تحولات لبنان و فلسطین

گروه ورزش: در آستانه شروع رقابتهای جام ملتهای آسیا، رسانه‌های استرالیایی با معرفی تیمهای حاضر در جام شانزدهم، تلاش دارند فضای حاکم بر استرالیا را کاملاً فوتبالی کنند تا به این واسطه نقش پررنگی در برگزاری این دوره از مسابقات جام ملتهای آسیا ایفا کنند.

16 تیم  جام ملتها در آینه  رسانه های استرالیا

نشریه “کانبرا تایمز” یکی از رسانه‌های مطرح پایتخت با اشاره به حضور ده‌ها هزار نفر از هواداران تیمهای حاضر در این تورنمنت برای تماشای مسابقات، به معرفی کامل تیم‌های حاضر در جام پرداخته و با مرور اسامی بازیکنان حاضر در این رویداد فوتبالی، ستاره‌های احتمالی این دوره از مسابقات را معرفی کرده اند تا علاقه‌مندان به فوتبال در جریان این مهم قرار گیرند.

نکته قابل توجه در این بین معرفی تیم ایران به عنوان یکی از شانسهای اصلی قهرمانی است،دست اندرکاران” کانبرا تایمز”، تیم ملی ایران را به عنوان یکی از رکوردداران و مدعیان جام شانزدهم معرفی کردند، در کنار تیم ایران، کره جنوبی، ژاپن و استرالیا به عنوان دیگر تیمهای مدعی جام شانزدهم معرفی شدند که شانس بالایی برای تصاحب جام قهرمانی این دوره از رقابتها دارند.

 

ایران:

این نشریه استرالیایی در معرفی تیم ایران آورده است؛ ایران با سه دوره قهرمانی در سالهای 1968،1972 و 1976 به عنوان یکی از مدعیان این دوره از رقابت‌ها شناخته می شود و انتظار می رود ایران در گروه سوم این مسابقات به عنوان تیم صدر نشین راهی مرحله حذفی شود و با تیم دوم گروه چهارم مسابقه دهد. در بخش دیگری از این گزارش آمده است، ایرانی‌ها که با تفکرات سرمربی پرتغالی خود توانستند جواز حضور در رقابتهای جام جهانی را به دست آورند، حالا می خواهند با نقشه کی روش، راهی مراحل بالاتر شوند تا پس از مدتها دوباره جام قهرمانی را بالای سر خود ببرند. توجه ویژه این نشریه به حضور سه بازیکن در ترکیب ایران نیز از نکات مهم این تحلیل است، این نشریه از جواد نکونام، رضا قوچان نژاد و علیرضا جهانبخش به عنوان مهره های کلیدی یاد کرده است.

 کانبرا تایمز از جواد نکونام به عنوان رهبر تیم ملی ایران در خط میانی یاد کرده است. در این بخش به بازی‌های نکونام در ترکیب تیم اوساسونا مقابل رئال مادرید در لالیگا اسپانیا اشاره شده است و تأکید شده که نکونام می تواند یکی از کاپیتانهای شاخص این دوره به شمار آید. “کانبرا تایمز” درباره رضا قوچان نژاد نیز آورده است که این بازیکن با سابقه بازی در لیگ بلژیک و انگلستان، پیش از حضور در این جام، یک انتخاب ناگهانی داشت و در لیگ کویت به میدان رفت، اما وی می خواهد با درخشش در این دوره از رقابتها دوباره مسیر خود را برای بازگشت به لیگهای طراز اول اروپا بویژه انگلستان مهیا کند، بنابراین نمی توان بسادگی از کنار بازی های او عبور کرد. “پرنده پرشین “ لقبی است که در این نشریه به علیرضا جهانبخش اختصاص یافته، تحلیلگر گروه سوم رقابتهای جام ملتهای آسیا از بازیکن ایرانی تیم نایمنخن هلند به عنوان پدیده تیم ایران در این مسابقات یاد کرده است و به کارشناسان و تحلیل گران آسیایی توصیه کرده به وی نگاه ویژه ای داشته باشند و بسادگی از کنار توانمندی‌های او عبور نکنند، چون این بازیکن قطعاً حرفهای زیادی برای گفتن خواهد داشت. اما از دیگر نکاتی که در این تحلیل آمده است، می‌توان به رویارویی احتمالی ایران و کره جنوبی در مرحله نیمه نهایی اشاره کرد. به اعتقاد نویسنده این نشریه، حساس ترین بازی تیم ملی ایران در صورت صعود، برابر کره جنوبی برگزار خواهد شد که این دیدار احتمالاً در مرحله نیمه نهایی برگزار خواهد شد، البته در صورتی که کره جنوبی و ایران بتوانند تا قبل از این مرحله، تمامی حریفان خود را پشت سر بگذارند.

 

قطر

 

میزبان جام جهانی 2022 در آسیا موفقیت قابل توجهی ندارد، اما در سال های اخیر با بهره گیری از بازیکنان غیر قطری تلاش داشته در کنار تمام تلاش های خود افتخاراتی را نیز به دست آورد اما تا کنون که تلاش آنها نافرجام بوده ولی به نظر می رسد آنها در استرالیا شانس این را دارند که به مرحله بالاتر صعود کنند. جمال بلماضی که سابقه مربیگری در فرانسه را دارد حالا در اندیشه کسب موفقیت در قاره کهن است.به نوشته “کامبرا تایمز”  ”خلفان ابراهیم” تک ستاره احتمالی تیم قطر در این رقابت ها خواهد بود.

 

امارات متحده عربی

 

کویر نشینان همانند سایر کشورهای حوزه خلیج فارس هیچ موفقیتی در جمع آسیایی ها در جام ملت های آسیا ندارند اما با این وجود آنها در آستانه رقابت های جام ملت های آسیا در سال 2015 با به کارگیری  یک مربی بومی سخت در تلاشند از مرحله گروهی صعود کنند تا شاید در مصاف با سایر رقبای خود در منطقه از موفقیتی بزرگ سود ببرند. “مهدی علی “ مربی جوان امارات با دعوت از مهره های مستعد تلاش دارد در تاریخ فوتبال امارات نامش ماندگار شود. به نوشته “کانبرا تایمز”، “ عمر عبدالرحمن” و “علی مبخوت” از ستاره های احتمالی این تیم در جام شانزدهم خواهد بود.

 

 

بحرین

 

تاکنون موفقیت زیادی در این مسابقات نداشتند، اما نمی توان آنها را یک حریف ساده و بی آزار دانست؛ در دو دوره اخیر مسابقات جام ملتهای آسیا کارنامه قابل دفاعی از خود بر جا نگذاشتند، اما در بازی‌های جام خلیج فارس به عنوان یکی از مدعیان برای حضور موفق در این جام برنامه ریزی گسترده ای انجام دادند، اما به هر تقدیر کارشناسان شانس زیادی برای موفقیت این تیم پیش بینی نمی کنند. مرجان عید سرمربی بحرینی‌ها کار سخت و طاقت فرسایی پیش رو دارد، بی تردید مصاف با تیم ملی ایران و قطر به عنوان مدعیان اصلی کار را برای او و شاگردانش سخت  تراز هر زمانی خواهد کرد. “کانبرا تایمز” در بخش معرفی ستاره های کلیدی بحرین در جام ملتها آورده است: “اسماعیل عبداللطیف” به عنوان کاپیتان بیشترین بخت را برای قرار گرفتن در جمع ستاره های این تیم داراست،”محمود عبدالرحمن” و “سید محمد جعفر” به عنوان ستاره‌های این تیم معرفی شده اند.

 

استرالیا

 

میزبان بدون عنوان در سومین دوره حضور خود در جام ملتهای آسیای به دنبال نخستین عنوان قهرمانی است. تجربه دو دوره حضور در سالهای 2007 و 2011 حالا می‌تواند به کمک استرالیایی‌ها بیاید تا این دوره در خانه و با حمایت هواداران خود جام را بالای سر ببرند.

“کانبرا تایمز” در خصوص تفکرات آنژه، سرمربی این تیم آورده است: او با درک مناسب از توانمندی‌های فوتبال استرالیا می‌خواهد در تاریخ فوتبال این کشور نامی ماندگار داشته باشد، به همین منظور سرسختانه به دنبال موفقیت در این رویداد آسیایی است. در بخش دیگری از معرفی میزبان در این نشریه آمده است: “تیم کاهیل” و “مارک برشیانو” دو مهره کلیدی این تیم در این رقابتها خواهند بود، اما درباره پدیده احتمالی هیچ بازیکنی معرفی نشده است، ولی با این حال “کانبرا تایمز” می نویسد، منتظر باشید تا آنژه یک مهره جدید در این بازی ها رو کند.

کره جنوبی

 

در آخرین دوره رقابتهای جام ملتهای آسیا تا یک قدمی فینال پیش آمدند، اما با قبول ناکامی در مرحله نیمه نهایی در قطر رؤیای قهرمانی را از دست دادند، اما حالا دوباره می خواهند شانس خود را برای کسب عنوان قهرمانی امتحان کنند، هرچند که در گروه سختی قرار گرفته اند.” اشتلیکه “ سرمربی آلمانی این تیم، نبرد سختی را در مرحله گروهی پیش رو خواهد داشت، اما امیدواری تنها رمز موفقیت آنها خواهد بود.

“کانبرا تایمز” درباره مهره های این تیم در جام شانزدهم آورده است:”سون هونگ مین” کاپیتان کره جنوبی مأموریت دشواری خواهد داشت و هواداران از او انتظار دارند، بهترین عملکرد خود را به نمایش بگذارد.”پارک چی یونگ” و “چادوری” دو بازیکن کلیدی دیگر این تیم خواهند بود.

 

کویت

 

کویتی ها در آستانه شروع رقابت های جام ملت های آسیا دست به ترکیب کادر فنی خود زدند تا شاید با یک مربی دیگر بتوانند در مهمترین رویداد فوتبالی قاره کهن موفقیتی بزرگ به دست آورند اما به نظر می رسد در حضور بزرگان آسیا در این تورنمنت این دوره هم کویت صاحب موفقیت نشود. با این حال “کانبرا تایمز” درباره پدیده های این تیم می نویسد”نواف خالدی”، یوسف ناصر” و “علی الکنداری” جزو بازیکنان شاخص این تیم در رقابت های پیش رو هستند.

 

عمان

 

عمانی ها سابقه حضور در فینال جام ملت های آسیا را دارند اما این اتفاق به سال های بسیار دور بازمی گردد، آنها در دوره های های اخیر هیچ موفقیتی نداشتند از این رو نمی توان از این تیم به عنوان یک تیم مدعی نام برد، با این حال شاگردان پولو گان فرانسوی به دنبال خلق یک موفقیت بزرگ هستند تا در بین تیم های غرب آسیا نام خود را ماندگار کنند. عمانی‌ها با در اختیار داشتن یک مربی طراز اول اروپایی امیدوارند با استفاده از پتانسیل بازیکنان جوان خود در جام شانزدهم در گروه اول مسابقات در کنار استرالیا و کره جنوبی بازی های قابل قبولی به نمایش بگذارند. “ کامبرا تایمز” پیش بینی کرده” علی الحبسی”،”عبدالعزیز المقبالی” و “ احمد مبارک” به عنوان پدیده های این تیم خوش بدرخشند.

 

ازبکستان

 

با وجود این که سابقه زیادی در تاریخ فوتبال آسیا ندارند اما به عنوان یکی از تیم‌های مطرح در جمع مدعیان کسب جام قرار گرفته اند. نظام باشگاهداری منظم در این کشور سبب شده تیم ملی ازبکستان همیشه به عنوان یک مدعی در این تورنمنت حاضر شود. “میر جلال کاسیمو” در این فکر به سر می برد که ناکامی دوره گذشته خود را به فراموشی بسپارد و این بار در گروه دوم به عنوان تیم نخست صعود کند. به نوشته “کامبرا تایمز”،”سرور جپاروف”،” ویتالی دنیسو” و “عادل احمدوف” از پدیده های تیم ازبکستان در جام شانزدهم خواهند بود.

 

چین

 

افتخار زیادی در کارنامه خود ندارند و حتی یک بار هم تجربه راهیابی به مسابقات جام جهانی را ندارند ولی با این حال همچنان برای کسب موفقیت تلاش می کنند تا بالاخره راه کسب موفقیت در حوزه فوتبال را پیدا کنند. چینی‌ها خود را برای حضوری موفق در این دوره آماده کردند به همین خاطر یکی از مربیان مطرح را به خدمت گرفتند. آلن پرین مربی نام آشنای فرانسوی می خواهد در این دوره روند ناکامی های چین در قاره کهن را به پایان برساند به همین دلیل بهترین نفرات حاضر در فوتبال این کشور را برای شرکت در مسابقات استرالیا به تیم ملی فراخوانده تا شاید بتواند نام خود را در تاریخ این کشور ماندگار کند.  “کانبرا تایمز” درباره ستاره های تیم چین نوشته است” ژانگ ژی” کاپیتان چین در این دوره می تواند یکی از بازیکنان کلیدی آلن پرین به حساب آید. چون این بازیکن سرشناس ترین و موفقترین بازیکن تیم چین به شمار می رود.

 

 

کره شمالی

 

یکی از مرموزترین تیم‌های این دوره از رقابت‌ها را می توان کره شمالی دانست، این تیم که اطلاعات زیادی از آن در فضای مجازی وجود ندارد، می تواند به عنوان یکی از خطرناک ترین تیم ها و مرموز ترین تیم های جام به شمار آید. برابر پیش بینی “کامبرا تایمز” سرمربی کره شمالی در این دوره روی توانمندی 2 بازیکن تیمش حساب ویژه ای باز کرده است. “ پاک کوانگ ریونگ “ و” ری مایان گوک” نفراتی هستند که درباره آنها در جریان بازی های این تیم زیاد خواهیم شنید.

 

عربستان سعودی

 

“شاهین‌های سبز” پس از چند سال افول در قاره آسیا حالا می خواهند ناکامی‌های خود را به پایان برسانند، هرچند آنها کار سختی برای کسب موفقیتی در این سطح پیش رو دارند اما سعودی‌ها همانند سایر تیم ها به حضور در مراحل بالاتر فکر می کنند. اورلیان مربی اهل رومانی عربستان که به تازگی سکان هدایت این تیم را به طور موقت در دست گرفته است با شناخت کامل از فوتبال ملی این کشور حالا می خواهد در عرصه ملی فصل جدیدی را برای عربستان به وجود آورد.

“کانبرا تایمز” درباره ستاره های این تیم می نویسد “ اسامه هوساوی” کاپیتان تیم ملی عربستان به همراه “آل جاسم” و “ناصر الشمرانی” از جمله بازیکنانی هستند که می توانند در این دوره به عنوان پدیده های عربستان خودنمایی کنند.

 

ژاپن

 

سامورایی‌های آبی یکی دیگر از مدعیان قهرمانی این جام به شمار می‌روند، جام آخرین دوره این مسابقات در ویترین افتخارات این کشور است، از این رو آنها برای دفاع از عنوان قهرمانی خود به استرالیا سفر کرده‌اند و بی تردید به عنوان یکی از مدعیان حرفهای زیادی برای گفتن خواهند داشت. خاویر آگیره با تفکرات منحصر به فرد خود و استفاده از مهره های کلیدی در اندیشه تکرار عنوان قهرمانی در قاره کهن است.” کیسوکه هوندا” کاپیتان این تیم فکرهای بزرگی در سر دارد، از این رو رقابت او با سایر کاپیتان ها در جام شانزدهم بی تردید دیدنی خواهد بود. “کانبرا تایمز” درباره مهره های کلیدی این تیم نیز می نویسد:«ماکوتو هاسبه” و “شینجی کاوا” دو چهره کلیدی ژاپنی ها در این دوره از مسابقات خواهند بود.

 

عراق

 

خاطره قهرمانی در رقابت‌های 2007 هنوز برای عراقی‌ها باقیست، مدافع عنوان قهرمانی که در دوره قبلی نتوانست از مقام قهرمانی‌اش به خوبی دفاع کند حالا با راضی شینشل مربی جوان خود در اندیشه درخشش در گروه دوم هستند. آنها در این دوره تیم جوانی را به این مسابقات اعزام کردند تا با اتکا به قدرت جوانان خود بتوانند در آسیا دوباره موفقیت را تجربه کنند.

“کانبرا تایمز” از “ علی عدنان”،”علی عباس” و “جاستین مرام” به عنوان پدیده های تیم ملی عراق در این دوره نام برده است.

 

فلسطین

 

ناشناخته ترین تیم جام ملت ها، فلسطین است. آنها برای نخستین بار حضور در جام ملت های آسیا را تجربه می کنند، با این وجود نمی توان از کنار آنها به سادگی عبور کرد. این تیم بیشترین آمار بازی های تدارکاتی را در کارنامه دارند. صائب جندیا مربی جوان فلسطینی هدایت این تیم را برعهده دارد. این بازیکن سابق تیم ملی فلسطین امیدوار است در رقابت با قهرمانان دو دوره اخیر این رقابت ها زمینه موفقیت خود را فراهم آورد. به عقیده “کانبرا تایمز”، “اشرف نعمان”، “ عمر جارون” و “ عماد خلیلی” از بازیکنان شاخص تیم ملی فلسطین خواهند بود که شانس درخشش در این تورنمنت را دارند.

 

اردن

 

اردنی ها در تاریخ برگزاری مسابقات جام ملت های آسیا هیچ گاه تیم موفقی نبودند، با این حال آنها هم با در اختیار گرفتن یک مربی انگلیسی در جستجوی موفقیت هستند،”ری ویکیلینز” که سابقه حضور در فولهام و چلسی را دارد حالا می خواهد با جوان های اردنی در فوتبال آسیا شانس خود را بیازماید.

“کانبرا تایمز” در پیش بینی خود درباره پدیده ها و ستاره های این تیم می نویسد:”عدی آل صفی” و “احمد هایل” این شانس را دارند که با اعتماد ویکیلینز در این رقابت ها خوش بدرخشند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.