اخبار ويژه / اختلاط در دانشگاه، زمینه‌ساز فساد

پیام تبریک آمریکایی‌ها به ایران

فرارو: وزارت خارجه آمریکا در پیامی در صفحه توییتر رسمی فارسی زبان این وزارتخانه نوشت: «ضمن تبریک به تیم والیبال ایران، برای هر دو تیم در بازی بعدی آرزوی رقابتی خوب داریم».

 

موجودی آب سدها منفی شد   

مشرق: میزان آب ذخیره شده در پشت سدها تا پایان بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، بیش از 3/1 میلیاردمترمکعب کمتر شده و در آستانه تابستان، تنها ۵۴ درصد حجم ایجاد شده سدهای کشور از آب پُر شده است.

 

علت ‌پرداخت نشدن معوقات ‌بازنشستگان

جهان: علی اصغر بیات، رئیس کانون عالی بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی، پرداخت نکردن معوقه‌های مستمری بگیران تأمین اجتماعی را، بدهی دولت به این سازمان عنوان کرد. وی گفت: عدم پرداخت بدهی‌های دولت، سازمان تأمین اجتماعی را با بحران مواجه می‌کند.

 

کلاهبرداری میلیاردی از زائران قمی  

نسیم: محسن نظافتی، مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با اشاره به کلاهبرداری صورت گرفته از متقاضیان زیارت عتبات در شهر قم گفت: این کلاهبرداری میلیاردی بوده است.

 

اختلاط در دانشگاه، زمینه‌ساز فساد

عصرایران: آیت‌ا... صافی‌گلپایگانی از مراجع عظام تقلید، در دیدار مدیرکل نظارت و ارزیابی ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور، با انتقاد از کسانی که معتقدند، فضای اختلاط در دانشگاه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کند، گفت: باید این افکار را مجاب کرد که اختلاط دختر و پسر در دانشگاه‌ها زمینه‌ساز فساد است و به تحصیل آنان لطمه وارد می‌کند.

 

ممنوعیت سفره‌های دولتی در ماه رمضان

تابناک: دکتر محمدعلی نجفی، استاندار گیلان با اشاره به اینکه برپاکردن سفره‌های دولتی در ماه مبارک رمضان ممنوع است، گفت: صرفه‌جویی تکلیف دستگاه‌های اجرایی است.

 

نگرانی‌های انتقال آب کارون

ایلنا: داوود رضا عرب، مدرس دانشگاه و کارشناس مسایل آب با تأکید براینکه در انتقال آب کارون به زاینده رود نگرانی‌های راهبردی وجود دارد، گفت: این مسأله اختلافات قومی را منجر می‌شود.

 

اتهامات آل خلیفه به ایران

فرهنگ نیوز: رئيس پليس بحرين مدعی شد که نيروهای امنيتی اين کشور موفق شده‌اند مواد منفجره‌ای بيابند که قرار بوده در سلسله انفجارهايی در بحرين و عربستان سعودی استفاده شود. طارق الحسن ادعا کرد که تکنيکهايی که در ساخت اين مواد منفجره استفاده شده، به وضوح «مشابه» روشهايی است که گروه‌های وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران استفاده می‌کنند(!).

 

توصیه نقویان به پولداران یزدی

خبرآنلاین: حجت الاسلام ناصر نقویان، استاد حوزه و دانشگاه در مسجد حظیره یزد با اشاره به بی تحرکی مردم بخصوص بانوان گفت: پولدارهای یزدی به جای ساخت مسجد و حسینیه، باشگاه ورزشی و استخر بسازند تا این‌گونه شاهد بیماری در جامعه نباشیم و زمینه شادی و ورزش فراهم شود. نقویان گفت: ساخت مسجد و حسینیه در یزد بس است!

 

بیکاری تحصیلکرده‌ها

مهر: نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد، نرخ بیکاری مردان تحصیلکرده 9/18 درصد و بیکاری زنان به ۳۳ درصد رسیده و دولت بشدت نگران اتمام تحصیل 5/4میلیون دانشجویی است که بزودی متقاضی کار خواهند شد.

 

درخواست لغو مأموریت خارجی نمایندگان

نواندیش: ابراهیم نکو، عضو فراکسیون رهروان ولایت گفت: مأموریت خارجی نمایندگان در این شرایطی که چند ماه بیشتر از عمر مجلس باقی نمانده، تنها جنبه تبلیغاتی دارد و برای کشور دستاوردی نخواهد داشت، از این رو مجلس باید این مأموریتها را لغو کند.

 

آتش‌سوزی در جنگل‌های گرگان

مهر: آتش‌سوزی وسیع در اراضی جنگلی روستای توشن گرگان که به دلیل خطای انسانی گزارش شد، با حضور آتش نشانان و نگهبانان محیط زیست منطقه خاموش شد. 

 

لغو افطاری‌های مجلس

خانه ملت: مجلس شورای اسلامی در ماه مبارک رمضان سال جاری در راستای صرفه‌جویی، مراسم افطاری برگزار نمی‌کند.

 

حمله و فحاشی کذب است

فرارو: دکتر امید مجد، استاد ادبیات دانشگاه تهران، در مورد خبر تجمع علیه استادی که دانشجویش را کتک زد، این مسأله را بشدت تکذیب کرد و اتفاقات اخیر و هجمه‌های صورت گرفته علیه خود را به پرونده شکایت از شخص دیگری مربوط دانست و گفت: خبر حمله و فحاشی کذب است. تمام این دشمنی‌ها به دلیل شخصی است که توسط من در دادگاه محکوم شده و حکمش بزودی اعلام می‌شود.

 

دستگیری عاملان تیراندازی در شیراز

ایسنا: سردار سرتیپ احمدعلی گودرزی، فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری عاملان تیراندازی در شیراز خبر داد وگفت: متهمان به همراه اقلام مکشوفه برای تشکیل پرونده و سیر مراحل قانونی به مقر انتظامی انتقال داده شدند.

 

تالاب پیرسلمان خشک شد

ایرنا: تالاب فصلی و زیبای پیرسلمان اسدآباد همدان به دلیل خشکسالی، کاهش بارندگی و برداشتهای غیراصولی و رعایت نکردن الگوی مصرف خشک شد.

 

عضو نهاد اصلاح‌طلبان نیستم

تسنیم: اکبر ترکان، مشاور ارشد رئیس جمهور در واکنش به خبر حضور خود در نهاد عالی اصلاح‌طلبان به عنوان نماینده دولت گفت: من نه در این جلسه و نه در هیچ جلسه سیاسی دیگری نماینده دولت و حزب اعتدال و توسعه نبوده‌ام و نیستم.

 

پاسخ امام‌جمعه کرمان به کوچک‌زاده

خبرآنلاین: آیت ا... جعفری، امام جمعه و نماینده ولی فقیه در کرمان در دیدار با مدیران جدید و قدیم آموزش و پرورش کرمان، در پاسخ به اظهارات کوچک زاده(نماینده مجلس) علیه هاشمی رفسنجانی گفت: «من نمی‌گویم هاشمی معصوم است، اما آن وقت که تو در شکم مادرت بودی، او داشت شکنجه می‌شد».

 

استانداری مسؤول پیگیری شد

جماران: یک مقام آگاه در وزارت کشور گفت: پس از توهینی که به مقامها، بویژه روسای قوای مجریه و مقننه در مراسم تشییع پیکر شهدا در روز چهارشنبه گذشته از سوی عده‌ای صورت گرفت، پرونده این موضوع برای پیگیری به استانداری تهران ارجاع شد.

 

احتمال جیره‌بندی آب در همدان

تابناک: هادی حسینی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: با آغاز فصل گرما و شرایط موجود کم آبی و خشکسالی در استان احتمال جیره‌بندی آب وجود دارد.

 

ورود ۲۶۳ هزار افغانستانی به سیستان!

مهر: علی اوسط هاشمی  استاندار سیستان و بلوچستان در دیدار با مدیریت و کارکنان اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی گفت: مهمان نوازی این دیار به گونه ای بود که تنها در سال گذشته ۲۶۳ هزار نفر افغانستانی، از مرز میلک به صورت قانونی وارد سیستان شدند.

 

ساخت و ساز یک بانک خصوصی درشمال تهران   

مشرق: در ادامه رقابت‌ بانک‌های خصوصی برای تصرف زمین‌های مرغوب، یک بانک خصوصی با خرید یک قطعه زمین در منطقه یک تهران مبادرت به ساخت یک مجتمع  تجاری و فرهنگی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.