کمیته المپیک کانادا سرمربی تیم فوتبال زنان این کشور را به‌دلیل رسوایی مرتبط با جاسوسی از تیم نیوزیلند با استفاده از پهپاد، از اردوی این تیم اخراج کرد.

جاسوسی با پهپاد در المپیک پاریس/ سرمربی تیم فوتبال زنان کانادا اخراج شد

پس از تعلیق آنکه فدراسیون فوتبال کانادا دیروز «بِو پریستمن» سرمربی تیم فوتبال زنان این کشور را در ماجرای استفاده از پهپاد برای جاسوسی از تیم نیوزیلند تعلیق کرد، کمیته ملی المپیک کانادا او را از اردوی این تیم کنار گذاشت.

براساس اعلام کمیته المپیک کانادا، اندی اسپنس، دستیار پریستمن تا پایان بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ تیم زنان این کشور را هدایت خواهد کرد.

کوین بلو، دبیرکل فدراسیون فوتبال کانادا در بیانیه‌ای که در قالب ایمیل منتشر شده است، اعلام کرد: در ۲۴ ساعت گذشته، اطلاعات بیشتری درباره استفاده از پهپاد علیه رقبا پیش از بازی‌های المپیک پاریس به دست‌مان رسیده است. در پی این افشاگری‌ها و اطلاعات دست اول، فدراسیون فوتبال کانادا تصمیم گرفت تا بِو پریستمن، سرمربی تیم زنان را تا پایان المپیک ۲۰۲۴ تعلیق کند. این تعلیق تا پایان تحقیقات و بررسی کمیته مستقل خارجی پابرجا خواهد بود.

کانادا در دیدار افتتاحیه خود در المپیک پاریس با نتیجه ۲ بر یک نیوزیلند را پیش رو برداشت. پریستمن در این بازی که دیروز برگزار شد با اشاره به انتشار خبر رسوایی جاسوسی مذکور، به طور داوطلبانه تیم کانادا را همراهی نکرد و روی نیمکت غایب بود.

در آستانه دیدار نیوزیلند برابر قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو، یکی از اعضای کادر فنی تیم زنان کانادا پهپادی را در جریان تمرین تیم حریف به پرواز درآورد. پریستمن پس از این اتفاق از نیوزیلند عذرخواهی کرد و گفت که مسئولیت صفر تا صد اتفاق برعهده اوست. تیم فوتبال زنان کانادا در گروه اول مسابقات المپیک، یکشنبه در سن‌اتین به مصاف فرانسه میزبان خواهد رفت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.