پیشنهاد سردبیر

قدس آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: بروز تنش در منطقه ازجمله میان روسیه و ترکیه خوشایند هیچ کس نیست.

بروز تنش میان روسیه و ترکیه خوشایند نیست

به گزارش  قدس انلاین، علی اکبر ولایتی رییس مرکز تحقیقات استرتزیک مجمع تشخیص مصلحت نظام  در جمع خبرنگاران  به تنش اخیر میان روسیه و ترکیه  اشاره کرد و افزود: ایجاد تردید در این منطقه حساس به هیچ وجه به مصلحت نیست و ما دو طرف روسیه و ترکیه را به آرامش دعوت می کنیم.
وی درباره حضور روسیه در سوریه تصریح کرد:این حضور  به دعوت دولت قانونی سوریه بوده و برای کمک به دولت و مردم سوریه در مقابله با تروریست ها است.
ولایتی حضور روسیه در سوریه کاملاً مشروع دانست و تاکید کرد: باید تمام کشورهای منطقه ازجمله روسیه و ترکیه و سایر کشورها از بروز تنش هایی که خوشایند هیچ کس نیست اجتناب کنند.
ولایتی اظهار داشت: ما توصیه اکید داریم که این نوع تنش ها حتماً در منطقه کاهش پیدا کند و تکرار نشود ولی این موضوع هیچ ارتباطی به مبارزه با تروریست هایی که علیه دولت و ملت سوریه می جنگند ندارد، تروریست هایی که از حدود پنج سال پیش فعالیت می کنند و دهها هزار نفر از مردم بی گناه سوریه را کشته و بیش از 10 میلیون نفر را آواره کرده اند.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از جمله متحدان سوریه را روسیه دانست و ادمه داد: مبارزه علیه تروریسم و تروریست ها باید در داخل خاک سوریه توسط دولت و ملت این کشور و متحدان دولت سوریه صورت گیرد.
ولایتی در باره وضعیت مهاجران گفت: بدون تردید جمهوری اسلامی ایران از طریق مجامع بین المللی و سازمان هلال احمر و صلیب سرخ کمک های خود را همواره به مهاجران و پناهجویان ارائه کرده است همانطور که به یمن کمک ارسال کرده و سال ها آوارگان افغانستانی را پذیرفته است ودر زمان رژیم صدام نیز تعدادی از برادران و خواهران عراقی از آنجا آواره شده و مورد پذیرش ایران قرار گرفتند.
ولایتی در پایان افزود:هیچ کشوری را نمی شناسیم که به اندازه جمهوری اسلامی ایران با پناهجویان رفتار انسانی داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امین IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۰۷
    0 0
    فرصتی هست که ایران بتونه محصولات و خدمات که مورد نیاز روسیه هست و ایران در اون مزیت صادراتی داره رو به این کشور به جای ترکیه صادر کند ووقتش هست مسئولین از شعار وسیاست زدگی دست بردارند و در کنار وارد کردن تکنولوژی جدید از غرب و بهبود روابط با آن، کشورمون به سکوی صادراتی به غرب و شرق عالم تبد یل بشه و قطب علمی منطقه بشه و بجای اینکه روی هر محصول نام چین رو ببینیم اسم کشورمون باشه.