قدس: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بین هنرهای اسلامی و ایرانی هنر اصیل خوشنویسی در میان مردم از جایگاه خاصی برخوردار است.<BR>

 آثار جشنواره خوشنویسی رضوی رشد کیفی خوبی داشته است

سید سعید سرابی افزود: طیف گسترده ای از هنرمندان هر ساله به این جشنواره اقبال نشان می دهند که این امر نشان دهنده پیوند بین هنرمندان و فرهنگ رضوی است.
وی با تأکید بر کیفی سازی این جشنواره اظهار داشت: سال گذشته یازدهمین دوره جشنواره خوشنویسی رضوی برای نخستین بار در مشهد برگزار شد که پس از جشنواره جلسه آسیب شناسی و بررسی نقاط قوت و ضعف جشنواره نیز برگزار شد امسال می طلبد با نگاه به آسیبهای سال گذشته نقاط ضعف جشنواره به حداقل برسد و کیفیت جشنواره مد نظر قرار گیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: داوری آثار دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی با حضور داوران این جشنواره در انجمن خوشنویسان کشور در تهران برگزار شد.
سرابی افزود: غلامحسین امیرخانی، علی شیرازی و احمد قائم مقامی، محمد حیدری، مجتبی ملک زاده و علی اکبر رضوانی، سید رضا بنی رضی، محمد کاشانی آزاد و حسین نجفی، حسین خیامی، محمد کاظمیان، محمد علی محمد باقرزاده طوسی این آثار را داوری کردند.
وی کیفیت آثار ارسالی را مناسب خواند و افزود: بر اساس نظر هیأت داوران آثار این جشنواره رشد کیفی خوبی داشته است.
وی از حضور استاد امیرخانی در اختتامیه جشنواره خوشنویسی رضوی خبر داد و گفت: پیگیری های لازم برای حضور معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر استادان برجسته کشوری در اختتامیه جشنواره انجام شده است.
ارسال480 اثر به دبیرخانه جشنواره
وی با بیان اینکه 480 اثر به جشنواره رسیده است، بیان داشت: همزمان با برگزاری جشنواره خوشنویسی در مشهد دو نمایشگاه از آثار این جشنواره نیز برگزار می شود.
دبیر دوازدهمین جشنواره خوشنویسی رضوی گفت: آثار برتر جشنواره خوشنویسی رضوی با نام جشنواره دوازدهم رضوی در کتابی به چاپ خواهد رسید.
یادآوری می شود؛ جشنواره خوشنویسی رضوی یکی از قدیمی‌ترین برنامه‌ها در جشنواره فرهنگی- هنری امام رضا(ع) است که امسال دوازدهمین دوره آن به صورت سراسری برگزار می‌شود.این جشنواره اهدافی همچون ترویج و اشاعه فرهنگ رضوی، جریان‌سازی هنر ایرانی اسلامی، الگوسازی و تبیین فرهنگ متعالی رضوی و ... را دنبال می‌کند.
570 اثر به جشنواره محراب ارسال شد
وی در ادامه در خصوص جشنواره سراسری محراب، اظهار داشت: 570 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسیده است.
دبیر جشنواره سراسری محراب خاطر نشان کرد: فیلم کوتاه، فیلم مستند، پویا نمایی، داستان کوتاه، شعر، نشریه، نشریه دیواری، پوستر و بروشور از جمله سرفصلهای بخش برنامه های تولیدی جشنواره سراسری محراب است.
وی افزود: در حال حاضر بیش از 150 اثر در قالبهای شعر، داستان کوتاه و بیش از 50 اثر در بخشهای فیلم کوتاه و پویانمایی بخش تولیدی جشنواره سراسری محراب ارسال شده است.
دبیر جشنواره سراسری محراب ادامه داد: همچنین بیش از 60 اثر در قالب پوستر و بیش از هفتاد اثر به صورت نشریه در بخش تولیدی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است. سرابی به زمان آغاز داوری این جشنواره اشاره کرد و افزود: داوری آثار دریافتی در بخشهای الگویی، تولیدی و پژوهشی از ابتدای شهریور ماه به مدت یک هفته انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.