هفت سال و هفت ماه پیش بود که دشمنان قسم‌خورده اهل‌بیت(ع) با ۲۰۰ کیلوگرم مواد منفجره، حرم امامین عسکریین علیهماالسلام را تخریب کردند؛ اکنون بازسازی این حرم مقدس در سامرا مراحل پایانی را پشت سر می‌گذارد.

آخرین مراحل بازسازی حرم و ضریح امام علی‌النقی(ع)+تصاویر

 به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس آخرین مرتبه این تعرض‌ها صبح روز بیست و سوم محرم 1427 هجری (سوم اسفند 1384) بود و مقدس‌ترین مکان شهر سامرا یعنی حرم امام علی النقی(ع) و امام حسن عسکری(ع) بر اثر انفجاری شدید به طور کامل تخریب شد.

 در پی این فاجعه دردناک، در عراق و ایران عزای عمومی اعلام شد. علمای حوزه علمیه و مراجع تقلید دروس خود را تعطیل کردند و بازارها در اکثر شهرهای بزرگ بسته شد.

پس از هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسکریین سلام الله علیهما،‌ رهبر معظم انقلاب نیز با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: دست تبهکار فتنه‌انگیزان بار دیگر خنجر زهرآلود خود را به پیکره امت اسلامی فرود آورد و مرتکب جنایتی فجیع شد. حادثه انفجار درحرم سامراء و هتک حرمت مرقد مطهر امامین همامین عسکریین سلام الله علیهما نه فقط دل شیعیان جهان را خونین و عموم مسلمان را که به خاندان مکرم پیامبر اعظم صلی‌الله علیه وآله عشق و ارادت می‌ورزند، غمگین و جریحه دار کرد، بلکه دنیای اسلام را در برابر توطئه هولناکی قرار داد که هدفش ایجاد جنگ داخلی در عراق و مشغول کردن ملت‌های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ای است.

ایشان، این مصیبت بزرگ و سایر مصائب مسلمین را به حضرت بقیة‌الله ارواحناه فداه تسلیت عرض کردند و از خداوند برطرف شدن شر مستکبران ظالم و کافر را از سر ملت‌های مسلمان خواستار شدند.

 بازسازی این حرم مطهر پس از آواربرداری آغاز شد و کار ساخت گنبد آن در سال 1389 کلید خورد. این گنبد منور یکهزار و 200 متر مربع مساحت دارد و یکی از بزرگترین گنبد‌ها در عتبات عالیات عراق محسوب می‌شود؛ گنبدی که تابستان سال گذشته با بیش از 23 هزار خشت طلا پوشانده شد. آخرین طلاکاری این گنبد قبل از تخریب به دوره قاجار باز می‌گردد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.