به گزارش قدس آنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، مهدی لسانی با اشاره به اینکه در حوزه احکام شرعی در سال 93 به بیش از یک میلیون و 400 هزار تماس تلفنی پاسخ داده شده است، اظهار داشت: اداره پاسخگویی و اطلاعرسانی آستان قدس رضوی علاوه بر ایجاد دفاتر پاسخگویی در اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی، برای رفاه هرچه بیشتر زائران و دسترسی آسانتر آنان به اطلاعات مورد نیاز، سامانه تلفنی 32020 را راهاندازی کرده است که زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی می توانند از ساعت 8 تا 22 از سامانه بهرمند شوند.
وی افزود: در واحد پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی حرم مطهر رضوی بیش از 120 نفر از طلاب برادر و 80 نفر از طلاب خواهر پاسخگوی سوالات شرعی و اعتقادی زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی هستند.
رئیس اداره پاسخگویی به سوالات دینی آستان قدس رضوی، با اشاره به اینکه دفاتر پاسخگویی برادران در صحن آزادی، مسجد جامع گوهرشاد و مدرسه پریزاد قرار دارند، خاطرنشان کرد: در صحن آزادی، رواق های دارالولایه، دارالاجابه، کوثر و دارالرحمه نیز دفاتر پاسخگویی مخصوص خواهران مستقر است.
به گفته وی سامانه پاسخگویی به سؤالات شرعی، پاسخگوی احکام خمس و زکات، تقلید، نماز، روزه، وصیت، وقف و ارث است و مخاطبان میتوانند با ذکر نام مرجع تقلید خود، پاسخ سؤالشان را بر اساس نظر آن مرجع دریافت کنند.
نظر شما