وداع با آقای شهید ایران

۲۱ آذر ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۸
کد مطلب: ۱۷۴۶۶۸

یکی از امور بسیار سفارش شده در قرآن کریم و روایات ائمه اطهار (ع) دوری گزیدن از فحشا می باشد، چرا که این امر دارای عقوبات بسیاری می باشد که گاه در سطح وسیعی از جامعه مشاهده می شود.

عواقب شیوع زنا در جامعه
زمان مطالعه: ۱ دقیقه

متاسفانه رواج فحشا و اموری همچون زنا در جامعه امروزی، مسبب محرومیت انسان ها از بسیاری از نعمت های الهی می باشد، چنانچه که ائمه اطهار (ع) آن ها را چنین بیان داشته اند.

فزونی مرگ ناگهانی

از امام باقر (ع) نقل شده است که ایشان فرموده اند: وَجَدنا فی کتاب رسُول الله (ص)، اِذا ظُهور الزِنا مِن بَعد کَثر المُوت الفَجأة؛ در کتاب رسول اکرم (ص) این گونه یافتم، هنگامی که زنا بعد از من آشکار گردد، مرگ ناگهانی افزایش می یابد.»

ممانعت از رسیدن روزی

امام صادق (ع) در این باره می فرمایند: اَلَتی تَجس الرِزق الزِنا؛ آن چیزی که روزی را حبس می کند (و مانع رسیدن آن به صاحبش می گردد) زناست، و همچنین واریت شده است که امام کاظم (ع) فرموده اند: اِتقل الزِنا فَاِنه یَمحق الرِزق وَ یُبطِلُ الدین؛ از زنا بپرهیزید که همانا برکت روزی را می برد و دین را تباه می سازد.

بروز زلزله

هر چند ممکن است عمل زنا از سوی عده ای صورت پذیرد اما عواقب آن، گاه جامعه ای را در بر می گیرد، چنانچه از امام صادق (ع) روایت شده است که ایشان فرموده اند: اِذا افشا الزِنا ظَهَرَت الزِلزله؛ هنگامی که عمل زنا منتشر و شیوع یابد، زلزله می آید.

فقر و خشکسالی

از حضرت محمد (ص) در این باره آمده است: الزِنا یُورث الفَقر وَ یدع الدیال بلاقع؛ زنا فقر را در پی دارد و شهرها و آبادی ها را به بیابان بی آب و علف تبدیل می نماید.

شش ویژگی زنا

بنا به فرموده ای رسول اکرم (ص) عمل زنا، علاوه بر موارد گفته شده، دارای ویژگی هایی منحصر به فرد نیز می باشد، چنانچه ایشان فرموده اند: ای علی؛ در زنا شش ویژگی و اثر وجود دارد: سه تای آن در دنیا است و سه تای دیگر آن در آخرت؛ اما آن هایی که در دنیاست شکوه، قدرت و منزلت را از بین می برد، در مرگ تسریع می کند و روزی را قطع می نماید، و اما آن هایی که در آخرت است عبارتند از: حسابرسی سخت، خشمناکی خدای رحمان و جاودانگی و ماندگاری در آتش جهنم.

نویسنده: مصطفی لعل شاطری

منابع:
۱- کلینی. الکافی، ج۲: ۳۴۷، ۴۴۷؛ ج۵: ۴۹۹.
۲- شیخ صدوق. من لایحضره الفقیه. ج۴: ۲۰، ۳۶۵.
۳- علی فلاحتی. روسپیگری و سکوت سنگین قوانین: ۳۷، ۳۸.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • مدیر سایت مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظرات پس از تأیید منتشر می‌شود.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 106
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    در اسلام زنا عملي زشت وناپسند و حرام است اما آيا شرايط ازدواج دائم و موقت آسان است؟با اين گرانيها و تورم مي شود ازدواج كرد؟
  • فلاحي IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    21 5
    زنا مراتبي داردازحداقل تا...حداقلي همان است وقتي کسي تذکرمي دهدبعضي غافلانه مي گوينداي بابا سخت نگير درروابط مطرح مي شود آدم به خشک وياداشتن تعصب و...متهم مي شوداين عکس العملهاارام ارام زمينه شيوع يک عمل زشت علي الظاهرکم اهميت رافراهم مي کندحدهرعمل قرآن وعترت براي داشتن يک زندگي زيبا مشخص کردهاست ازرعايت لحن صداتاپوشش براي براي مردوزن درارتباط بامحرم ونامحرم ولي متاسفانه اين قلم مقدس فعلا دردستان نامقدسان بيشترجريان دارد:تاقلم دردست غداري بود لاجرم منصوربرداري بود...
  • فرهاد IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    87 2
    اينروزها بيشتر از اونکه جوانهاي مجرد به اين گناه آلوده باشند آقايون متاهل هستند که مشغول کثافتکاري هستند ! نمونه بارز همين ماشينهايي که جلوي زن ها نگه ميداند 90% متاهل هستد و متاسفانه نه تنها ديگه اين مسئله گناه به حسا نمياد بلکه افتخار هم هست بعد توقع داريم زنهاي اين آقايون پايبند به زندگيشون باشن !!!!! چرا هيچکي براي اين فساد کاري نميکنه ؟؟؟؟؟
  • حافظ IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    49 15
    سوال بنده از اين عزيز که اين مطلبو نوشته بفرمايند چرا در کشورهاي ديگر که زنا گسترده هست اين اتفاقات نمي افته و لي تو ايران با اين همه رعايت مي افته؟
  • جواد IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    54 0
    گناه اين اعمال بيشتر متوجه مسئولان است .ما کشوري مسلمان هستيم ولي براي تفريحات سالم و آموزشهاي لازم براي جوانان قبل ازدواج و حتي بعد ازدواج هيچ کاري نميکنن و اگه همينگونه ادامه پيدا کنه نابودي در پيشه.
  • kalil IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    22 0
    مرسي از گزارش در مورد زنا
  • کورش IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    31 0
    رسد ادمي به جايي که بجز خدا نبيند بنگر که تا جه حد است مقام ادميت طيران مرغ ديدي تو زپاي بند شهوت بدراي تا ببيني طيران ادميت.
  • نيما IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    38 0
    خب ميشه اين جلوي کار ناپسندانه رو گرفت تا حدود زيادي اونم اينکه شرايط ازدواج باشه نه کار نه هيچي گراني هم از اين طرف و مسلما فساد زياد ميشه
  • رضا سسسه IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    32 7
    مسولا بايد به فکر چاره باشن کشورهاي غربي مسولاي مارو مشغول خودشون کردن از طرف ديگه دارن فرهنگ فحشارو تي کشورمون رواج ميدن
  • ابوالفضل IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    56 4
    از اين بدتر هم ميشودتا زماني که شرايط زنا آسان تر و شرايط ازدواج موقت و دانمي مشکل باشد
  • mahshed IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    59 55
    سيغه همان زناست زنا = سيغه متنفرم از سيغه -
  • علي IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    62 9
    در شرايط فعلي که در قانون مدني کشورمان هم عنوان شده که نان آور خانواده مرد است مردان بيکار هستند و هر جايي را نگاه مي کنيد خانم ها را استخدام کرده اند هيچ کس مخالف استخدام خانمها نيستم اما اول آقايان که نان آور هستند را استخدام کنند و بعد خانم ها را با اين کار جوان به وقتش ازدواج خواهد کرد و اين همه هم تشريفات در زندگي بوجود نمي آيد که باعث جلوگيري از ازدواج جوانان و روي آوردن به زنا شود .مسئولين ما متاسفانه مردم را با خود و اطرافيانشان مقايسه مي کنند و نمي دانند مردم دارند چه زجري مي کشند.اميدوارم که در آن دنيا مقابل خدا و پيامبر اکرم (ص)و ائمه معصومين (ع) حرفي براي گفتن داشته باشند و رو سفيد شوند.
  • ناصر IR ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    50 8
    همش ازبيکاريه
  • حاجي IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    101 3
    خيلي هم خوب فقط سوال بنده که مجردم اينه 14 ماهه در جستجوي کارم زنا هم نميکنم پس چرا نميتونم با تحصيلات عاليه از بهترين دانشگاه کشور يه شغل داشته باشم؟ کسي هست به آدم بيکار زن بده؟ شما بفرمايين الان بنده با 27 سال سن بايد ازدواج بکنم يا زنا؟
  • فرزند آدم IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    35 2
    وقتي فقر از در وارد شود ايمان از ترس سکته مي زند. قوه شهويه که سرهنگ همه قواي انسانيست است ولذيذ ترين لذاتي است که خداوند درنهاد انسان براي بقا قرار داد با موعظه وترس از عواقب دنيا وآخرت فرمان پذير است؟.بله با اخلاص خداوندرام مي شود، اما براي همه اين امرميسر است.
  • مادر ايرانى IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    65 2
    ترا به قران دوراز هر بهانهاى وسيله ازدواج جوانان را فراهم كنيد واوم هارا زياد كنيد ضامن و كارهاى ديگررا. زياد كنيد اكر احمال كنيد ديگران هم در گناه شريك هستند
  • مهسا IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    32 69
    بنظرم بايد فرهنگ صيغرو در جامعه رواج داد.
  • مرجان کاشاني IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    60 11
    جوان ها همه تشنه ازدواجند. خوب وقتي مسولين کاري نمکنند، جوناهم روي ميارن به عمل شنيع زنا. حالا واقعا جوونا مقصرند يا مسيولين؟؟
  • نيما IR ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    57 9
    دليل اصلي اينکه يک جوان به فکر زنا کردن مي افتد بيکاريه
  • پاسخ بنده خدا IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    44 7
    بنده خدا سخت در اشتباهي زنا هم حق الناس است و از دزدي هزار بار بدتر.با کسي رابطه بررار ميکني که مال تو نيست و خدا ميداند مال کدام بدبخت فلک زده اي هست.حرمت مادر هم نابود ميشود و زندگي هاي بسياري از هم گسيخته ميگردد.
  • ماندلا IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    106 7
    عواقب شيوع زنادرجامعه را ازنمايندگاني که هديه گرفتند سوال کنيد.آنهابهتروکارشناسي تر پاسخ مي دهند.
  • بنده ي خدا IR ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    49 4
    قبل ازانقلاب خانواده هاي متدين و محجوب توکوچه و خيابانها ولو نبودند و ميدونستند تو خيابون سرشون بايد زير باشه و فقط سرکار ميرفتن و چشمشون به هر زني نمي افتاد .سرکاراشون انواع زنهاي متاهل و مجردنريخته بود.يا اوني هم که بود باحيا بود بعداز انقلاب جنگ چنان مردم رامشغول کرده بود و با خدا وباوجدان بودندوهدفها همه يکي بودوخياتت و جنايت دشمن مردم را متنفر ازهرخيانت و نيرتگ و جنايت کرده بودتاجايي که پبروجوان جانشان را کف دست گذاشته و شجاعانه دربرابردشمن ميجنگيدند تا جان و ناموس مردم درامان باشند.کسي مال و جان خودو خانواده ي خودرا محفوظ نميکردندو کاري به ديگران نداشته باشد.(راجع به اکثربت مردم ميگويم،اقليت ناجواتمردي هم يودند که عددي تبودند در مقابل افراد موردتظر) يعدازجنگ به اسم بازسازي و پيشرفت کشورقوانيني جديدوبعضاضداسلام واردجامعه وخانه هاشدکه اکنون عوارض آن راميبينيم.توخودحدبث مفصل بخوان .....
  • عرفان IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    78 6
    فقر...فقر..فقر...........بيکاري ..بيکاري......بيکاري
  • عبد حقير IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    28 32
    پناه مي برم به خدا از دست شيطان رانده شده دوستان توکل به خدا رو فراموش نکنيد . مي بينم خيلي ها منفي دادن و از گروني و مسائل ديگه ناليدن ولي در قران انسانها جوري ديگري به اين مسائل رهنمون شده اند. لطفا تجسس فرماييد .
  • ناشناس IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    17 2
    لطفا در مورد ازدواجهاي حرام هم بنويسيد
  • حميد IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    17 2
    خدا به دادمون برسه.همه مقصريم از مسئولين ومديران ديني و سياسي و اقتصادي و آموزشي جامعه گرفته تا خانواده ها.شانه خالي کردن اوناي که کفتم هيچ دردي رو دوا نميکنه جز نزديکتر شدن عذاب الهي آن موقعه تر و خشک با هم ميسوزند.ولي مطمعنا عقلا و خواص در پيشگاه خداوند مسئوليتشان بيشتر است.
  • سهند IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    26 3
    حديث از معصوم هست که الکذب الشدو من الزنا...دروغ از زنا بدتر است....اين به معني کوچک شمردن خيانت و زنا نيست ولي در کلام معصوم دروغ بسيار بدتر از زنا است. چون آثار تخريبي دروغ براي جامعه بسيار عميق و گسترده است...اما متاسفانه شاهد رواج انواع دروغ در سطوح مختلف جامعه هستيم...حتي آمار دروغي که به خصوص در دوره 8 ساله محمود رواج پيدا کرد...
  • علي IR ۱۱:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    32 6
    بيکاري جوانان هزينه هاي سنگين زندگي عواقبي بهتر ازاين ندارد گناهش هم گردن دولت مردان
  • حسين IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    35 1
    سلام کاش در رابطه با علل زنا هم مطلب ميزاشتين.
  • خودم IR ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    43 7
    دوستانه به نظر من علت وجود زنا همش بيکاري چون وقتي اگه کسي بيکار نباشه مطمئنن ازدواج ميکنه ودنبال زندگيش ميره ودنبال زنا نميره پس بايد بيکاري ريشه کن بشه واقعا
  • مرتضي IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    29 0
    در سوره مبارکه اسرا آمده که حتي به زنا نزديک هم نشويد چه برسد به ارتکاب.... و صد البته عبارت لاتقربوا (نزديک نشدن) داراي نکات ريز و ظرافتهاي بسيار است مثل کنترل انديشه و نگاه
  • مريم IR ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    33 3
    اين جهان کوه ست وفعل ماندا/سوي ماآيد نداها را صدا. کسيکه باناموس ديگران زنا کند محالست که ناموسش(خواهرومادرهمسرو....... موردتجاوزقرارنگيرد. ولوچندنسل بعد از خود . اگرانساني غيرت داشته باشدباتوجه به اين فرمول اجنناب ناپذير دنبال زنا نميرود
  • حميد IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    26 3
    سلام دوستان واقعا اين جوري صحبت كردن يعني توجيه كردن عمل زشتي كه قران وروايات به آن تاكيد كرده است .واقعا اگر كسي بيكار باشد يعني مساوي با عمل كردن به فعل حرام وعمل به كارهاي زشت وحيواني پس از اين به بعد هر كسي را بيكار ديديم پس .....؟؟با يادآوري محيط گرم خانواده خود ويك لحظه تصور كردن آن مي فهميم كه عامل آن كنترل نكردن هوسهاي زودگذر واگر وجداني هم باشد پشيماني آني .بياييد احساسي و تعصبي صحبت نكنيم .با تشكر
  • جعفر IR ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    28 1
    خيليها نوشتند از بيکاريه تا حدي قبول ولي دلايل ديگه اي هم داره: 1- سخت گيري پدر و مادرها و ايراد گيريهاي بني اسرائيلي براي خونه و ماشين و پول خواستگارها، در حالي که خيلياشون موقع ازدواج هيچچي نداشتن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 2- و اين که آيا اونايي که بيکار نيستن مثل بچه پولدارها نبايد زنا کنند پس توجيه غير فابل قبوليه که بيکاري و فقر باعث زناست؟؟؟؟ پس تقصير خود انسانها و پدر و مادرهام هست که جوان سراغ گناه ميره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!! 3- حضرت علي عليه السلام در روايتي ميفرمايند :انسان غيور زنا نميکند .. يعني کسي که غيرت دارد که از صفات خداست .به همه زنان مانند ناموس خود غيرت دارد و آبروي آنها را نميبرد*********************************************************************************************
  • مسلم کاظمي IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    72 0
    هر معلولي علتي داره ، نميشه فقط به يه بعد توجه کرد که فلان کار رو نکنيد بايد ديد چه عواملي باعث ايجاد اين فعل و زياد شدنش تو جامعه شده و علت رو از بين برد همه جونايي که به اين کار کشيده شدن بي دين نيستن که ، ولي شرايط و نياز جنسي و غريزي و تاخير در ازدواج سالم باعث به گناه کشيده شدن جوان ها شده دهه شصتي ها که نابود شدن تو رو خدا دهه هفتادي ها رو دريابيد که بيش تر از اين به گناه کشيده نشن
  • مهدي ئقدم IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    27 0
    جدا کي مقصره؟ مسولين يا جوونا؟
  • مسلم IR ۲۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    14 1
    يعني حقيقت داره؟
  • جاويد IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    40 9
    1- بلاهايي در ارتکاب زنا گفته شده من چون در اروپا و امريکا زندگي کرده ام بايد بگويم در اينصورت اروپا وامريکا بايستي در فلاکت وفقر وبدبختي بسر ميبردند که عکس آن را ديده ام. 2- در کشور ما نيز زنا ريشه هاي مختلفي دارد که دوستان به صورت جسته گريخته اشاره کرده اند من جمله فقر،بيکاري،سخت گيري در ازدواجها،گسترس ارزشهاي ضد اخلاق توسط حاکميت جامعه که خود را مسلح به دين نيز ميدانند،ورسواييهاي اخلاقي و فساد اقتصادي علماي ديني و... 3- به نظرم گسترش تکنولوژي موجب شرايطي شده است که مسوليتهاي مختلف براي رسيدن به درجه هاي بالاي کاري و شغلي و علمي،ازدواج را در درجه ي دوم اهميت قرار داده است و دختر و پسر براي تغذيه ي جنسي خود بيشتر به روابط آزاد جنسي روي مياورند تا مسئوليت خانواده و تبعات آنرا فقط به خاطر نياز جنسي حذف کنند که خود موجب ازدواجهاي ديررس و تبعات آن ميشود. در آلمان اين مشکل تا حدودي حل شده است.
  • وحيد IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    24 2
    متاسفانه فکر و انديشه بسياري از مردم کشورهايي مثل ما توي همين مساله جنسي مونده که مونده
  • فرهاد IR ۱۳:۳۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    16 0
    درموردهمه چيزگفتيدالاشرايط ومحيطي که طرف توش بزرگ شده ويازندگي ميکنه يعني محيط فرهنگي جامعه وخانواده که متاسفانه الان خيلي نامناسبه وبچه هاکه تواين محيط بزرگ شدن يابسيارتعصبي وعقده اي شدن يابسياربي غيرت وبيخيال که همين افراط وتفريطهاباعث بروزبسياري ازانواع زناتوجامعه ميشه وهمچنين فقرمالي وبيکاري هم بهش دامن ميزنه
  • سعيد IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    25 1
    متاسفانه الان تو جامعه ما صيغه رو حرام و شرم آور مي دونند اما زنا رو راحت تنها چاره.
  • سجاد IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    12 5
    بچه ها واسه همتون دعا ميكنم اين دعا رو فراموش نكنيد زياد بخونيد امير المومنين: يا الله يا رحمان يا رحيم يا سميع الدعوات اعطني خير الدنيا و خير الاخرت اللهم صل علي محمد وآل محمد
  • مراد IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    11 0
    نه ميتوان گفت از بيکاريه نه از بي پولي اوني که براي زنا بول داره براي ازدواج هم داره يکم قناعت ميخواد که نداره وميخا يکشبه صاحب همه چي بشه البته اينم بگم که قانون تو مملکت ما ايراد داره هيچکس نمياد دخترشو به آدم يلا غبا بده چرا پدر مادر ها سختگيري ميکنن چون ميبينند فردا دخترشون ازاين دادگاه بآن دادگاه بايد بشه آخرش هم بگه مهرم حلال جانم آزاد قانون بايد پشتوانه دختر باشه نه مهريه و خانه و ماشين اين نضمين در مملکت ما نيست پس قانون بايد چاره اي بينديشد تا دحتر و پسر باکمي قناعت بتوانند باپشتوانه قانوني محکم زندکي خود را شروع کنند و هيچيک مغبون نباشند
  • مرجان کاشاني IR ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    13 0
    نورو خئا به مسولين بگين همه دارن به گناه ميفتن. تا دير نشده کاري بکنن!!!!!!!!
  • نازنين IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    20 6
    چرا فرهنگ صيغه يا همون متعه را در جامعه گسترش نميدن تا جوانها نيز به گناه نيفتند؟
  • setare IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    6 0
    Be nazare man agar adam tu hameye karhash be khoda tavakol kone va omid dashte bashe va be un donya eteghad dashte bashe va mosalmune vagheie bashe hichvaghtsoraghe in kar nemirrrrrrrrre
  • آبتين 66 IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    16 1
    باعرض سلام به شما مخاطبان عزيز و گرامي وهمچنين باعرض پوزش از محضر برادران وخواهران گرامي که نظرات خود را نوشته اند مي خواهم به طور کلي دلايل زنا را از دبدگاه خودم براي شما مخاطبان عزيز توضيح يدم.يکي از مهمترين علتها مشکلات درون خانوادهاست که تاثيرات منفي ان هم ير روي پسران است وهم بر روي دختران. که اين مبحپ براي توضيح دادن بسيار طولاني مي باشد. علت ديگر درک صحيح از دين نداشتن ومتکي به شنيدها بودن .به طور مثال بيشتر افراد مکه رفتن را از واجبات وتکميل کننده دين خود دانسته وبراي چشم تو هم چشمي هم شده چند بار مي روند مکه درصورتي که با هزينه ان مي توانند چند جوان رو به هم برسانند که ثوابش برابر با قبول شدن حج وشايد بيشتر مي باشد.وعلت ديگر ان ماهواره است که دشمنان ما ايرانيان با درست کردن فيلم وسريال مبتزل قصد بي غيرت کردن ما رو دارن
  • بي طرف IR ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۵
    10 1
    دوستان همه حرفاتون قبول اماخداييش قبول داريدهرکي هرغلطي ميکنه ميذاره ب پاي بيکاري.فقر. نياز ب ازدواج. نداشتن خانواده درست حسابي.دوست ناباب.شرايط بد.کمبودامکانات .ناکارآمدي دولت.فرهنگ غلط يابيگانه و.........پس اراده خودمون. عقل وشعورمون. قدرت انتخاب. قدرت تشخيص بدوخوب.ايناچي ميشه؟؟؟؟؟؟؟هيچ ربطيم ب مسلمون وغيرمسلمون بودن نداره
  • يه نفر IR ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    8 4
    فكر هيچ نيستند فكر اين بيماري هاي لعنتي باشن كه با كاراشون دارن انتقالش ميدن
  • محمدي IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    13 6
    چرا فرهنگ صيغه را در جامعه رواج نميدن تا گناهي هم رخ نده؟
  • بنده خدا IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 0
    دوستان سلام ، همه درست ميگن، البته نظر شخصي من اينکه اول تربيت خانواده و بعد ايمان به خداوند و اين که گفتار نيک پندار نيک اعمال نيک را در زندگي سرمشق قرار دهيم و هميشه در همه حال خداوند را در نظر بگيريم، چه در خفي چه در آشکار!!!! براي هم و جوانا دعا کنيم که عاقبت به خير شويم !!! آمين يا رب العالمين
  • محمد IR ۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    3 3
    اخه يه ذره عقلتونو به كار بندازيد..اول اينكه صيغه تشكيل شده از يك سري جملات براي ابراز اراده باطني ..وگرنه خدا بيكار نبوده با 2تا كلمه يه چيرو حرام يه چيرو حلال كنه ..دوم اينكه تو شرايط صيغه يك سري نكات است خيلي جالب ...دقيقا همينه .كسي كه نميتونه ازدواج دائم كنه ..خدا گفته برو لذت جنسي ببر ..اما رو حساب كتاب ..اينكه گذاشته واسه اونهاي كه نياز جنسي دارن ..شما صيغه ميكني ديگه نميتوني هرز بپري ..با هركسي دل خواست بپري..هرزگي كني.. ..چون خدا راهشو نشون داده ..ولي تو زنا ..هرزگي...بي بندو باري .افسردگي...در كل تو صيغه را فرار خداست...حال اون كسي كه خدا قران قبول داره ..ميره صيغه ميكنه اون كسي ام كه قبول نداره زناو صيغه .براش دريوري ...خلاصه راه تو مشخص كن ..راستي زنا هم حق الناس هم است زيرا با نظم جامعه در ارتباط ...هر چيرو ميشنويد..دنبال فلسفه اش برويد...الكي رو تعصب تكذيب نكنيد.
  • علي IR ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    5 1
    با سلام بحث زنا و لواط امري نيست كه يك شبه و يه روزه بروز پيدا كرده باشه. ببينيد اين نگاه ماست كه تغيير كرده به زندگي، دنيامون عوض شده ارزش هامون هم عوض شده. قبول دارم فقر هست بيكاري هست تبعيض هست شرايط ازدواج مهيا نيست ولي قديم وقتي يه خانم رو توي كوچه ميديديم اول ميگفتيم مادر كيه بعد ميگفتيم زن كيه بعد ميگفتيم دختر كيه، اما الان اولين چيزي كه ميگيم دوست كيه اين با كيه. البته از طرز لباس پوشيدن زنها و دخترانمون هم غافل نشيم. از ماهواره و سينما و تلويزيون هم غافل نشيم. از تهاجم فرنگي كه تو كتابهاي اموزش زبان انگليسي دوست جان و جسي و دوست سارا رو ديويد معرفي ميكرد هم نبايد چشم پوشيد، ولي بازم انسان هنوز مختاره كه كج بره يا راست بره. ما رو چي شده كه اينقدر راحت دوستي ميكنيم، اينقدر راحت دنبال زن و دختر و مردم ميريم و اينقدر راحت دختران ما گول ميخورن. به نظر من كتاب بخونيد و درست زندگي كنيد.
  • بدري IR ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    6 0
    تا بيکاري باشه، هيشکي ازدواج نميکنه!
  • عبدا... IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    4 0
    همه اينهايي که گفته شده درست و شکي توش نيست ولي بعضاً سئوال مي کنند و به ذهن خطور مي کند،که در جهان غرب که اين همه وجود دارد، عذاب هاي دنيوي چگونه است که کمتر مشاهده مي شود.البته اتفاقاتي رخ مي دهد مانند سيل و طوفان ولي به آن شدتي که اشاره شده دچار نمي شوند.
  • آرش IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    9 1
    تا ازدواج سهل و آسون نشه گناه پابرجا ميمونه!!!!
  • رسول IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۶
    7 0
    اي کاش مسولين ، مثل ماها مجرد بودند. بعد ميفهميدند مجردا چي مي کشند.... افسوس ....... درد و دلي با خدا: اي خدا، امتحان جوون ناي اين دور و زمونه خيلي سخته.يک انفاقي بمون بکن . مهديتا را برسون.آممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممين
  • مهناز IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    12 0
    چرا مسولين اقدامي براي راحتي ازدواج جوانان انجام نميدهند؟
  • جوادزاده IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 0
    جالب بود. ممنون.
  • مقدم IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 0
    خدايا به فريادمون برس.
  • sama IR ۲۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    6 0
    سلام.من خودم درگير اين مشکلم .من تازه فهميدم شوهرم به من خيانت ميکنه اونم با هر زني که سر راش مياد که بي عفتن.من يکي شنيدم اگه بدونيم زنا چه عذابي در اخرت داره حاضري تو اين دنيا پوستت رو زنده زنده بر دارن
  • محمودي IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 1
    تا بيکاري باشه هيچ کس جرات ازدواج نداره
  • مهين IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۷
    5 0
    با شرايط ازدواجو فراهم نمود.
  • H.M.S.E.K IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 0
    نمي خوام بگم فقر و تنگدستي عامل بروز اين عمل نيست اما چه بسا افرادي که ملياردر هستند اما در اين عمل غرق شده اند و افرادي نيز هستند که متاهلند و نياز جنسي آنان از راه حلال برآورده مي شود اما باز تن به اينکار مي دهند به نظر شما مشکل چيه به نظر بنده عامل اصلي فقرفرهنگي ضعيف بودن ايمان ما مي باشدزيرا هرچه ايمان ما قوي تر باشد و از آتش جهنم خوف داشته باشيم کلمه زنا به فکر ما راه پيدا نمي کند چه رسد که به آن نزديک شويم و مرتکب آن ديگر حرفها که چنين است و چنان بهانه اي براي انجام عمل زشت زناست درجواني پاک بودن شيوه پيغبر است ورنه هرگبري به پيري مي شود پرهيزگار والسلام
  • کارشناس مشاوره IR ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 0
    درمان زنا ازدواج موقت متعه است وبس
  • حسين IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 0
    === حجت کلام پروردگاره و السلام === . ازدواج چه دائم چه موقت ، طلاق حلاله و زنا ، لواط ، استمنا ، استشها حرامه . مابقي حرف اضافه است.
  • سامان IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    5 0
    زنان جامعه به دو گروه بزرگ تشنه وگشنه تفسيم ميشوند گروه گشنه که به انان فاحشه اطلاق ميشود از نداري و فقر است و گروه دوم که تشنه ناميده ميشوند کمبود عاطفه واحساسي دارند زناني که متاهل هستند وزناني که مجردند زنان متاهل که هيچ گونه توجيهي براي عمل زنا ندارند الا اينکه از سوي مردان خود ارضا نميشوند که در جهان اکثر زنان از سوي شوهرانشان ارضا نميگردند که باز اکثر اين زنان داراي ايمان و مرتکب عمل زنا نميگردند اما زنان که جمعييت قليل ان ميباشند مرتکب اين عمل شنيع و زشت ميشوند که براي انان نيز ميتوان با اموزش درست اين بيماري رو علاج کرد البته در صورتي که زن بتواند خواسته خود رو را با شوهران در ميان گذارن وبعضي نيز از زنان بسيار اندک هستند دچار تنوع طلبي ميباشند و مرتکب اين عمل ميگردند زنان جامعه هميشه دوست دارند که خود رو اجتماعي معرفي کنند و اچون جنس بسيار حساسي هستند هميشه متضرر بودند
  • پروين مقدم IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    5 0
    چرا مسولين اقدامي براي راحتي ازدواج جوانان انجام نميدهند؟
  • هادي وکيلي IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 0
    بي کاري، فقر=عدم ازدواج=گناه!
  • محمدي IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    6 0
    تا ازدواج برقرار نشه، گناه پايداره: آي مسولا با شمام.
  • محمد IR ۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    4 0
    کو گوش شنوا!!!
  • يک کلام IR ۲۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۸
    7 0
    تن آدمي شريف است، به جان آدميت نه همين لباس زيباست، نشان آدميت
  • متحير IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    6 0
    فعلا" که فحشاي عجيب و فراگيري راه اقتاده، صدا و سيما هم که فقط احکام ميگويد و نصيحتگر مي آورد، دريغ از يک نوآوري نوين و جذاب و هداکتگر .
  • مهساوفايي IR ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۹
    9 0
    خداوندا خودت از سر تقصيرات ما بگذر.
  • مهدس IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    4 0
    تا مسولين بي خيالند گناهم در حال رواج در جامعست.
  • پروين مقدم IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۳۰
    5 0
    متاسفانه رواج فحشا و اموري همچون زنا در جامعه امروزي، مسبب محروميت انسان ها از بسياري از نعمت هاي الهي مي باشد،
  • شمشاد IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    3 0
    کو گوش شنوا؟
  • زهرا ممتازي IR ۱۵:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
    6 1
    قبول دارم، اما سخته. ببينيد از اين تفکر داره سوء استفاده ميکنن. الان مسئولين اکثرا نيازهاي فرد مجرد رو ندارن و اونها رو از ياد ميبرن. وقتي به گناه افتادن رو شرح بديم براشون، ميگن البته آدم با خدا، اين کارو نميکنه. اين يک فرار از مسئوليت و توجيه غير منطقيه. الان شرايط ازدواج بسيار سخته و شرايط گناه بسيار مهيا. اگر شما خيلي تشنه باشيد مسلما آب ميخوريد. شما ليوان آب زلالي رو متصور بشيد در يک روز گرم تابستاني. اين تنها آبي است که داريد و البته مال شما نيست و نميتونيد بي اجازه بنوشيد. 2 يا 3 روز گذشت. چه مي کنيد؟ اين تشنگي رو متاسفانه پدر و مادر هامون هم درک نمي کنن. حالا زنا شايد کم اتفاق بيفته، اما آمار خودارضايي به نظر شما تا چه حد ميتونه باشه؟؟ امري که نزديکترين فرد دنيايي به ما هم ازش اطلاعي نداره.
  • اشکان IR ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
    1 0
    کارشناس مشاوره شما ميتونيد خواهرتو صيغه بدي که اين گمراهي رو ميخاي مردم نصيبشون بشه ؟ ازدواج موقت مثل بيمه گرفتن ماشينه که هرسال بايد تمديد بشه انسان با اشرف مخلوقات چطورميتونه تن به هر رذالتي بده؟ اشرف مخلوقات براي ادمهاي بزرگ به کار ميره و در انسان هاي بي ارزش کاربرد ندارد وتواناي درک ندارن وسلام
  • علی ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    اهای خوشا به حال مجردها ازادند هزینه‌های زندگی خود جهنم است ما را از این جهنم بیرون بیارید متاهل در قعر جهنم میسوزد و می سازد مجردی کجایی یادش بخیر
  • علی ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
    0 0
    هزینه‌های زندگی خود جهنم است متاهل بشدت در تامین زندگی گیر کرده مجردی کجایی یادت بخیر مواظب باش متاهل نشوی در قعر جهنم میسوزی ومیسازی
  • IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۸/۱۲/۰۵
    0 0
    به نظر من باید عفت رو از کودکی به فرزندانمون یاد بدیم تادرجوانی به عمل زنا رو نیارن.دوم اینکه کسی هم اگه بیکاره وتوان ازدواج نداره متعه یا صیغه هست.دلیل نمیشه بازن شوهر دار ارتباط برقرار کنه.اینها همه ریشه دراعتقاد اون شخصه نه فقرومسائل دیگه.درضمن توی ایران آمار جوانهای پولدار که زنا میکنن نسبت به جوانهای بیکار وبی پول تقریبا 99به 1هست.
  • ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۸
    0 0
    آرمان های امام راکنار گذاشتیم ونامش را سازندگی خواندیم به راستی پاسخ شهدا را چه می دهیم