قدس آنلاین- نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور گفت: جوان باید عطش دانایی را دائم در خود تقویت کند تا مغلوب نفس خویش نشود تا از این طریق جزو منتظران حقیقی امام زمان ( عج) شود.

جوان باید عطش دانایی را دائم در خود تقویت کند تا مغلوب نفس خویش نشود

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام محمدجواد حاج‌علی‌اکبری امشب در ویژه برنامه فرزندان آفتاب و در جمع اعضای اتحادیه‌های انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان سراسر کشور که در اردوگاه اردیبهشت گلمکان برگزار شد، در سخنانی اظهار داشت: پیام اصلی آیه شریفه 105 سوره مبارکه مائده که آیه سال این انجمن بود دو کلمه عَلَیکُم و اًنفُسَکُم است که تمام شدنی نیست و همواره می‌تواند یاری‌گر شما باشد و در این دو کلمه می‌توان معجزه قرآن را درک کرد.

وی افزود: علامه طباطبایی در تفسیر المیزان کل مباحث مربوط به معرفت نفس را در باب خود شناسی از منظر قرآن کریم بیان کرده است و بسیاری از دعوت‌ها به بیرون است، اما در این آیه دعوت به درون را می‌بینیم که همه را مخاطب خود قرار داده و پیام خاصی هم دارد و بشارت می‌دهد که از ضرر و زیان در امان خواهید بود.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: مسئله معاد ضامن ما در قیامت است و باید به این موضوع و مواجهه مستقیم با حضرت حق توجه کنیم.

حاج‌علی‌اکبری تصریح کرد: اولین پیام عَلَیکُم اَنفُسَکُم شناخت خود در وضعیت فعلی است و خودشناسی وجوهی دارد که دارای یک پیام عمومی است و آن ارج نهادن دوران جوانی است.

وی تأکید کرد: دوران شما آغاز روزگار جوانی بوده و اولین چیزی که باید در این بازه زمانی به آن توجه شود خودشناسی فطری و عرفانی است.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور عنوان کرد: پنجره ملکوت در وجود شما باز شده است و کافیست که آن را پیدا کنید و بخش نخست  آن شناخت علم، معرفت و دانایی بوده که اندازه ندارد و بیکران و متصل به علم الهی است و بخش دوم نیز طرفیت عاطفی و محبت بوده که آن هم محدودیت ندارد و در دانایی و محبت می‌توانیم بسیار بزرگ شویم.

حاج‌علی‌اکبری گفت: خداوند منان در سوره مبارکه مومنون به خود آفرین می‌گوید که توانسته چنین مخلوقی خلق کند و آفرینش تک‌تک انسان‌ها در آیه فَتَبارَکَ اللهُ اَحسَنُ الخالِقین است.

وی افزود: در این مسیر خودشناسی جنسی هم از بخش‌های مهم بوده و باید به خودشناسی آرمانی هم توجه کرد و زمانی که سخن از آرمان به زبان می‌آید باید به زمان هم توجه کرد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور بیان کرد: باید آسیب‌ها و آفت‌های دوران جوانی را بشناسیم تا به آن‌ها گرفتار نشویم و علت اصلی بروز آسیب‌ها و آفت‌های این دوران کم‌تجربگی است.

حاج‌علی‌اکبری اذعان داشت: اصل خودسازی در دوران جوانی و به خصوص در دوره نخست جوانی است که اگر این فرصت را از دست بدهیم به واقع این اصل را از دست داده‌ایم و دیگر فرصتی برای جبران وجود ندارد.

وی بیان داشت: باید کاری کنیم که پسر نما و مرد نما نباشیم، معضلی که موجب افزایش طلاق در جامعه می‌شود و غیرت مرد حافظ حیا بوده و یک پسر غیور می‌تواند مردی غیرتمند و مسئولیت‌پذیر باشد.

نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان کشور خاطرنشان کرد: انسان باید ریشه و اصول خودسازی را به درستی بشناسد تا بتواند به خوبی به آن عمل کند و در دو بحث خودشناسی و خودسازی جوان به تنهایی نمی‌تواند حرکت کند و در این دو مسیر بسیار مهم نیاز یک مربی و راهنماست تا بتواند بنیه و طبع خود را به خوبی بسازد.

حاج‌علی‌اکبری گفت: جوان باید عطش دانایی را دائم در خود تقویت کند تا مغلوب نفس خویش نشود و اینگونه در زمان غلبگی آرمانی به خودسازی آرمانی می‌رسیم و به یاری حق‌تعالی جزء یاران و منتظران حقیقی امام زمان(عج) خواهیم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.