم مذهبی در حرم مطهر امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار ما، دکتر سید احمد علوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عصر روز گذشته در آیین اختتامیه جلسات قرآنی آستان قدس رضوی در ماه میهمانی خدا، اضافه کرد: به برکت مدیریت موفق اسلامی در بعد از انقلاب اسلامی، اکنون بزرگترین، زیباترین و باشکوهترین مراسم‌های مذهبی و معنوی در اماکن متبرکه حضرت رضا(ع) برگزار می شود.
دکتر علوی به طرح عظیم اطعام رضوی در طول ماه مبارک رمضان و افطار روزه‌داران در حرم مطهر اشاره کرد و افزود: باشکوهترین نمازهای جماعت و زیباترین مراسم های قرآنی در روضه منور رضوی برگزار می شود.
وی با تأکید بر اینکه قبل از انقلاب نظیر این مراسم های باشکوه در حرم مطهر امام رضا(ع) اجرا نمی شد، گفت: آستان قدس رضوی برای برگزاری مراسم های قرآنی، طرح و برنامه های جامعی را از سالهای ابتدای انقلاب طراحی کرده و به اجرا در آورده است.
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به تأسیس سازمانهای قرآنی و تلاوت قرآن از سنین مختلف، ایجاد مؤسسات پژوهشی درباره علوم قرآنی و پرورش متخصصان این حوزه اشاره کرد و افزود: تلاوت قرآن مقدمه است و یک نکته مهم در این طرح که باید بیشتر روی آن تمرکز کرد عجین کردن قرآن در زندگی روزمره و اخلاق و رفتار انسان است.
وی، قرآن را شاخصی برای چگونه زندگی کردن دانست و گفت: قاریان، پژوهشگران و محققان قرآنی باید جنبه عملی قرآن را نیز در زندگی خود و دیگران دنبال کنند.
دکتر علوی، گرفتاریهای بزرگ امروز بشر را در جهان اسلام حاصل عمل نکردن به قرآن دانست و افزود: بهترین قرائتهای قرآن در بسیاری از کشورهای اسلامی انجام می شود در حالی که چگونه زیستن و عمل به قرآن را از یاد برده اند. علوی در پایان با تشکر از معاونت تبلیغات و حوزه قرآنی آستان قدس رضوی، معاونت اماکن متبرکه، قاریان و صدا و سیمای خراسان رضوی به دلیل انعکاس مطلوب برنامه های قرآنی در ماه مبارک رمضان، خواستار تداوم اجرا و ساخت برنامه های فرهنگی، مذهبی و دینی متناسب با شأن بارگاه منور رضوی شد.
لازم به ذکر است در پایان این مراسم، 
20 تن از قاریان که در برنامه ترتیل ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی به صورت زنده در شبکه یک و شبکه قرآن اجرا داشتند، با اهدای لوح و بسته های فرهنگی، تقدیر به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.