پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین- تبریز: رئیس جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: : ۹۶ درصد بخش کشاورزی در دست بخش خصوصی است و هدف جهاد کشاورزی در این خصوص جهت دهی و سیاست گذاری نسبت به استعداد منطقه است.

۹۶ درصد بخش کشاورزی در دست بخش خصوصی است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، کریم مهری با اشاره به اینکه توجه به استعداد وآب و هوای منطقه و ارتفاع از سطح دریا و اقلام موجود از پایه های اساسی کشاورزی است افزود: تولید بذر و نهال و ایجاد نهالستان، اصلاح و توسعه باغات، کشت اراضی شیب دار و کشت گلخانه ای از استعدادها و توان منطقه است و می توان با سرمایه گذاری در آنها به اشتغال پایدار رسید.
وی همچنین از مطالعه برای ایجاد مجتمع گلخانه ای ۳۰ هکتاری که تأسیسات اولیه آن توسط دولت انجام خواهد شد و به افراد واجد شرایط واگذار خواهد شد نیز خاطرنشان کرد: جهاد کشاورزی مسئول تولید است و از افراد سرمایه گذاری که باعث تولید پایدار شده و استانداردهای تولید را در نظر بگیرند حمایت خواهید کرد و شرایط ویژه ای برای آنها فراهم خواهد ساخت.
رئیس بسیج سازندگی استان نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اولویت بسیج سازندگی استفاده از ظرفیتهای راکد منطقه است و مردمی کردن اقتصاد، ایجاد کارگاههای کوچک، کمک به اشتغال قشر محروم جامعه و بالا بردن سطح تولید از اهداف این سازمان است گفت: پارسال ۵۰۰ میلیارد ریال برای پروژه های عمرانی توسط بسیج سازندگی استان هزینه شده است و امسال در این خصوص ۷۰۰ میلیارد اعتبار تخصیص یافته است.
صفر قایمی همچنین در خصوص اقتصاد مقاومتی نیز افزود: پارسال ۲۱۰ میلیارد ریال در سطح استان در حوزه اقتصاد مقاومتی هزینه شده است که در سال ۹۴ این مقدار اعتبار به ۵۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته که در۱۴ حوزه صنایع تبدیلی، دامداری و کشاورزی و …فعالیت خواهد کرد.
فرماندار شهرستان هوراند نیز با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی تنها راه حل مشکلات منطقه است گفت: در خصوص کشت سماق ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰ هکتار طی دوره ۴ ساله برنامه ریزی شده است که امسال ۶۰۰ هکتار کشت نهال سماق انجام شده است که برای توسعه جنگل ، کویرزدایی و اشتغال نیز اثرات مستقیم دارد و برای هر هکتار یک نفر اشتغال پایدار ایجاد میکند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.