انتخابات

مسعود حکم آبادی - نمایندگان استان خراسان در لیگ دسته دوم فوتبال کشور، این روزها تقریبا شرایط خوب و مشابهی در جدول رده‌بندی مسابقات دارند و تقریبا هر دو نماینده از مدعیان درجه یک صعود به لیگ دسته اول هستند.

ماراتن حساس مشهدی ها برای صعود

هفته گذشته داربی مشهدی‌ها پایان بخش هفته دهم رقابت‌ها بود که با خوش‌شانسی پیامی‌ها و تقسیم یک امتیاز به پایان رسید. بررسی وضعیت این تیم‌ها، نشان می‌دهد که مشهدی‌ها اگر همت کنند خواهند توانست نماینده‌ یا نمایندگان د یگری را در لیگ دسته اول داشته باشند.

در لیگ دسته دوم که امسال شکل و شمایل جدیدی به خود گرفته است؛ 40تیم در 4گروه 10تیمی حضور دارند، در نهایت از هر گروه، 3تیم اول به مرحله بعدی صعود کرده و در قالب 2گروه 6تیمی با یکدیگر رقابت می‌کنند. به این ترتیب 2تیم اول هر گروه به طور مستقیم و 2تیم بعدی با برگزاری بازی پلی‌آف راهی لیگ دسته اول می‌شوند و 2تیم باقی‌مانده به ادامه حضور در لیگ دسته دوم ادامه می‌دهند؛

پیام وحدت؛ صدرنشین بدون باخت

سبزپوشان پیامی که سال گذشته با اشتباه فاحش مدیریتی صدرجدول را به چشم‌برهم‌زدنی از دست دادند و مدعی سقوط شدند، امسال اصلا دوست ندارند موقعیت کنونی را در خطر ببینند.

شاگردان «یوسف نادریان» تا کنون تنها خط تیره مقابل باخت‌های تیم‌های دسته دومی را در اختیار دارند و با کسب 18امتیاز، صدرنشین جدول رده‌بندی گروه دوم هستند. 4برد و 6تساوی حاصل کار بازیکنانی است که سبک بازی آن‌ها، تحسین منتقدان فوتبال مخصوصا در شرایط دسته دوم را به همراه داشته است.

پیامی‌ها که کار خود در لیگ امسال را ابتدا با «وحید رضایی» آغاز کردند، در ادامه به دلیل آن‌چه مشکلات شخصی آقای سرمربی عنوان شد مدتی بدون سرمربی تمرین کردند، تا اینکه «یوسف نادریان» سرمربی سابق «کاسپین قزوین» بالاخره روی نیمکت این تیم نشست و کارش را با تساوی در داربی مشهدی‌ها آغاز کرد.

2برد پیاپی پس از این، کارنامه درخشانی از نادریان به جای گذاشت تا نشان دهد اصرار مدیرعامل بر انتخاب مربی غیربومی چندان هم بی‌راه نبوده؛ هرچند که نباید از نقش تاثیرگذار «عباس دهقانی» در کادر فنی پیامی‌ها غافل شد.

پیام وحدت تا این لحظه با میانگین کسب 8/1امتیاز از هر بازی، آمار قابل قبولی از خود به جای گذاشته‌اند؛ کمااینکه این نتیجه‌گیری را باید با تیم‌های متمولی مثل «هامون‌سازه زاهدان» و «طلوع نسل ابومسلم» مقایسه کرد. بنابر این صدرنشینی سبزپوشان گرچه بر خلاف تصورات فوتبال حرفه‌ای است، اما هرچه هست کورسوی روشنی برای فوتبال خراسان محسوب می‌شود. با تمام این‌ها پیام وحدت هرچند در زمینه کار تیمی و نتیجه‌گیری موفق بوده‌اند، اما مثل تمامی تیم‌های خراسانی در گلزنی دچار ضعف مفرط هستند. تیم نادریان با در اختیار داشتن بازیکنانی مثل زحمتکش، ملک‌نیا و رسولی از نظر تعداد گلزنی با تیم‌های میانه و حتی پایین جدول برابری می‌کند، اما از نظر ساختار دفاعی، همچنان بهترین خط دفاعی را در اختیار دارد.

پیام وحدت در نیم‌فصل دوم شرایط به مراتب آسان‌تری در پیش دارد، آن‌ها در مشهد میزبان نماینده کیش، بعثت کرمانشاه و هامون‌سازه زاهدان هستند و به نظر می‌رسد تنها بازی دشوار خارج از خانه آن‌ها جدال با شاهین پارس جنوبی باشد. بنابر این، مشهدی‌ها اگر مثل سال قبل دچار مشکلات مالی و مدیریتی (که هنوز پرونده‌های آن در هیات فوتبال مفتوح است) نشوند و مربی‌شان مثل میانه فصل بنا را به قهر و ترک تیم نگذارد، خواهند توانست حداقل از گروه خود به جمع 12تیم بعدی صعود کنند.

شاگردان «یوسف نادریان» این هفته نیز از هفته یازدهم رقابت‌ها؛ فردا چهارشنبه میزبان منطقه آزاد کیش هستند؛ تیمی که «فیروز کریمی» را به عنوان مدیر فنی بالای سر خود می‌بیند و البته پیامی‌ها در دور رفت، آن‌ها را در جزیره، با نتیجه یک بر صفر شکست دادند.

طلوع نسل؛ در انتظار بازی‌های 6امتیازی

«طلوع نسل ابومسلم» که اصلا شروع خوبی در لیگ دسته دوم نداشت و پس از تساوی در داربی مشهدی‌ها، روند نزولی خودش را آغاز کرد، کم‌کم خودش را پیدا کرد و راه بالانشینی در جدول را پی گرفت.

«ابومسلمِ طلوع نسل آفتاب هشتم رهپویان شرقی» (اگر اشتباه ننوشته باشیم!) به دلیل همین کلمه اول از نام پرطمطراق‌اش با کلی حاشیه کارش را آغاز کرد، اما هرچه بود در غیاب مدعیانی که همیشه برای ابومسلم سر و دست می‌شکستند، مدیرکل تیم را به رفیق معاون وزیر داد و راهی مسابقات شدند.

شاگردان «سعید جوشش» که نخستین تجربه جدی سرمربیگری خود را پشت سر می‌گذارد، هم‌اکنون با 16امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی هستند، 16امتیازی که اگر داور بازی هفته قبل‌شان یک دقیقه سوت پایان بازی را زودتر‌ می‌زد، الان 18امتیاز بود و آن‌ها صدرنشین گروه خود می‌شدند.

با این حال مشکی‌پوشان مشهدی با کسب 4برد، 4تساوی و 2باخت، به نسبت دیر تشکیل شدن تیم‌شان و عدم در اختیار داشتن مهره‌های سرشناس نتایج بدی کسب نکرده‌اند، اما بدون شک اگر قرار است جزو تیم‌های صعود کننده باشند، باید از نهایت فرصت خود در دور برگشت استفاده کنند، چه اینکه آن‌‌ها در دور رفت مقابل تیم نه‌چندان قدرتمند نفت آبادان بازی را واگذار کردند و حالا باید در مشهد به مصاف همین تیم و در خارج از خانه به مصاف امثال هامون‌سازه زاهدان بروند.

با این حال مشهدی‌های مشکی‌پوش تا کنون در نیم فصل دوم از بازی‌های‌شان مقابل تیم‌های بالاسری یک امتیاز از تیم همشهری دشت کرده‌اند و بایستی حالا در کرمانشاه به مصاف بعثت این شهر و در بوشهر به مصاف پارس جنوبی بروند تا با غلبه بر این‌ها بتوانند حضورشان در جمع 3تیم مرحله بعدی را مسجل کنند.

طلوع نسلی‌ها از یک جهت دست‌شان از سایر تیم‌ها جلوست؛ آن‌ها مشکل مالی ندارند و بیگلری از منبع اسپانسرینگ «امیررضا خادم» به شکل خوبی منابع مالی تیم را تامین می‌کند و در حقیقت از این حیث به عنوان متمول‌های دسته دومی شناخته می‌شوند.

همه آن‌هایی که بازی‌های طلوع نسل را دیده‌اند معتقدند تمام نتیجه‌هایش روی کاکل جوان‌های بومی مشهد می‌چرخد و در کنار این‌ها، بازیکنانی مثل فرزاد حمیدی و هادی جعفری و جلیل قیانوری هم که با کلی ترفند و وعده و  و عید در تیم نگه داشته شده‌اند، وزن تجربی نماینده مشهد را بالا برده‌اند.

بازیکنان طلوع نسل در یکی از آزمون‌های سخت و فینال‌گونه رقابت‌ها عصر چهارشنبه در زاهدان به مصاف «هامون سازه» می‌رود؛ تیمی که با در اختیار داشتن چند بازیکن مشهدی، عزم خود را برای صعود جزم کرده، اما در عین حال در دور رفت بازنده میدان نبرد با مشهدی‌های مشکی‌پوش بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.