تحولات لبنان و فلسطین

مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی گفت: جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیر عمد سال 94 جهت فراهم کردن زمینه آزادی 736 محکومین جرایم مادی برگزار می شود.

جشن گلریزان آزادی زندانیان برای 736 محکوم جرایم مادی برگزار می شود

به گزارش  قدس آنلاین – خراسان رضوی، جواد غفاریان طوسی  امروز در نشست خبری ستاد جشن گلریزان آزادی زندانیان جرائم غیرعمد که در دفتر مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی برگزار شد اظهار  گفت :ستاد دیه خراسان رضوی در 11 شهر استان خراسان رضوی، فعال است و جشن گلریزان در این مراکز آغاز شده است.

وی با بیان این که اختتامیه جشن گلریزان شنبه 13 تیر در مشهد برگزار می شود افزود: از سال 80 تا کنون در بیش از 6 هزار و 232 نفر از طریق اقدامات ستاد دیه خراسان از زندان آزاد شده اند که از این تعداد 6هزار و 60 نفر مردان و 172 نفر بانوان بوده اند.

مدیرعامل ستاد دیه خراسان رضوی ادامه داد: 3 هزار و 334 نفر از کل تعداد آزادشدگان توسط ستاد دیه استان از سال 80 تا کنون زندانیان دیه و 2هزار و 897 نفر زندانیان مالی شامل چک های بی محل، مهریه و نفقه بوده اند.

 طوسی گفت: کل بدهی زندانیان 264 میلیارد تومان بوده ،که شاکیان تا مبلغ 100 میلیارد تومان از شکایت خود صرف نظر کرده اند.

غفاریان طوسی به آمار آزادی زندانیان استان در سال 93 اشاره کرد و گفت: بیش از 580 نفر از زندانیان مشمول ستاد دیه آزاد شدند که از این تعداد 564 نفر آقایان و 16 نفر بانوان بوده اند.

وی  با بیان این که در سال 93 مددجویان توانستند با خودیاری مبلغ 2 میلیارد و 665 میلیون تومان از بدهی را بپردازند گفت: چهار میلیارد و 580 میلیون تومان در سال گذشته به زندانیان مشمول ستاد دیه تعلق گرفت.

غفاریان افزود: ستاد دیه در سال گذشته هفت میلیارد و 400 میلیون تومان به صورت بلاعوض به زندانیان کمک کرده است.

 مدیر عامل ستاد دیه خراسان رضوی ، با اشاره به این که زمینه آزادی 160 نفر از زندانیان از ابتدای سال 94 تا کنون فراهم شده است گفت: 9 میلیارد و 700 میلیون تومان مبلغ بدهی این زندانیان بوده که شاکیان پنج میلیارد تومان تخفیف داده اند.

غفاریان طوسی گفت: زندانیان استان که مشمول ستاد دیه 736 نفر هستند که ستاد دیه پرداخت بدهی های تا مبلغ پنج میلیون تومان را در اولویت قرار می دهد.

وی با بیان این که در باقیمانده سال 94 محکومین دیه، تصادفات، حوادث کارگاهی و شبه عمد 156 نفر  می باشند ،گفت: مجموع بدهکاری این افراد 18 میلیارد و 400 میلیون تومان تخمین زده شده است.

غفاریان طوسی افزود : محکومین جرایم مالی 2هزار و 900 نفر هستند که بدهی تقریبی این زندانیان 2 میلیارد و 930 میلیون تومان سات و سایر محکومیت های مالی شامل ستاد دیه 287 نفر هستند که مبلغ بدهی آن ها 14 میلیارد و 350 میلیون تومان است.

وی با اشاره به این که در سال های گذشته شاکیان از حدود 45درصد شکایت خود صرف نظرکرده اند گفت: امیدواریم در جشن گلریزان امسال هم با گذشت شاکیان مبلغ کل بدهی های زندانیان کاهش 30 تا 40 درصدی پیدا کند.

غفاریان طوسی افزود: 35 میلیارد تومان کل بدهی زندانیان در جشن گلریزان امسال است که اگر با بخشودگی شاکیان مواجه شویم انتظار داریم این مبلغ تا 20 میلیون تومان کاهش پیدا کند.

غفاریان به بازپرداخت وام های پرداختی به زندانیان اشاره کرد و گفت: این وام ها با سود چهار درصد در اختیار مددجویان قرار می گیرد اما این افراد پس از آزادی در بازپرداخت این مبالغ دچار مشکل شده و بانک ها طبق مقررات با این افراد برخورد می کنند که بعضا منجر به زندانی شدن مجدد آن ها می شود.

وی از تشکیل مجمع خیرین خراسان رضوی خبر داد و گفت: این مجمع متشکل از گروهی از خیرین که در جشن های گلریزان حضور چشمگیر داشته اند جهت سیاست گذاری های مجمع و برنامه ریزی جشن های گلریزان تشکیل می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.