قدس آنلاین یزد - مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد اظهار گفت : به نظر می‌رسد بسیاری از اتفاقات تاریخی داستان‌های شاهنامه فردوسی در روستای تاریخی توران پشت اتفاق افتاده است.

روستای تاریخی توران  پشت  مصداق بارز شاهنامه

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، "محمدمهدی شرافت" در بازدید از این روستا که در معیت مدیر کل دفتر فنی استانداری یزد و اکیپی از کارشناسان انجام گرفت، بر اهمیت جایگاه تاریخی و گردشگری توران پشت تاکید و آثار تاریخی و طبیعی روستا را دارای پتانسیل‌های لازم دانست.
وی با اشاره به تاریخ با عظمت منطقه در نوشته‌های مورخین و سفرنامه‌ها، گفت: به نظر می‌رسد بسیاری از اتفاقات تاریخی داستان‌های شاهنامه فردوسی در این مکان رویداد و نقطه‌ی جغرافیا‌‌یی حادث شده باشد.
شرافت یادآور شد: نام‌گذاری توران پشت و مناطق مجاور آن چون تخت رستم، مکان رویدادهای قابل بررسی محققین است.
گفتنی است؛‌ روستای تاریخی توران پشت در فاصله 60 کیلومتری جنوب شرق شهرستان تفت در ادامه سلسله جبال شیرکوه واقع است، پشت روستا متصل به کوه و مقابل روستا باز و منتهی به دشت وسیعی است.
روستای توران پشت تفت از روستاهای تاریخی، دیدنی و از مناطق اکوتوریسم استان یزد محسوب می‌شود.

آثار تاریخی اعم از بقاع متبرکه مثل شیخ جنید، پیرمراد، بقعه سید گل سرخ،زیارتگاه‌هایی چون قدمگاه منسوب به علی بن موسی‌الرضا(ع)، چهل دختران، بقایای آسیاب آبی و قلعه بزرگ، قبرستان چند هزار ساله با سنگ نبشته‌های قدیمی، چشمه‌ آب گازدار و البته معادن تاریخی سنگ مرمر از جمله آثار و اماکن تاریخی و دیدنی این روستا هستند.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رها IR ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۷
    0 0
    لطفادر مورد اين روستاي زيبا تصاوير بيشتري بگذاريد
  • ايراني IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
    0 0
    به اميد اينکه روزي از روستاي توران پشت در نقشه هاي جغرافيايي نامي برده شود