به گزارش قدسآنلاین، طرح کالابرگ الکترونیکی ۵ دهک از افراد جامعه را تحت پوشش قرار داده است. هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک های کمدرآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذیها مشکلی پیدا نکند.
سه دهک کمدرآمد یارانه ماهانه۴۰۰ هزار تومان دریافت میکنند، اما چون طرح کالابرگ الکترونیک کاملاً اختیاری است، اگر این افراد حداقل به میزان ۲۰۰ هزار تومان در قالب کالابرگ الکترونیکی از ۱۱ قلم کالای موردنظر خریداری کنند، آنگاه ۱۲۰ هزار تومان شارژ اضافه برای آنها واریز میشود و درواقع کل یارانه آنها که صرف کالاهای مدنظر میشود به ۵۲۰ هزار تومان در ماه افزایش مییابد. شرط اختصاص ۱۲۰ هزار تومان یارانه مازاد این است که همین میزان اضافه هم صرف خرید کالاهای سبد تعریفشده دولت در کالابرگ الکترونیکی شود.
افرادی که می خواهند از این طرح استفاده کنند باید الزاما ۲۰۰ هزار تومان از مبلغ یارانه خود را از کالا برگ استفاده کنند دراین صورت مبلغ ۱۲۰ هزار تومان تشویقی به صورت اعتبار به یارانه آنها اضافه می شود و تا واریز یارانه ماه بعد فرصت استفاده از آن را دارند.
در صورت افزایش احتمالی تورمی قیمت اقلام سبد، مبلغ ۱۲۰ هزار تومان دوباره افزایش پیدا خواهد یافت به طوریکه پرداخت خانوارها برای ۱۱ قلم کالا نسبت به میانگین سال ۱۴۰۱تا پایان سال ۱۴۰۲ ثابت بماند.
بر این اساس ۱۱کالای اساسی ثابت و بدون تغییر تا پایان سال ۱۴۰۲ به یارانه بگیران عرضه می شود. در صورت عدم استفاده از مزایای خرید اعتباری، همانند قبل میتوان به صورت نقدی در تاریخ واریز یارانه نقدی، آن را برداشت کرد.
چه کسانی مشمول طرح کالابرگ هستند؟
سرپرستان خانوار از طریق سایت حمایت به نشانی https://hemayat.mcls.gov.ir/ میتوانند دهکبندی خود را شناسایی کنند و بخشی از اطلاعات خانوار خود را ببینند. غیر از این برنامه کاربردی شبکه ملی اعتبار «شما» (لینک دانلود نرم افزار شما) میزان اعتبار یارانهای کالابرگ را به متقاضیان اعلام میکند و سایت حمایت هم برای دهکبندی در نظر گرفته شده است.
سرپرست خانوار با هر کدام از کارتهای بانکی خود میتواند به فروشگاههای مدنظر کالابرگ الکترونیکی مراجعه کند. برای استفاده از این طرح مردم فروشگاههایی که به کارتخوان کالابرگ تجهیز شدهاند مراجعه میکنند و حتی لازم نیست همان کارتی که یارانه معیشتی به آن واریز میشود از آن استفاده شود چون برای خرید و قیمت پایه از هر کارتی میتوانند استفاده کنند و اعتبار یارانهای آنها هم بر اساس کدملی سرپرست خانوار استفاده میشود و به محض اینکه به میزان ۲۰۰ هزار تومان از ۱۱ قلم کالا خرید کنند ۱۲۰ هزار تومان اعتبار مازاد برایش شارژ میشود که باید ظرف یک ماه از آن خریداری کند.
اگر کسی تلفن هوشمند نداشت از طریق کددستوری #۱۴۶۳*۵۰۰* هم میتوانند کد خرید و هم اعتبار یارانه خود را بر اساس کدملی ببینند.
صاحبان کدام اصناف واجد شرایط در طرح ثبت نام طرح کالابرگ الکترونیکی هستند؟
صاحبان اصناف واجد شرایط شامل ارائه کنندگان هریک از ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخممرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات میتوانند در این طرح ثبت نام کنند.
مدارک مورد نیاز برای ثبتنام یا دریافت طرح کالابرگ کدام است؟
مدارک مورد نیاز جهت دریافت طرح کالابرگ: مدارک هویتی، جوازکسب، کد مالیاتی
تلفن: ارائه یک شماره تلفن ثابت و شماره همراهی که برای صاحب کدملی اعلامی می باشد الزامی است
کدمالیاتی: برای دریافت کدمالیاتی می بایست به سامانه tax.gov.ir مراجعه نمایید.
لینک ثبتنام اصناف در طرح کالابرگ الکترونیکی
اکنون ۱۲ فروشگاه زنجیرهای و بیش از ۱۱۰ هزار فروشگاه خرد به طرح کالابرگ الکترونیکی متصل شدهاند.
امکان خرید از فروشگاههای مجازی از طریق سه فروشگاه مجازی مهیا شده است.
در این روش مانند طرح کالابرگ الکترونیکی، فرد میتواند زمان تسویه حساب از گزینه «کالا برگ» استفاده کند و به همین شیوه ۱۲۰هزار تومان به یارانه هر فرد در خانوار افزوده شود.
صحبان مشاغل میتوانند از طریق لینک ثبتنام کالابرگ الکترونیکی شرکت آسان پرداخت از این امکان استفاده کنند.
نظر شما