انتخابات

پایگاه خبری تحلیلی قدس انلاین - سعید کوشافر: باز شنبه شد وبا دستی پر از خبرهای خواندنی سراغ شما خوانندگان گرامی رسیدیم ، خبرهایی از مذاکرات هسته ای تا داعش و دنیای ورزش، با ما باشید تا این سبد خبری را هم مرور کنیم ...

از به جان هم افتادن شبکه های ماهواره ای ودیدار سران جند الشیطان با داعش تا تقاضاهای پشت پرده امریکا از ایران وشناسایی 6 میلیون میلیاردر ایرانی

***صورتی که بعد از 10 سال تراشیده شد!

خاطرات اسارت در کنار همه سختی ها و عذاب‌هایش برای آزادگان ما شیرینی خودش را هم دارد. لحظاتی که دور از خانواده و در سرزمینی غریب سپری شد اما شاهنامه ای بود که آخرش خوش درآمد. آنچه می خوانید بخشی از خاطرات آزاده سرگرد مجتبی جعفری است:

پرویز که داستان خاصی در این اسارت دارد، ابتدا سر ناسازگاری گذاشت. درست کردن مهره های شطرنج با خمیر باقیمانده از سهمیه نان، ابتدای کار او بود. با وساطت حاج آقای روحانی، مهره ها را دور ریخت؛ ولی چند لحظه بعد، یک تخته نرد ابتکاری را وسط اتاق گذاشت. کاری نمی شد بکنی و سکوت، بهترین کار بود. عده ای، کاری به چیزی نداشتند و سرشان در لاک خودشان بود؛ از جمله افتخار که از همان روز اول مریض شد. این مریضی، با هیچ دارویی جز آزادی مداوا نمی شد و خبرهای شکست مذاکرات، حال او را وخیم تر می کرد. این وضع، تا انتقال به اردوگاه جدید ادامه یافت.

مدتی که گذشت، سرو وضع عجیبی پیدا کردیم. صدای حمام – حمام بلند شد و سرانجام یک روز صبح، همه را به خط کردند و به طرف حمام بردند . وقتی وارد حمام شدیم، احساس کردیم حمام زمان هارون الرشید است. چند سکوی سنگی و چند حوض سنگی و تعدادی کاسه مسی بسیار کثیف. دو یا سه بار دوش آب هم وجود داشت که بعد از چند لحظه، آب قطع شد و به ناچار با همان کاسه ها آب ریختیم و با آب سرد، خودمان را آب کشیدیم. با اجبار عراقی ها، صورتم را بعد از ده سال تراشیدم. بقیه قیافه ها جالبتر شده بود.

فقط با وساطت ما اجازه دادند که حاج آقای روحانی، صورتش را با ماشین نزند و با قیچی کوتاه کند. هر چه بود، او روحانی بود. با دریافت لباس های زیر و لباس های زرد رنگی که پشت آن آرم P.W بود، قدری رسمیت پیدا کردیم. درست یادم نیست؛ یک بار یا دو بار دیگر، در حمام هارون الرشید مهمان شدیم!

***چگونه ایران توانست خاوری را در کانادا حبس کند؟

سردار مسعود رضواني رئيس پليس اينترپل ناجا از پي گيري براي استرداد خاوري از کانادا از طريق پليس اينترپل خبر داد و گفت: شرايطي را ايجاد کرده ايم که خاوري اکنون در کانادا به گونه اي حبس شده است.

مسعود رضواني رئيس اينترپل کشور  در رابطه با آخرين پيگيري هاي پرونده استرداد خاوري از طريق پليس بين الملل اظهارداشت: از جمله کارهاي انجام شده آن است که خاوري در موقعيت حبس قرار گرفته است، به طوري که نامبرده پس از تعقيب و شناسايي اکنون در شرايطي قرار داده شده است که تا زمان تعيين تکليف براي استرداد وي با حکم قضايي دولت کانادا نمي تواند از خاک اين کشور خارج شود.

وي ضمن اشاره به ارجاع همزمان «اعلان قرمز» وضعيت خاوري توسط اينترپل به دولت کانادا و ارائه مستندات کامل براي تعقيب و شناسايي وي به دستگاه قضايي اين کشور از سوي ايران يادآورشد: به رغم برخي کار شکني هاي صورت گرفته توسط دولت کانادا ما اکنون منتظر حکم دادگاه کانادا براي استرداد خاوري هستيم البته نمي توان زمان مشخصي براي اين کار تعيين کرد.

وي افزود: خاوري حتي به مقامات کانادايي نيز دروغ گفته بود. نامبرده براي اين که بتواند اقامت اين کشور را کسب کند بايد مدت زمان مشخصي را در اين کشور سپري مي کرد که به دروغ روزهايي که در ايران بوده را به عنوان روزهاي اقامت در کانادا به اين کشور اعلام کرده بود.

***با تک‌خوانی زنان موافقم

فائزه هاشمی عضو حزب کارگزاران درباره استعفای خود و محمد هاشمی از کارگزاران اظهار داشت: بنده به دلیل محکومیت حضور پررنگ ندارم اما در عین حال قصد استعفا از کارگزاران را هم ندارم.

هاشمی در پاسخ به سوالی بنی بر برنامه حزب کارگزاران برای انتخابات آینده تصریح کرد: من سخنگوی کارگزاران نیستم اما به طور کلی کارگزاران مانند سایر احزاب فعالیت می‌کند و برای انتخابات مجلس و خبرگان برنامه‌ریزی قوی دارد.

عضو حزب کارگزاران درباره ارزیابی خود از عملکرد دولت خاطرنشان کرد: ارزیابیم در مجموع از برنامه دولت مثبت است و با فشاری که ایجاد کرده‌اند دولت عملکرد مثبتی داشته است اما هنوز قضاوت زود است.

وی درباره عدم حضور زنان در استادیوم‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی ادامه داد: متاسفانه عدم حضور بانوان در مسابقات بیشتر جنبه سیاسی دارد و برای ناکارآمد نشان دادن دولت روحانی این موضوع این طور پیش رفت و سیاسی شد در حالی که اگر این موضوع مشکل شرعی دارد چرا زمانی که خانواده دیپلمات‌ها به مسابقات می‌رفتند، صدا و سیما آن را نشان می‌داد.

این فعال سیاسی با بیان اینکه اگر رفتار لوطی‌منشانه در بین مردان باقی مانده باشد وقتی زنان و همسرانشان در استادیوم باشند رفتار خود را کنترل می‌کنند، در عین حال تصریح کرد: چه مشکلی دارد که خانم‌ها به استادیوم بروند تا از این طریق فضای فوتبالی متعادل شود چراکه عدم حضور دختران در استادیوم‌ها پایه دینی نداشته و کاملا سیاسی است.

وی در خصوص تک‌خوانی زنان تاکید کرد: تک‌خوانی زنان اشکال ندارد و من مخالف این موضوع نیستم.

***ابوبکر البغدادی: خاندان پادشاهی عربستان را تکه تکه می کنیم

روزنامه رای الیوم نوشت:«ابوبکر البغدادی طی سخنرانی خود که در قالب کلیپ صوتی 17 دقیقه ای منتشر شده است، به همه اخبار رسانه ها در خصوص زخمی شدن و کشته شدن وی پاسخ داد. او در این سخنرانی از استراتژی جدید داعش برای مقابله با دشمنان این گروهک تروریستی پرده برداشت.»

این روزنامه در ادامه نوشت: « این سخنرانی ها و نحوه انتشار آنها شباهت به اقدامات اسامه بن لادن دارد که از راه های عجیب و زیرزمینی به برنامه های گروه القاعده اشاره می کرد. سرکرده داعش در نظر دارد تا فقط از طریق پیام های شفاهی و کتبی ارتباط با خارج بگیرد تا محل استقرار و مناطق راهبردی که در آن به سر می برد از طریق سرویس های جاسوسی دشمن لو نروند.»

این روزنامه در ادامه افزود:«سرکرده داعش در سخنرانی خود به چند نکته اساسی اشاره کرده است:

- "نیروهای داعش در اولین فرصت به عربستان، یمن، مصر و لیبی و از آنجا به رم حمله کرده و آنجا را به اشغال خود درخواهند آورد.

- عربستان ریشه شیطنت ها، فتنه ها و نقطه شروع بیماری ها (اوضاع آشفته منطقه) است."

همین تنفر داعش از عربستان باعث شده تا مقامات این کشور به استقرار 30 هزار نظامی در مرز با عراق در منطقه عرعر و رفحه اقدام کنند.

- "مشرکان جزیره محمد (جزیره العرب) جایی در این منطقه نخواهند داشت و خاندان پادشاهی عربستان را باید تکه تکه کنیم.

"- با همه گروه هایی که در مصر و لیبی به بیعت با خلیفه داعش مبادرت کرده اند، خوش آمد می گویم و در اولین فرصت ایالات جدید را در مناطق اشغال شده توسط بیعت کنندگان رسما اعلام خواهم کرد."»

***هرکس نظر آیت الله جنتی را قبول ندارد استدلال بیاورد

عباسعلی کدخدایی مشاور عالی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به این پرسش که علت هجمه‌های رسانه‌های خارجی به آیت الله جنتی درباره اظهارنظرش در خصوص حکم سران فتنه چیست؟ اظهار داشت: اگر ما مدعی آزادی هستیم، هر کس می‌تواند نظر خود را اعلام کند و به عنوان شهروند این نظر قابل بیان است.

وی ادامه داد: حالا آیت الله جنتی نظری را مطرح کردند و اگر کسی این نظر را قبول ندارد، می‌تواند استدلال کند، ضرورتی ندارد هجمه وارد کنند.

مشاور عالی دبیر شورای نگهبان افزود: به نظر من ریشه‌های هجمه به آیت‌الله جنتی ناشی از مقاومت وی در صحنه‌های مختلف نظام و انقلاب و پایداری وی در مقابل زیاده‌خواهی‌ها است.

کدخدایی با بیان اینکه ریشه‌های هجمه به آیت‌الله جنتی را باید در مواردی که عنوان کردند، پیدا کرد، تصریح کرد: آیت‌الله جنتی نظری را ارائه داد و این نظر درباره سران فتنه در جامعه مطرح است و نظام جمهوری اسلامی در برخورد با اتفاقات از جمله فتنه 88 با کسی شوخی نداشته و اقدامات قانونی در این زمینه صورت گرفته است و تا زمانی که آن اقدامات لغو نشده، معتبر هستند و باید ادامه پیدا کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد، نظرهای مختلفی را در مورد حکم سران فتنه می‌دهند، ادامه داد: هر روز مشاهده می‌کنیم که برخی از افراد که دارای سمت‌هایی هستند، دیدگاه‌های مخالفی را مطرح می‌کنند اما هجمه‌ای نسبت به آنها صورت نمی‌گیرد بنابراین، این موضوع نشان‌دهنده این است که آیت‌الله جنتی به عنوان فرد مقاوم در نظام ما و کسی که ایستادگی‌اش زبانزد خاص و عام است مورد هجمه دشمنان قرار می‌گیرد.

***جواب ایران به نامه های محرمانه اوباما

رسانه های فارسی زبان دولت های غربی با پوشش گسترده سخنان علی شمخانی، نوشتند که هنوز معلوم نیست چه کسی در ایران جواب برخی نامه های اوباما را نوشته است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران گفته که کشورش به بعضی از نامه های باراک اوباما به رهبر ایران که عمدتا بر مساله برنامه اتمی ایران متمرکز بوده پاسخ داده است.

این اولین بار است که ایران چنین مکاتبه ای با رئیس جمهور آمریکا را تایید می کند اما معلوم نیست که نامه ها را آیت الله خامنه ای رهبر ایران مستقیما جواب داده باشد.

او رویکرد دولت آمریکا در مکاتبات محرمانه و مواضع رسمی این کشور را "دوگانه" خواند و گفت: "این روش صرفا اقدامی با هدف تاثیر گذاری بر فضای داخلی" ایران است.

او اضافه کرد:‌ «مواضع صریح، شفاف و قاطع جمهوری اسلامی در موضوع هسته ای مجددا به رییس جمهور ایالات متحده آمریکا یادآوری و بر عدم پذیرش برنامه غنی سازی نمایشی از سوی جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است.»

***انتخاب فرد مسئله دار از میان ۸۰ هزار نفر

ارسلان فتحی پور رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به فضای عمومی مجلس در رابطه با دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری اظهار داشت: فضای مجلس برای رای اعتماد به وزیر پیشنهادی علوم مثبت و مناسب نیست.

 وی افزود: مجلس نهم یک مجلس اصولگرا و پایبند به ارزش‌هاست و اگر کسی که معرفی می‌شود قبلا در مواردی از خطوط قرمز عبور کرده باشد یا در فتنه یا در جریان‌های انحرافی حضور داشته باشد، قطعا مجلس به او رای نخواهد داد.

 رئیس کیمسیون اقتصادی مجلس در ادامه تصریح کرد: ۸۰ هزار نفر عضو هیأت‌علمی در کشور وجود دارد که در میان آنان قطعا افراد توانمندی هستند که رئیس جمهور می‌تواند یکی از آنان را به مجلس برای تصدی‌ وزارت علوم معرفی کند.

 وی با بیان اینکه آقای رئیس‌جمهور یک اصولگرای سنتی در مجلس بود و همواره با ضدارزش‌ها مبارزه کرده است، تصریح کرد: بنده نمی‌دانم مشاوران یا افراد دیگر در دولت چه اقدامی انجام می‌دهند که چنین افرادی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی می‌شوند، عدم رای‌آوری چندین وزیر علوم معرفی شده به مجلس نباید خدای ناکرده موجب ایجاد چالش بین مجلس و دولت شود، ما هم‌اکنون نیازمند وحدت هستیم.

 فتحی‌پور خاطرنشان کرد: مشخص نیست چرا افراد مسئله‌دار به مجلس معرفی می‌شوند، مجلس تحت تاثیر هیچ گروه و جریان خاصی قرار نمی‌گیرد، مجلس به ارزش‌ها و اصول پایبند است، ما چارچوب و اصولی داریم که نباید از آنها عدول کنیم.

 ***کمیته های ضد ایرانی و حمله نظامی به ایران

بیشتر تحلیلگران معتقدند با پیروزی جمهوری خواهان در انتخابات اخیر و به دست گرفتن اکثریت کنگره، سیاست های ضد ایرانی کنگره گسترش پیدا خواهد کرد و اوباما دو سال سخت را پیش رو خواهد داشت.

گرچه سیاست های ضد ایرانی اوباما در این شش سال دست کمی از جمهوری خواهان نداشت و بیشترین حجم تحریم های ضد ایرانی در دوره او بر مردم ایران تحمیل شد تا آن جا که حتی تحریم ها به دارو و مواد غذایی هم کشیده شد.

"شهیر شهید ثالث" در پاسخ به این سؤال مجری شبکه بی بی سی فارسی که "آیا در رویکرد آمریکا نسبت به ایران تأثیر چشم گیری خواهیم دید؟" گفت: «در سه سطح، سنا می تواند مقابل اوباما عکس العمل نشان دهد. یکی در سطح کلی و تعداد 53 ـ 47 که اکثریت را جمهوری خواهان به دست آوردند. یکی هم در سطح کمیته ها است.»

کارشناس بی بی سی درباره این سه کمیته سنا می گوید: «سه کمیته ای که به کار ایران خیلی مربوط می شود: نیروهای مسلح، کمیته بانک و خانه سازی، کمیته روابط خارجی. الان سه کمیته به دست جمهوری خواهان افتاده است. شروع کار برای آوردن لوایحی که سیاست خارجی را به راه بیندازد یا تثبیت کند از کمیته ها شروع می شود.»

شهید ثالث افزود: «آقای مک کین قرار است رئیس کمیته نیروهای مسلح شود. وی و سناتور گرام، زوجی هستند که اصلا هر چیزی مطرح می شود آخرش می گویند یک حمله نظامی به ایران بکنیم. در قسمت بانکداری چه در گذشته و چه اکنون از سیاست های فشار استفاده می کنند. در کمیته سیاست خارجی "منندز" است که از جمهوری خواهان، جمهوری خواه تر است.»

***توافقی حاصل نمی شود؛ تمدید مهلت مذاکرات

پایگاه خبری "النشره" جمعه 23 آبان ماه گزارش داد که منابع نزدیک به مذاکرات هسته ای ترجیح دادند که به احتمال زیاد توافق نهایی بین ایران و آمریکا بر سر برنامه هسته ای ایران در موعد مقرر 24 نوامبر جاری حاصل نشود.

این منابع احتمال فراوان دادند که مهلت جدیدی برای ادامه مذاکرات تعیین شود چرا که با وجود نزدیکی و پیشرفت در مذاکرات بازهم مسائل مهمی وجود دارد که نیاز به زمان اضافی برای بررسی و حل و فصل آن ها احساس می شود.

این در حالی است که شب گذشته "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه اعلام کرد که مسائل مهمی وجود دارد که باید مذاکرات جاری درباره برنامه هسته ای با ایران، حل و فصل شود.

همچنین مقامات غربی و ایرانی به رویترز گفتند، احتمالا دو طرف مذاکرات به سمت توافق موقت دیگری کشیده می شوند که براساس همان کاهش محدود تحریم ها خواهد بود که در سال گذشته بر آن موافقت شد. طرفین در عین حال طی ماه های آینده برای حل اختلافات عمیق خود تلاش خواهند کرد.

***هدیه خصوصی مسعود رجوی به صدام

وب سایت "انجمن نجات" متعلق به اعضای جدا شده از گروهک تروریستی منافقین در یادداشتی به قلم یکی از جدا شدگان از ارتباطات گسترده و نزدیک مسعود رجوی با صدام خبرداد.

در بخش هایی از این یادداشت آمده است:

«وقتی در نشست های عمومی در قرارگاه اشرف یا قرارگاه باقرزاده پای صحبت های مسعود رجوی می نشستیم در حالی که کلت کمری آنها و محافظان شان همه متعلق به ارتش صدام حسین بود در همه نشست ها بلا استثنا مسعود رجوی بارها تکرار می کرد که ما با صاحبخانه ( یعنی صدام حسین و دولتش ) استقلال ایدئولوژیک و سیاسی و تشکیلاتی داریم و در همان حال می گفت که دولت عراق متحد استراتژیک مجاهدین است.

البته ما می دیدیم از آموزش نظامی تا تسلیحات و همه چیز مربوط به ارتش عراق است و حتی همگی می دانند در دانشکده آموزش نظامی اشرف افسران عراقی مستقر بودند و در همه زمینه ها این ارتش عراق و سازمان امنیت و اطلاعات صدام حسین بود که اوضاع مجاهدین را در دست داشت و بعد از سرنگونی صدام حسین هم مشخص شد که پشت پرده چه خبر است از گرفتن پولهای کلان تا اطاق عملیاتی مشترک با ارتش عراق بر علیه ارتش ایران در زمان جنگ و …

در فاصله بین سالهای ۷۳ تا ۷۵ که من در عراق بودم و من را به تبعیدگاه رمادیه فرستاده بودند تا نابودم کنند فکر کنم سال ۷۴ ( ۱۹۹۵ ) بود که تلویزیون عراق اعلام کرد که مسعود رجوی رئیس مجاهدین خلق برای روز تولد سیدالرئیس صدام حسین یک فرش ایرانی هدیه فرستاده است!

دستان پینه بسته زنان ایرانی که فرزندان شان را در جبهه جنگ از دست دادند آنوقت مسعود رجوی و مریم قجر عضدانلو فرش نفیس ایرانی برای روز تولد صدام حسین فرستادند و این توهینی بود به شرافت انسانی و زنان و مردان زحمتکش فرش باف ایرانی که به هنرشان هم توهین شد.

در پی این خبر دستگاه دیپلماسی مجاهدین در عراق بهم ریخت و سرور و نادر رفیع نژاد و فرهاد الفت و چندین نفر دیگر که مشاوران ارشد مسعود رجوی بودند به صحنه آمدند و از طریق هادی نصیری معروف به جلاد رمادیه سعی کردند اوضاع را عوض کنند نه بخاطر ما ، بلکه روزی این خبر به بیرون درز نکند. حال این پولها از کجا آمده است که مریم قجر عضدانلو جنگ طلبان را در پاریس جمع می کند و به متحدان استراتژیک مجاهدین به مناسبات مختلف همین هدایا را رد و بدل می کند؟»

***کاسبان شبکه های تلویزیونی به جان هم افتادند

"سعید سکویی" مالک و مدیر شبکه تعطیل شده "آریا مهر" با حضور در شبکه ماهواره ای ضد انقلاب "اندیشه" به بررسی وضعیت کنونی شبکه های لس آنجلسی پرداخت و همچنین به شبکه و اقدامات شهرام همایون مدیر شبکه کانال یک حمله کرد.

سعید سکویی گفت: « برخی (شبکه‌های لس‌آنجلسی) به دنبال زد و بند هستند و برنامه اجرا می‌کنند تا کاسبی کنند و پولدار شوند، اما من من در تلویزیون آریامهر بسیار تنها بودم.»

وی افزود: «بسیاری از شبکه‌های ماهواره‌ای با هدف کاسبی به وجود آمده‌اند،اما من تنها کسی بودم که با جمهوری اسلامی‌می‌جنگیدم (!) و تلویزیون‌های لس‌آنجلسی در سالهای اخیر عملکرد مثبتی نداشته‌اند.»

سعید سکویی در ادامه با اشاره کنایه وار به شهرام همایون تصریح کرد: «من مثل بعضی‌ها نیستم که برای اینکه چند سکه طلا و تبلت و لپ تاپ بفروشند با شهبانو (فرح پهلوی) مصاحبه کنم و به فکر کاسبی باشم. اکنون که من تلویزیون ندارم، شهرام همایون در حالی در تلویزیون خود سرود پادشاهی پخش می‌کند که چند سال به دلیل انجام این کار به من می‌گفت تو در عصر حجر هستی!.»

***باجی که اوباما به پوتین می دهد!

وب سایت "ایران گرس نیوز" در گزارشی به بررسی احتمال آغاز معاملات سیاسی ما بین پوتین و اوباما و همچنین تاثیرات آن در حل مذاکرات بین ایران و 1+5 پرداخت.

در بخش هایی از این گزارش آمده است:

«شعله ور شدن مجدد درگیری های جدید در شرق اوکراین و آمادگی ناگهانی روس ها برای همکاری در مذاکرات هسته ای تهران قبل از پایان مهلت توافق شده ۲۴ نوامبر برای دستیابی به توافق نهایی از دید "کوهن" اتفاقات تصادفی نیست. یک نشریه آلمانی در مطلبی از تمایل اوباما برای دستیابی به توافق جامع هسته ای با حکومت تهران در مهلت مقرر ۲۴ نوامبر خبر داد و نوشت: احتمالا اوباما برای دستیابی به این توافق با همکاری روسیه، پوتین را در مسئله اوکراین به حال خود واگذارد.

رئیس جمهوری آمریکا و رئیس جمهوری روسیه در حاشیه کنفرانس سازمان همکاری های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه (اَپک) در پکن به صورت غافلگیرانه ای چندین دور گفتگو و مذاکرات را با هم انجام دادند که در این گفتگوها مسائل اوکراین، سوریه و همچنین ایران مطرح بود. در رسانه های آمریکا در حال حاضر شایعاتی وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا این گفتگوها می تواند آغاز یک معامله ناگفته بین این دو کشور باشد. این گونه حدس و گمان ها وجود دارد مبنی بر اینکه احتمالا اوباما می تواند در بحران اوکراین روسیه را به حال خود واگذارد اگر پوتین در مقابل به آمریکا کمک کند که یک توافق هسته ای با ایران منعقد شود.

یک چنین سناریویی را "راجر کوهن" از مقاله نویسان روزنامه نیویورک تایمز هم ارائه داده است. وی در مقاله ای با عنوان "جریانات ایران-اوکراین" نوشت که ادعا نمی کند یک معامله رسمی ایران-اوکراین بین دولت اوباما و پوتین وجود دارد، اما بر این باور است که روسیه چشم تیزبینی برای ضعف های اوباما و حس بسیار خوبی برای زمان بندی دارد.»

*** دیدار سران جندالله با نمایندگان داعش

فهد مروت، سخنگوی جندالله [جندالشیطان]، اعلام کرد که در دو هفته جاری نمایندگانی از سوی داعش با سران این گروهک تروریستی در بلوچستان پاکستان دیدار داشته اند.

به گزارش پایگاه خبری دان نیوز، در این دیدار دو طرف درباره چگونگی متحد کردن گروه های خود گفتگو کردند.

ناگفته نماند جندالله [جندالشیطان]، یکی از شاخه های تحریک طالبان پاکستان می باشد و تحریک طالبان هفته گذشته بعضی از سران از جمله سخنگوی خود را به علت پیوستن به داعش عزل کرد. همچنین چند روز پیش دولت ایالت بلوچستان در یک نامه محرمانه به دولت مرکزی و نیروهای امنیتی هشدار داده بود که داعش در ایالت بلوچستان در حال نفوذ است.

***ضرورت حضور 80هزار نظامی برای مقابله با داعش

روزنامه الدیار نوشت: «یک مقام بلند پایه آمریکا برای پایان دادن به بحران عراق حضور 80 هزار نظامی ورزیده را برای پس گرفتن مناطق تحت سیطره این گروهک تروریستی ضروری می داند.»

این روزنامه لبنانی در ادامه نوشت: «گروهک تروریستی داعش برخی از مناطق عراق را در غرب اشغال کرده و در حال پیشروی به شمال این کشور است. از این رو مقامات نظامی آمریکا برای جبران ناکامی حملات هوایی ائتلاف به فکر ارسال بیشتر نیروی زمینی افتاده اند.»

شایان ذکر است که چندی پیش هم 1500 نظامی آمریکایی به اربیل و الانبار گسیل شده اند. آمریکا در نظر دارد تا تدریجا حضور نظامی خود را در منطقه پررنگ تر از سابق کند.

***بمباران مواضع گروه خراسان توسط جنگنده های آمریکایی

جنگنده های آمریکا بامداد پنجشنبه 14-11-2014 برای سومین بار مواضع گروه "خراسان" شاخه القاعده در سوریه را بمباران کردند.

به گزارش تلویزیون العربیه، ژنرال پاتریک رایدر،گفت: "جنگنده های ما بامداد روز پنجشنبه گروه خراسان را که پیشتر به القاعده وابسته بود و اکنون برای حمله به آمریکا و همپیمانانش برنامه ریزی می کند، هدف قرار دادند".

ژنرال رایدر درباره جزئیات حمله هوایی جدید، توضیح بیشتری نداده است. اما منابع آمریکایی می گویند گروه خراسان را شماری از تروریست های "جبهه النصره" وابسته به القاعده که در سوریه فعال هستند تشکیل می دهند.

ژنرال رایدر مدعی شد، ایالات متحد برای شکست گروه خراسان و جلوگیری از  عملی کردن طرح حمله آنها به آمریکا و همپیمانانش، تمام امکانات خود را بکار خواهد گرفت.

به نوشته العربیه، ایالات متحده آمریکا از 23 سبتامبر تاکنون برای سومین بار مواضع گروه خراسان را بمیاران می کند. اولین حمله نیروهای ائتلاف به این گروه تندرو در ماه سپتامبر سال جاری بود. هفته گذشته نیز نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا مواضع این گروه را بمباران کردند.

*** برای معرفی وزیر علوم با من رایزنی نشده

محمدرضا عارف، فعال سیاسی و معاون سابق رئیس جمهور درباره معرفی وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری پاسخ داد.

عارف، در واکنش به معرفی دکتر دانش به عنوان وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری گفت: درباره معرفی او با من رایزنی نشده است، ولی شخصا دکتر دانش را قبول دارم. زیرا او سابقه معاونت و قائم مقامی وزارت علوم را در کارنامه دارد و از مدیران باسابقه وزارت علوم است.

او درباره این چهره علمی توضیح داد: به نظر می رسد دولت گزینه درست و بجایی را برای تصدی وزارت علوم مشخص کرده است که بتواند این بار از مجلس شورای اسلامی رای لازم را بیاورد. ما هم از مجلس انتظار داریم در سالی که کشور باید توسعه علمی پیدا کند بیش از این مجموعه وزارت علوم را در انتظار نگذارد و با رای اعتماد به وزیر پیشنهادی، زمینه ساز پیشرفت علمی کگشور شود.

عارف همچنین درباره حضور اصلاح طلبان در مجلس آینده گفت: شاهد بودیم در انتخابات گذشته، تفکر اصلاح طلبی با تفکر اعتدال گرایی پیوند خوبی داشت و همچنین می دانیم در صورتی که اصلاح طلبان مجال حضور در عرصه های سیاسی کشور را داشته باشند، مردم به آنان استقبال خوبی خواهند کرد. لذا امیدواریم در مجلس آینده هم این پیوند را شاهد باشیم.

***به دنبال ساخت سلاح تخریب کننده نیستیم

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تجاوز به طبیعت را یک گناه نابخشودنی دانست و گفت: نیروهای مسلح با تمام توان برای حفظ محیط زیست فعالیت می‌کنند.

حسین دهقان کرد: نیروهای مسلح در پایش و اجرای سیاست‌های زیست محیطی با تمام قوا با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری می‌کنند. انسان در زمین به جهت‌های مختلفی همچون خود، طبیعت و خدا در ارتباط است که اگر هر یک از این ابعاد از مسیر عدالت خارج شود حتما دچار گرفتاری و سختی های جدی خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا بعد از ارتباط انسان با خدا مهمترین ارتباط انسان با طبیعت و محیط زیست است که متاسفانه زیاده خواهی انسان‌ برای بهره مندی بیشتر از طبیعت باعث جنگ و درگیری و در نهایت تخریب محیط زیست شده است. وی با بیان این‌که انسان همواره تلاش کرده است ابزار کشنده تر و با قدرت تخریب بیشتر را در جنگ‌ها تولید کند، گفت: قرار بود فناوری‌ها در خدمت بشر و رفاه زندگی باشد، اما امروز این فناوری منجر به ابزاری شده است که انسان و محیط زیست را به سمت نابودی‌های جبران ناپذیر می‌کشاند که در این میان قدرت‌های بزرگ بیشتر از این فناوری‌ها بهره مند می‌شوند و تاثیر بیشتری نیز بر تخریب محیط زیست باقی می‌گذارند.

وی ادامه داد: در جنگ تحمیلی از سلاح‌های کشتار جمعی مانند سلاح‌های شیمیایی از سوی دشمن در سطح گسترده‌ای استفاده می‌شد که امروز همچنان شاهد کشته شدن انسان‌ها به دلیل وجود مین و عوارض سلاح‌های شیمیایی هستیم. وزیر دفاع با اشاره به وقوع دو جنگ جهانی بزرگ در قرن بیستم گفت:‌عوارض و مشکلات و پیامدهای زیست محیطی این جنگ‌ها همچنان گریبانگیر بشر است و در پایان قرن بیستم و آغاز قرن ۲۱ نیز شاهد درگیری‌های دیگری در منطقه خود بوده‌آیم که صدمات زیادی وارد کرده است.

دهقان در ادامه اظهار کرد: امروز با وجود فریاد تامین رفاه ،‌دموکراسی و دفاع از حقوق بشر شاهد جنایاتی در نقاط مختلف به ویژه سوریه، عراق و فلسطین هستیم که جمهوری اسلامی ایران بر مبنای اعتقادات خود و کرامت انسانی،‌حفاظت از جان و مال این انسان‌ها را بر خود فرض می‌داند.

وی با تاکید بر این‌که تجاوز به طبیعت یک گناه نابخشودنی است، اظهار کرد: از این رو هیچگاه در صدد ساخت سلاحی که حالت تهاجمی داشته باشد و موجب تخریب محیط زیست شود نخواهیم بود؛ چرا که ایران خود کشوری است که قربانی تجاوز و سلاح‌های کشتار جمعی شده است. وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به صحبت‌های رئیس جمهوری در سازمان ملل در خصوص مبارزه با خشونت و افراط گری افزود: این موضوعات به عنوان امنیت جهانی مطرح شده است و دولت ما نیز این مسیر را ادامه خواهد داد.

دهقان در پایان خاطر نشان کرد: ما به امید تحقق روزی هستیم که گفتمان جایگزین سلاح و جنگ شود و اهمیت محیط زیست در تمام ابعاد درک شود.

***اظهارات جنتی درباره اختلاف وزارت ارشاد با قوه قضائیه

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی معتقد است که سخنگوی این وزارتخانه هر چند هفته یک بار فعالیت‌های وزارت ارشاد را تشریح و سوالاتی که خبرنگاران توقع دارند که وزیر ارشاد پاسخ دهد را پاسخ می‌دهند و بار را از روی دوش بنده بر می‌دارند.

علی جنتی در رابطه با انتخاب سخنگوی وزارت ارشاد اظهار داشت: ما از گذشته دنبال این بودیم تا برای وزارت ارشاد سخنگو بگذاریم به این دلیل که فعالیت‌های وزارت ارشاد گستردگی بسیار زیادی داشته و دارد، ما در انتخاب سخنگو تامل بسیاری داشتیم و بعد از آن به این نتیجه رسیدیم که آقای نوش‌آبادی را به دلیل سوابق بسیار انتخاب کنیم. وی همواره در مصاحبه‌هایی که داشته بسیار پخته و همه‌جانبه عمل کرده است.

وی افزود: سخنگو هر چند هفته یک بار فعالیت‌های وزارت ارشاد را تشریح و سوالاتی که خبرنگاران توقع دارند که وزیر ارشاد پاسخ دهد را پاسخ می‌دهند و بار را از روی دوش بنده بر می‌دارند.

جنتی در پاسخ به سوالی مبنی بر تاثیر توقیف چند فیلم و تئاتر برای انتخاب سخنگو برای وزارت ارشاد گفت: چنین تحلیلی درست نیست و ما از مدتها قبل دنبال انتخاب سخنگو برای وزارت ارشاد بودیم و بحثی نیست که روزهای گذشته مطرح شده باشد. امیدواریم که انتخاب سخنگو به مطرح شدن بحث‌های وزارت ارشاد در سطح رسانه‌ها کمک کند چرا که ما باور داریم که دولت باید پاسخگوی مسائل مختلف باشد.

وزیر ارشاد درباره مسئله اختلاف بین شورای نظارت وزارت ارشاد و قوه قضائیه گفت: ما با قوه قضائیه اختلاف خاصی نداریم اما در یکی دو مورد دستگاه قضایی احساس کرده است که می‌تواند روزنامه‌ای را موقتا توقیف کند و این کار را انجام داده است.

وی ادامه داد: ما از دستگاه قضایی درخواست کرده‌ایم که معاونت نظارت بر مطبوعات یک معاونت همه جانبه است که از گروه‌ها و نهادهای مختلف در آن حضور دارند، مواردی را که وجود دارد به همین هیئت ارجاع داده تا در آنجا بررسی و تصمیم‌گیری شود.

***هشدار سازمان ملل درباره فاجعه انسانی در عراق و سوریه

کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد هشدار داد که با رسیدن فصل سرما بیش از این یک میلیون آواره در عراق و سوریه در معرض فاجعه ای انسانی هستند.

به گزارش شبکه خبری الفرات، ملیسا فلمینگ، سخنگوی کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل، روز سه شنبه در کنفرانسی مطبوعاتی تأکید کرد که این سازمان برای اجرای برنامه های خود درباره آوارگان این منطقه با کمبود 548میلیون دلاری بودجه مواجه است.

او افزود که تاکنون 154میلیون دلار بودجه تأمین شده اما افزایش شدید شمار آوارگان باحجم اموال تأمین شده متناسب نیست و علاوه بر این کمیساریا نمی تواند اولویت های همکاری با این حجم بزرگ آوارگان و پناهندگان را مشخص کند.

***ورود محصولات کشاورزی داعش به کردستان

یک مقام آگاه در وزارت کشاورزی دولت ایالتی کردستان از ورود محصولات کشاورزی از مناطق تحت کنترل داعش به کردستان خبر داد و خرید این محصولات را خیانتی بزرگ دانست.

به گزارش پایگاه خبری السفیر نیوز، حسین کریم، از مقامات بلندپایه وزارت کشاورزی دولت ایالتی کردستان، گفت که روزانه چندین محموله محصولات کشاورزی از مناطق تحت کنترل داعش وارد اربیل می شود.

او گفت که چنین تجارتی خیانت است و باید با همه بازرگانانی که دست به چنین معامله هایی با داعش می زنند برخورد قاطع شود.

پیش از این نیز دولت ایالتی کردستان پرونده ای برای تحقیق و تفحص درباره دست داشتن برخی مقامات نظامی پیشمرگ در تسهیل عبور و مرور نفتکش های داعش باز کرده بود.

***تقاضاهای پشت پرده امریکا و اروپا از ایران

روزنامه الاخبار، چاپ لبنان گزارش داد که ایالات متحده امریکا و اروپا تلاش دارند در کانال های ارتباطی خود با ایران به غیر از موضوع هسته ای درباره موضوعات منطقه ای نیز صحبت شده است و طرف غربی خواسته ها را از ایران مطرح کرده است.

در این گزارش که توسط دیپلماسی ایرانی نیز منتشر شده آمده است که غربی ها در چارچوب توافق جامع انتظاراتی را از ایران دارند که بیشتر مرتبط به مسائل سیاسی و امنیتی منطقه تا مسائل مربوط پرونده هسته ای است.

این در حالی است که ایران به شدت هر گونه ربط دادن پرونده هسته ای به مسائل غیر هسته ای را رد می کند و تاکید دارد که مذاکرات هسته ای صرفا بر سر مساله هسته ای انجام می شود.

***تردید بر سر برگزاری نشست شورای همکاری در قطر

روزنامه العرب، چاپ لندن گزارش داد که احتمال دارد نشست آتی شورای همکاری خلیج فارس در قطر برگزار نشود.

بنا به این گزارش علت این اقدام اعتراض عربستان و کشورهای هم سو با آن در شورای همکاری از حمایت های قطر از جریان های اسلام گرای تندرو است. عربستانی ها می گویند در حالی که دنیا با تشکیل ائتلافی با داعش می جنگد، قطر از این جریان حمایت می کند و این به هیچ وجه قابل قبول نیست و تهدیدی برای امنیت شورای همکاری خلیج فارس محسوب می شود. قطر همچنین از سوی عربستان و متحدانش در شورای همکاری در مظان اتهام حمایت از جماعت اخوان المسلمین قرار دارد.

این در حالی است که دفتر شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر با صدور بیانیه ای بر لزوم برگزاری نشست شورای همکاری خلیج فارس در دوحه تاکید کرد و ابراز داشت که امید می رود با برگزاری این نشست در دوحه روابط قطر با کشورهای دوست توسعه یابد.

***مهاجر کانادایی – اسرائیلی در جمع مبارزان با داعش

یک منبع کردی اعلام کرد یک مهاجر اسرائیلی – کانادایی به نام گیل روزنبرگ که 31 سال سن دارد به منظور مبارزه با داعش به جمع مبارزان کرد پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یحیل بن عوفید، وکیل این زن جوان در این باره گفت: «وی پیش از این خلبان نیروی هوایی ارتش اسرائیل بوده و در بخش بررسی و نجات ارتش اسرائیل کار می کرده است. اما وی در سال 2009 به اتهام دست داشتن در یک پرونده قضایی بین المللی دستگیر می شود و به ایالات متحده فرستاده می شود و در آن جا به زندان می افتد.»

رادیو اسرائیل نیز بدون ذکر ناک روزنبرگ اعلام کرد که وی به عراق رفته تا در کنار پیشمرگ های کرد با داعش بجنگد.

****بشار اسد 11 هزار زندانی را عفو کرد

علی حیدر، وزیر کشور در امور آشتی ملی سوریه اعلام کرد که مقام های سوری از ژوئن گذشته یعنی زمانی که بشار اسد عفو عمومی صادر کرد، 11 هزار نفر را از زندان آزاد کرده اند.

حیدر در گفت وگو با فرانس پرس گفت: «این رقم بر اساس پرونده های موجود در وزارت دادگستری در روزهای آینده افزایش خواهد یافت و شمار بیشتری از زندان آزاد خواهند شد.»

این در حالی است که مخالفان این رقم را رد می کنند و می گویند شمار کسانی که از زندان های سوریه آزاده شده اند بسیار کمتر از رقمی است که وزیر دولت در امور آشتی ملی اعلام کرده است.

***چین از رقیب اف 35 امریکا رونمایی کرد

چین هم زمان با سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری امریکا به چین برای شرکت در نشست اپک، از جنگنده پیشرفته جدید خود رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این جنگنده که گای – 35 نام دارد مشابه اف -35 پیشرفته ترین جنگنده ایالات متحده امریکا است که رادار گریز است و یکی از پیشرفته ترین جنگنده های ایالات متحده امریکا محسوب می شود که به آن لقب شبح داده اند.

چین امیدوار است با رونمایی از این جنگنده بتواند با جنگنده های پیشرفته امریکایی در صنایع هوایی – تسلیحاتی رقابت کند

***انتقال اجساد گروه موسیقی «سگ‌های‌زرد»

دفتر حفاظت از منافع کشورمان در واشنگتن با تکذیب گزارش بی بی سی فارسی در خصوص اینکه در ارسال اجساد آقایان سروش و آرش فرازمند به ایران قصور و تبعیض صورت گرفته، این گزارش را کذب و به‌ دور از واقعیت دانست.

مهدی عاطفت سرپرست دفتر حفاظت منافع کشورمان در واشنگتن در عکس العمل به گزارش بی بی سی فارسی گفت: در مورد برادران سروش و آرش فرازمند (مقتولین) بستگان آنان با نمایندگی تماس گرفته و پس از کسب اطلاع راجع به مقررات مربوطه درصدد تامین هزینه‌ها برآمدند و در تماس بعدی اظهار داشتند که هزینه لازم را فراهم کرده‌اند.

دفتر حفاظت با توجه به امکانات خود، از جمله خط ویژه تلفن تماس با غسالخانه و فرایند تایید مدارک مربوط به اجساد در کمتر از ۲۴ ساعت اقدامات لازم را جهت کمک به انتقال اجساد نامبردگان صورت داده است.

بستگان علی اکبر محمدی رفیعی (قاتل) در آمریکا نیز طی تماس با این نمایندگی اظهار داشتند: هزینه انتقال جسد نامبرده را متقبل می‌شوند و نمایندگی نیز ترتیبی اتخاذ کرد تا جسد هرچه زودتر به تهران ارسال شود.

در ارسال اجساد هر سه جوان نامبرده هیچگونه قصوری از سوی دفتر حفاظت صورت نگرفته و هیچگونه تبعیضی نیز در کار نبوده است.

ذکر این نکته نیز لازم است که مطابق قانون، تامین هزینه انتقال جسد به عهده خانواده و یا بستگان فرد مقتول یا متوفی می‌باشد ولی در مواردی که خانواده متوفی نیازمند کمک های مالی باشند، دفتر حفاظت منافع حتی الامکان از ارائه کمک‌های مالی دریغ نمی‌ورزد.

گفتنی است رییس هیات مدیره خانه سینما اعلام کرد: اجساد گروه موسیقی «یلو داگز»، با حمایت یک سازمان مردم‌نهاد آمریکایی به ایران منتقل شده است.

سروش و آرش فرازمند (فرزندان دو فیلم‌نامه‌نویس سینمای ایران فرزانه شعبانی و مجید فرازمند)، اعضای یک گروه موسیقی راک زیرزمینی در تهران بودند که در سال۲۰۰۶ به عنوان پناه‌جو به آمریکا رفتند.

اجساد سروش و آرش، پس از این رویداد ناگوار به تهران منتقل و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) دفن می‌شوند.

اما چند روزی است، خبری مبنی بر اینکه مسؤولان فرهنگی، 100 میلیون تومان برای انتقال اجساد آرش و سروش فرازمند هزینه کرده‌اند، منتشر شده و گفته شده که این هزینه توسط دستگاه‌های دولتی و فرهنگی تقبل شده است و حتی از خانه‌ی سینما هم نام برده می‌شود.

فرهاد توحیدی سخنگوی هیات مدیره‌ی خانه سینما در گفت‌وگویی کوتاه، گفت: خانواده فرازمند در زمینه انتقال اجساد نیازمند کمک ما و هیچ دستگاه دیگری نبود و انتقال اجساد با تقبل‌ یک سازمان مردم نهاد آمریکایی که در جهت منع خشونت کار می‌کند، اتفاق افتاد و آن سازمان هزینه این انتقال را تقبل کرده است.

***ادامه سناریوی توهین به قومیت های ایرانی در شبکه من و تو

شبکه لندنی "من و تو"، همانند پدر خوانده خود "بی بی سی فارسی" سناریوی تفرقه افکنی و توهین به قومیت های ایرانی را دنبال می کند.

"سیاوش صبا"، مجری شبکه من و تو که هم اکنون اجرای برنامه "من و تو پلاس" این تلویزیون را بر عهده دارد در صفحه شخصی فیسبوک خود نمونه ای از توهین های خود را به اشتراک گذاشت.

نکته قابل توجه اینکه سیاوش صبا که عنوان بد قیافه ترین مجری تلویزیونی از دیدگاه مخاطبان را به خود اختصاص داده است و هر بار با شکل و شمایلی به دور از یک انسان، جلوی دوربین ظاهر می شود گویا سعی دارد تا از این طریق عقده گشایی کند و کمبود های شخصیتی خود را اینگونه جبران نماید.

البته این تنها توهین شبکه من و تو به ایرانیان  نبوده و چندی پیش نیز دربرنامه گزارشگر سایت خود و همچنین در برنامه "بفرمائید شام"، "امید خلیلی" مجری این برنامه به همراه مهمانان این برنامه، آذری زبانان را به سخره گرفت.

"پریسا ساوجی" یکی از مجریان این شبکه ماهواره ای که اجرای برنامه "جواب" را بر عهده داشت، ، به بهانه پخش یک فیلم مستند، به کردها اهانت کرد.

وی در این برنامه گفت: « کُردها به بهانه شرافت، زنان را می کشند.»

 اقدام های شبکه من و تو در حالی است که این تلویزیون لندنی همواره مدعی احترام به بینندگانش بوده است و خود را یک شبکه حرفه ای قلمداد می کند!

 نکته قابل توجه اینکه تلویزیون من و تو علی رغم اعتراض های شدید بینندگانش نه تنها عذرخواهی نکرده است بلکه روز به روز به گستاخی های خود می افزاید و هر بار به بهانه های مختلف به یکی از قومیت های عزیز ایرانی توهین می کند.

***آرایش‌ افراطی پسران علامت چیست؟

فربد فدایی با بیان اینکه یکی از توصیه‌های آئین اسلام به پیروان خود توجه به پاکیزگی جسم و آراستگی در حد ضروری است، اظهار داشت: دین مبین اسلام تاکید زیادی بر حفظ آراستگی کرده است، در عین حال دیده می‌شود که برخی افراد توجه بیش از حد، انحصاری و غیر عادی نسبت به ظاهر خود نشان می‌دهند.

این روانپزشک با اشاره به رابطه ابتلا به برخی اختلالات روانی و توجه افراطی به ویژگی‌های ظاهری، گفت: گاهی دیده می‌شود که مبتلایان به اختلال دو قطبی توجه غیرعادی برای آراستن خود دارند، مثلا از لباس‌هایی با رنگ‌های ترکیبی استفاده و وسایل تزئینی زیادی را به خود آویزان می‌کنند.

فدایی اظهار داشت: برخی مبتلایان به اختلالات روانی مانند هیستری تمایل به خودنمایی و جلب توجه دیگران به وسیله ظاهر انگشت‌نما دارند، از سوی دیگر تمایل به برهنگی، آرایش‌های تند و روش‌های نامناسب گفتار در مبتلایان به هیستری دیده می‌شود.

این متخصص حوزه بهداشت روان با تأکید بر نقش همسالان در بروز برخی رفتارهای نامناسب، گفت: گاهی فرد دچار بیماری روانی نیست، اما به علت ناپختگی شخصیتی در معرض تلقین و فشار برخی از همسالان خود قرار می‌گیرد و از آنچه تحت عنوان مدهای خاص یک گروه است پیروی می‌کند.

این رفتارها با آرایش موی فرد و درآوردن آن به شکل تپه و کوه همراه است. آنها همچنین ابروهای خود را دستکاری می‌کنند و گاهی با محو کردن آنها و خالکوبی، ابروهای جدیدی ایجاد می‌کنند.

فدایی تقلید برخی افراد از ویژگی‌های ظاهری دیگران را مختص کسانی دانست که از داشتن هویت مناسب محروم هستند و سعی می‌کنند با تقلید ظاهر افرادی که با دیدگاه‌های آنها شبیه هستند برای خود هویتی جدید بیافرینند.

وی افزود: در واقع هواداری یک تیم نیاز آنها را به برقراری یک هویت ایجاد می‌کند و این رفتارها مربوط به جوانانی است که نتوانسته‌اند در خانواده خود هویتی مناسب به دست آورند.

این روانپزشک تصریح کرد: رنگ کردن موی سر، عمل جراحی بینی، آرایش عجیب و غریب ریش‌ها و موها و درآوردن ابروها به شکل زنانه تلاشی است برای جلب توجه به وسیله ظاهر افراد هر چند ممکن است گرایش ناخودآگاه نسبت به همجنس نیز موجب این رفتارها شود.

***مهاجرت پرستاران ایرانی در حال افزایش است

محمد میرزابیگی، رییس کل سازمان نظام پرستاری در نشست خبری که در بیستمین نمایشگاه بین‌المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد درباره ساعات کاری پرستاران با اجرای طرح تحول نظام سلامت، گفت: با اجرای این طرح به ساعت کاری پرستاران اضافه نشده بلکه حجم کاری آنها افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه با اجرای تعرفه‌ها پرستاران راغب‌تر و با انگیزه‌تر فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: گروهی را سراغ ندارم که مانند پرستاری خدمات‌شان را تهیه کرده باشند و لیست کنترل‌ها و شیوه ارائه آن نیز تعریف شده باشد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت و رئیس کل سازمان نظام پرستاری با تاکید بر اینکه بیشتر پرستاران به دنبال اجرای عدالت هستند نه مساوات، درباره مهاجرت پرستاران به دلیل اجرای طرح تحول سلامت و مباحثی نظیر مباحث مالی، خاطرنشان کرد: من به این موضوع این طور نگاه می‌کنم که بسیاری از کشورها متقاضی نیروی پرستار از ایران هستند. کشورهای همسایه، کشورهای آفریقایی، هند و ... از جمله کشورهایی هستند که به دنبال پرستاران ایرانی هستند.

میرزابیگی با اشاره به آموزش پرستاری در 175 دانشکده پرستاری خاطرنشان کرد: یکی از دلایل گرایش به سمت پرستاران ایرانی آموزش‌های خوبی است که در این دانشکده‌ها به آنها ارائه می‌شود.

وی علت دیگر رغبت برای استفاده از پرستاران ایرانی را بهره‌مندی بیشتر پرستاران ایرانی از فضای معنوی و اخلاقی برشمرد و گفت: بحث ناعادلانه بودن دستمزدها، کمبود نیروی پرستار و مسائل این چنینی مربوط به اکنون نیست. این‌ها ضعف‌های مزمنی است که از گذشته وجود داشته و الان خودش را نشان داده است. مهاجرت پرستاران از سال‌های قبل نیز بوده و در حال حاضر تعداد آن افزایش داشته است.

میرزابیگی از افزایش ناچیز مهاجرت پرستاران نسبت به سال‌های قبل خبر داد و گفت: سالانه حدود 600 تا 1000 پرستار از کشور مهاجرت می‌کنند و البته آمارهای ما بر اساس شماره‌ نظام پرستاری است که در تمام کشورهای جهان اعتبار دارد.

وی با اشاره به موقت بودن ویزای کار در کشورهای خارجی خاطرنشان کرد: این را هم بگویم که بخش اعظمی از این افراد که مهاجرت می‌کنند بعد از حدود سه سال به کشور باز می‌گردند.

میرزا بیگی درباره استخدام پرستاران خاطرنشان کرد: فعلا استخدامی به معنای استخدام دولتی در کار نیست و سازمان مدیریت به دلایلی با این موضوع مخالف است. اما در جلساتی که وزیر بهداشت با رییس جمهور و دیگر مسئولان داشته است، تصمیم بر این شده تا نیروی پرستاری از طریق شرکت‌ها و غیره به کار گرفته شوند. جهت جذب نیروهای شرکتی نیز بودجه مناسبی در نظر گرفته شده است.

***گلایه های الهام چرخنده و خداحافظی برای همیشه!

الهام چرخنده در آخرین پست اینستاگرامی اش اعلام کرد که برای همیشه از این فضای مجازی می رود.

اینستاگرام چرخنده در این فضا فعال بود و درباره بسیاری از رخدادهای جامعه در آنجا یادداشت منتشر می کرد که بازتاب های فراوانی داشت.

چرخنده در این مدت گویا فشارهای زیادی را متحمل شده است، فشارهایی که بنا برگفته نزدیکانش کار وی را به بیمارستان و بستری شدن نیز کشاند، حالا و پس از بهبود، این نخستین یادداشت وی در این شبکه اجتماعی است که البته خبر از رفتن می دهد.

الهام چرخنده با انتشار تصویری از یک غروب غم انگیز، نوشت: «سلام ...و برای همیشه خدا نگهدار .... این پست مخصوص دشمنان اسلام نیست ... . فقط مخصوص دوستان و ظاهرا همراهانه که مدعی این بودند که الهام چرخنده ریاکار ترینه ...من از تنها امید ارتباطم با مردم هم گذشتم ... گوشه ای از این شهر زندگی می کنم .. با قدرت و زهرایی ... من مسیر خودمو میرم شماها هم مسیر خودتون رو برید ...خواهیم دید چه کسی زودتر به خدا خواهد رسید ... . چشم و دست و دل ماست که دشمن ماست ...اگه نه خنجر دوست که تو تاریکی به پشتت میشینه سنتی دیرینه !!!! . از همتون برای حمایت هاتون از یک باور ممنونم ... . یا علی یک شعار نیست داداش؛ بلکه یک باوره ...! قلبم براتون تنگ میشه ...الهام».

***پولدارها در صف عینک رایگان

در چهل و هفتمین جلسه هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران در حالی به پایان رسید که یکی از اعضا در آخر جلسه همکاران خود را با هدیه دادن عینک طبی متفاوتی غافلگیر کرد.

این عینک که ساختار متفاوتی دارد، به گونه‌ای طراحی شده است که فریم آن از روی بینی جدا می‌شود.

محسن حاجی‌بابا که در نشست‌های قبلی این عینک خاص را به چشم می‌زد پس از آنکه با پرسش‌های زیادی در مورد محل خرید و فروش اینگونه عینک‌ها از سوی اعضای هیأت نمایندگان مواجه شد، پس از بازگشت از سفر خارج از کشور، برای همکاران خود در اتاق بازرگانی تهران سوغاتی آورد.

دریافت این عینک‌ها از سوی اعضای هیأت نمایندگان و حتی نمایندگان دولت در اتاق بازرگانی تهران با استقبال گسترده‌ای مواجه شد.

اما نحوه توزیع این عینک‌ها نیز جالب بود؛ به نحوی که این نماینده بخش خصوصی در اتاق بازرگانی ابتدا نمره چشم آنها را جویا می‌شد و عینکی که شماره آن نزدیک به چشم اعضا بود را به آنها هدیه می‌داد.

***6میلیون میلیاردر در ایران

البته علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز از شناسایی اغنیا طی ماه‌های آتی خبر داد و گفت: تا پایان سال تصمیم‌گیری‌ها بر اساس شناسایی خانوارها انجام می‌گیرد.

وی با بیان اینکه یارانه نقدی پردرآمدها در آینده نزدیک حذف خواهد شد، گفت: یکی از مشکلاتی که در بخش یارانه‌های نقدی با آن روبه‌رو هستیم ضعف در شناسایی خانوارهاست که قرار شده بانک اطلاعاتی با همکاری دستگاه‌ها تشکیل شود و به‌طور حتم ظرف ماه‌های آتی درصد خطاها کاسته خواهد شد و در این صورت می‌توانیم تعداد دقیق نیازمندان و افرادی را که باید به آنها یارانه تعلق گیرد، شناسایی کنیم.

ربیعی ادامه داد: در گذشته به‌دلیل فقدان بانک اطلاعات به تمامی مردم یارانه تعلق می‌گرفت اما با تشکیل بانک اطلاعات این مشکل برطرف خواهد شد و تا پایان سال تصمیم‌گیری‌ها بر اساس شناسایی خانوارها انجام می‌گیرد ضمن اینکه ما نمی‌خواهیم بی‌عدالتی با تصمیم‌گیری‌های‌مان همراه شود.

وی در عین حال با اعلام اینکه 5 تا 6 میلیون فرد پُردرآمد داریم که میزان ثروت آنها با میزان ثروت پولداران یا ثروتمندان در کشورهایی مثل آمریکا چندان تفاوتی ندارد، گفت: ما در اجرای برنامه یارانه 7 میلیون نفر فقیر را شناسایی کرده‌ایم؛ ضمن اینکه در آینده‌ای نزدیک میزان این 7 میلیون نفر به 10 میلیون نفر افزایش خواهد یافت.

***آرزوی قلعه نویی برای جذب این بازیکن رویایی

با توجه به اتفاقات اخیری که میان کرار جاسم و باشگاه استقلال به وجود آمده است، به نظر می رسد که دیگر نه این هافبک برای نیم فصل دوم تمایلی به ماندن داشته باشد و نه باشگاه! بدون شک در نبود این بازیکن، خط میانی استقلال در نیم فصل دوم با خلاء مواجه می شود.

در شرایط فعلی، هیچ بازیکنی در لیگ ایران نیست که بتواند به خوبی جای خالی کرار را پر کند و تنها مجتبی جباری است که می تواند مهره ای تاثیرگذار برای این تیم و در خط میانی باشد.

البته قبل از اینکه داستان کرار پیش بیاید، استقلالی ها مذاکراتی را با جباری انجام داده بودند که وی پاسخ منفی به این پیشنهاد داده بوده است.

حالا که کرار و استقلال با هم به نوعی به بن بست رسیده اند، ظاهرا حسرت امیر قلعه نویی برای نداشتن هافبکی مثل جباری بیشتر شده و حتی مثل اینکه در یک جمع خصوصی عنوان کرده که ای کاش زیدان آسیا برای نیم فصل دوم به استقلال باز می گشت.

*** تغییر چهره سرخپوشان در نیم فصل دوم

تیم فوتبال پرسپولیس نتوانست در فصل نقل و انتقالات شروع فصل عملکرد خوبی‌ داشته باشد و حتی لیست اولیه این تیم با مشکلات و بدشانسی‌هایی از قبیل داستان مهرداد پولادی،‌ سربازی ماهینی و مصدومیت دغاغله و رضا نوروزی همراه شد هم اکنون باید ببینیم سرخ پوشان در بازار نقل و انتقالات نیم فصل دوم چگونه عمل می‌کنند.

حمید درخشان پس از بررسی نقاط ضعف تیمش به این نتیجه رسیده که پرسپولیس در پست‌های دفاع چپ، هافبک نفوذی و خط حمله نیاز به تقویت دارد و حتی گزینه‌های مدنظرش را مشخص کرده است.

سازمان لیگ برتر مجوز استفاده از 6 بازیکن خارجی را به تیم‌های آسیایی داده و بر این اساس تیم پرسپولیس قصد دارد با جذب 3 بازیکن خارجی در نیم فصل دوم و لیگ قهرمانان آسیا تقویت شود.

بر طبق شنیده‌ها بازیکنان خارجی مدنظر پرسپولیس یک مهاجم اوکراینی و یک مدافع چپ پاکستانی – فرانسوی هستند. مدافع چپ در لیگ دسته اول فرانسه بازی کرده است اما شاخص‌ترین بازیکن خارجی مدنظر پرسپولیسی‌ها یک هافبک نفوذی سیاه پوست و تنومند سوئدی است که در لیگ برتر انگلیس بازی کرده و کیفیت فنی بالایی دارد اما 700 هزار دلار برای پرسپولیس هزینه در بر خواهد داشت. این بازیکن به اژدها معروف است و درخشان و حسین عبدی بعد از دیدن فیلم‌های این بازیکن را پسندیدند.

این هافبک نفوذی عضو یک تیم ترکیه‌ای است و قراردادش را باید فسخ کند و به پرسپولیس بپیوندد اما پرسپولیس به غیر از این سه بازیکن خارجی، یک هافبک دفاعی ایرانی هم می‌خواهد که در لیگ برتر بازی می‌کند و پرسپولیس مذاکرات را آغاز کرده است.

مربیان پرسپولیس برای اینکه بتوانند سه بازیکن خارجی به فهرست تیمشان اضافه کنند ناچارند یکی از بازیکنان خارجی خود را از دست بدهند که یکی از آنها آسیایی خواهد بود.

بر طبق شنیده‌ها قرار بود نیلسون از لیست بازیکنان خارجی پرسپولیس در نیم فصل خارج شود اما اشتباه سوشا مکانی در بازی با گسترش فولاد تمام معاملات درخشان را بر هم زد و به نظر نمی‌رسد نیلسون از ترکیب پرسپولیس در نیم فصل جدا شود.

به هر حال چیزی که مشخص است برای نیم فصل دوم یکی از دروازه‌بانان پرسپولیس از این تیم رفتنی است البته هنوز مشخص نیست سوشا مکانی یا نیلسون، چون هر هفته یکی از این دو گلر شاکی می‌شود و جدایی‌اش را اعلام می‌کند.

شنیده‌ها حاکی از آن است که سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان تیم فوتبال پیکان مدنظر درخشان، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس است اما مسئولان پرسپولیس این موضوع را تکذیب کردند.

بر طبق شنیده‌ها دو باشگاه سایپا و پدیده به نیلسون برای نیم فصل دوم پیشنهاد دادند و بعید نیست این دروازه‌بان پیراهن یکی از این دو تیم را در نیم فصل دوم بپوشد.

بر طبق شنیده‌ها اگر یکی از دروازه‌بان‌های پرسپولیس در نیم فصل از این تیم جدا شوند، مسئولان پرسپولیس یکی  از 2 دروازه بان سپاهان را برای جایگزینی گلر جدا شده در نظر دارند البته بعید است باشگاه سپاهان تن به این انتقال بدهد به هر حال سرخپوشان روی جذب رحمان احمدی یا شهاب گردان نظر دارند.

بعد از این که صادقیان در شبکه‌های اجتماعی جدایی‌اش را مطرح کرد چند تیم از جمله راه‌آهن، تراکتورسازی، استقلال، سپاهان و ذوب‌آهن آستین‌های خود را برای جذب این بازیکن بالا زدند.

گفتنی است، امیر قلعه‌نویی در محفلی دوستانه اعلام کرده این بازیکن را نمی‌خواهند اما با این حال خبرهایی پیرامون مذاکره استقلال در راستای جذب صادقیان شنیده می‌شود.

هم‌اکنون هم از اصفهان خبر می‌رسد که جذب صادقیان، هافبک یاغی پرسپولیس در نیم فصل دوم جزو اقدامات سپاهان در فصل نقل و انتقالات خواهد بود تا با گرفتن این بازیکن خلاء محرم نویدکیا مصدوم و امید ابراهیمی بازیکن جدا شده‌اش را در نیم فصل دوم پر کند.

***مجبورم قرمز بپوشم ولی رنگم همیشه آبیه

دروازه بان تیم استقلال در تمرین تیم ملی کاور آبی به دست گرفت و مقابل دوربین ایستاد.

محسن فروزان که در تمرین تیم ملی مجبور است لباس قرمز بر تن کتد، در صفحه اجتماعی خود نوشت: «همه جا آبیته. یک استقلالی اصیل همیشه باید رنگش آبی باشه. حتی اگه مجبور باشه قرمز تنش کنه.»

***ترفند بی شرمانه پدر عربستانی برای فریب دخترش

پدر این دختر با انگیزه مالی، قبل از عقد، جوانی خوش سیما را به دخترش معرفی کرده بود، اما وی به عقد مردی نود ساله درآمد!

پدر این دختر 18 ساله عربستانی، جوان خوش سیمایی را با حدود 20 سال برای ازدواج، به دخترش معرفی کرد و از او خواست تا با این جوان ازدواج کند، دختر جوان نیز این پیشنهاد را پذیرفت و قرار شد چند روز بعد صیغه عقد جاری شود.

به نوشته روزنامه "القدس العربی"، پس از جاری شدن صیغه عقد این دختر متوجه شد که پدرش او را فریب داده و نام مردی 90 ساله به جای جوان خوش سیمایی که دیده بود، در عقدنامه ثبت شده است، به همین علت از منزل پدر فرار کرد و در اداره پلیس شهر ابوعریش در استان جازان در جنوب عربستان، از پدرش شکایت کرد.

سرانجام، تلاش های دادگاه شهر ابوعریش در 24 جلسه برای آشتی طرفین دعوا بی نتیجه ماند و دختر جوان از قبول این ازدواج خودداری؛ و دادگاه این عقد را باطل کرد. پدر این دختر نیز که مهریه او را به طور کامل از مرد سالخورده دریافت کرده و چیزی از آن به دخترش نداده بود، از سوی دادگاه مجبور به بازگرداندن مهریه شد.

***ازدواج رئیس کلیسا با 39 زن و یک دختر 14 ساله !

کلیسای موسوم به "عیسی مسیح قدیسان آخر الزمان" (مورمونها) در ایالت یوتای آمریکا سرانجام پس از 200 سال اعتراف کرد که مؤسس این فرقه با چهل زن ازدواج کرده بود و نه یک زن.

این کلیسا در مطلبی تحت عنوان "تعدد همسران در کرتلند و نوو" اذعان کرد که "ژوزف اسمیت" مؤسس این کلیسا چندین همسر داشت و در روزهای آخر نیز به اطرافیانش اجازه چند همسری داده بود.

در این مطلب تأکید شده است که برآوردهای انجام شده حاکی است که وی بین 30 تا 40 همسر داشت.

این فرقه آمریکایی به دلیل نحوه تعامل با زنان و سیاهپوستان و جلوگیری از رسیدن آنان به درجات بالا در این کلیسا تا سال 1978، به شدت با انتقاد مواجه شد.

سن زنان اسمیت بین 20 و 40 سال عنوان شده است ولی در یک مورد استثنا وی با دختر یکی از دوستان نزدیکش ازدواج کرد که 14 سال داشت.

کلیسای مورمونها در سال 1830 تأسیس شد، و در سال 1890 و در پی تهدید دولت وقت آمریکا مبنی بر حذف عنوان ایالت از یوتا، مجبور شد قانون چند همسری را لغو کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.