انتخابات

۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 282729

قدس آنلاین:بجنورد- خبرنگار قدس: امام جمعه شهرستان بجنورد گفت : انسان زکات دهنده با پرداخت زکات و جدا شدن از مال و ثروت به خدا نزدیک می شود که این جنبه سازندگی و معنوی دارد.

رشد 100 درصدی پرداخت زکات در خراسان شمالی

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بجنورد، حجت الاسلام یعقوبی در جلسه شورای زکات استان با اشاره به اینکه پرداخت زکات نیز از جنبه اجتماعی گره گشا است ، اظهار داشت : با پرداخت زکات بخشی از اقتصاد جامعه رونق می یابد و می توان نیز با پرداخت زکات در جامعه اشتغال ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه نقش زکات در ساختن فرد و جامعه قابل انکار نیست و تاثیر بسزایی در رشد آنها دارد ، افزود : اگر در آموزه های دینی دقت کنیم متوجه می شویم که ارزش زکات هم وزن نماز است و اگر زکات و نماز را به درستی انجام دهیم قدرت پرواز به قرب الهی بیشتر می شود.

وی خاطر نشان کرد : بعد از سفر مقام معظم رهبری به خراسان شمالی نقطه عطف و سیر تکاملی برای زکات را در استان شاهد بودیم تا جایی که پرداخت زکات رشد 100 درصدی داشته است.

یعقوبی به پرداخت زکات مستحبی در کنار زکات واجب تاکید و تصریح کرد : در قرآن علاوه بر پرداخت زکات واجب به پرداخت زکات مستحبی حساب ویژه ای باز شده تا به رفع نواقص و عقب ماندگی های اقتصادی جامعه کمک شود.

وی به نقش مبلغان درپرداخت زکات اشاره کرد و افزود : مبلغان به عنوان پیشتازان زکات باید مسائل زکات را برای مردم به طور شفاف بیان و به درستی تبیین کنند تا پرداخت آن به راحتی برای مردم صورت گیرد.

وی یادآور شد : روش محاسبه ، تبلیغ و تبیین در پرداخت زکات بسیار مهم است ، اگر درست فرهنگ زکات را به مخاطبین منتقل کنیم آمار زکات بالا خواهد رفت.

وی اخلاق و رفتار شایسته دست اندرکاران زکات را موثر در پرداخت زکات برشمرد و گفت : احترام به مردم در پرداخت زکات حائز اهمیت است زیرا مردم نباید احساس کنند که به زور از آنها زکات می گیریم.

وی همچنین به تشویق پرداخت کنندگان زکات در روستاها جهت توجه بیشتر مردم به امر زکات تاکید کرد.

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره ) خراسان شمالی نیز در ادامه گفت : سال گذشته 297 روستای استان مبلغ 9 میلیارد و 480 میلیون تومان زکات پرداخت کردند که از این محل 297 پروژه در سطح روستاها تکمیل ، تجهیز و احداث شد.

حسین پور اظهار داشت : سال گذشته 500 میلیون تومان به عنوان تشویقی به پرداخت کنندگان زکات پرداخت شد که این مبلغ بسیار ناچیز بود اما در پرداخت زکات مردم تاثیر نداشت.

وی با بیان اینکه با برآورد سازمان جهاد کشاورزی استان بیش از 42 میلیارد تومان زکات واجب وجود دارد ، افزود : اولین گام درسال جاری پرداخت زکات واجب است که رشد خوبی داشته باشد و همچنین زکات به سمت امورات نیازمندان هدایت شود.

وی خاطر نشان کرد:  در سال جاری 7 میلیارد و 700 میلیون تومان و بیش از یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای نیازمندان از محل زکات پیش بینی شده تا هزینه شود.

وی در ادامه یادآور شد : در حوزه فرهنگ سازی و تبلیغ مقدمات و زمینه برای پرداخت زکات در سال جاری فراهم است.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.