پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین یزد - مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت : صنعت گردشگری می تواند بخش عظیمی از مشکل اشتغال استان را مرتفع سازد وسرمایه گذاری در این حوزه کم و بازدهی آن بسیار بالا است

صنعت گردشگری می تواند بخش عظیمی از مشکل اشتغال یزد را مرتفع سازد

به گزارش قدس آنلاین از یزد ، محمدمهدی شرافت در جمع خبرنگاران استان یزد با گرامیداشت روز جهانی جهانگردی اظهار داشت : استان یزد در جذب گردشگران خارجی رتبه قابل قبولی دارد و می توان با توسعه زیرساخت ها و عمومی شدن فرهنگ گردشگری ظرفیت بالایی را برای جذب بیشتر گردشگران خارجی فراهم کرد.

 

وی با تاکید بر اینکه استان یزد از نظر گردشگری فرهنگی و تاریخی غنی است، افزود: زیرساخت های دیگری هم  دراستان مهیا شده است که زمینه توسعه گردشگری سلامت، گردشگری ورزشی و ماجراجویی، گردشگری تجارت را فراهم کرده است.

این مسئول همچنین بر توسعه گردشگری ایرانگردان در استان یزد و بازدید از جاذبه های گردشگری توسط شهروندان یزدی نیز تاکید کرد و افزود: این نوع گردشگری شور و نشاط اجتماعی را ارتقا داده و رونق افتصادی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی درباره بهره گیری از ظرفیت بافت تاریخی یزد برای توسعه گردشگری تصریح کرد : این بافت با توجه به اینکه تنها بافت منسجم در کشور است نیاز بیشتری به حفاظت و حراست دارد اما طرح جامع حفاظت از بافت تاریخی یزد مصوب شده است، سند جامع و کاملی در این زمینه نیست.

شرافت افزود: این طرح از یک طرف 200 هکتار از بافت تاریخی یزد را از این محدوده خارج کرده است و در  مواردی نیز اجازه تعریض کوچه ها تا عرض 6 متر را در بافت صادر کرده است که اگر این اتفاق بیفتد دیگر چیزی از بناهای قدیمی در بافت باقی نخواهد ماند.

وی با تاکید بر اینکه این سند باید گویا و واضح باشد، طرح قبلی حفاظت از بافت تاریخی را بهتر از طرح فعلی دانست و خواستار ملغی شدن این طرح و استناد به طرح قبلی شد.

شرافت با بیان اینکه اگر این طرح لغو نشود، ما از ابزارهای قانونی خود برای حفاظت از بافت تاریخی استفاده خواهیم کرد، ما با شهرداری مشکلی نداریم بلکه سندی که بین ما حکم می کند تنش زا و مشکل آفرین است و باید این مشکلات را برطرف کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.