پیشنهاد سردبیر

مسئولان کشوری و لشکری در توصیف ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله واعظ طبسی(ره) به نیکی از ایشان یاد کردند.

توصیف ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله واعظ طبسی(ره) از نگاه مسئولان

به گزارش قدس آنلاین، آيت الله عباس واعظ طبسی(ره) نماینده ولی‌فقیه در استان‌های خراسان که از عصر هفتم اسفندماه به دلیل عارضه تنفسی در بیمارستان امام رضا (ع) مشهدمقدس بستری شده بود، حوالی ساعت ٢ بامداد دعوت حق را لبیک گفت.

در این یک هفته‌ای که تولیت آستان قدس رضوی در اورژانس عدالتیان بیمارستان امام رضا(ع) بستری بود شخصیت‌های کشوری، لشکری، استانی و شهری از ایشان عیادت کردند و در جمع اصحاب رسانه از ویژگی‌های اخلاقی، رفتاری و شخصیتی آیت‌الله واعظ طبسی(ره) سخن گفتند که در ادامه می‌خوانید:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری: آیت‌الله طبسی منشأ خدمات فراوانی در آستان قدس رضوی و حوزه زائران امام رضا(ع) بود

حجت‌الاسلام محمد محمدی‌گلپایگانی اظهار داشت: آیت‌الله طبسی همواره منشأ خدمات فراوانی در آستان قدس رضوی و همچنین حوزه زوار امام رضا(ع) بودند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: آیت‌الله واعظ طبسی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در دوران انقلاب خدمات زیادی را ارائه کرده‌اند.

محمدی‌گلپایگانی افزود: آیت‌الله واعظ طبسی برای این خدمت‌رسانی با وجود ناتوانی جسمی اخیر خود وقت زیادی می‌گذاشتند و این زحمات قابل تقدیر است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام: برای آیت‌الله واعظ طبسی جایگزینی نمی‌بینم

آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی اظهار داشت: وقتی‌ می‌بینم آیت‌الله واعظ‌طبسی برای این استان و تشکیلات آستان قدس رضوی چه کارهایی انجام داده برای ایشان جایگزینی نمی‌بینم٬ صداقت٬ دانش٬ امانت و فداکاری آیت‌الله طبسی مثال‌زدنی است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه آیت‌الله واعظ ‌طبسی اگر می‌خواستند حق تولیت را که حق شرعی و قانونی هر موقوفه‌ای است، برداشت کنند درحال حاضر جزو ثروتمندترین مردم ایران بودند، اما ایشان حاضر به برداشت این حق هم نبودند، گفت: آیت‌الله واعظ‌طبسی عاشق امام رضا(ع) و مشهدمقدس هستند.

آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی با تاکید براینکه به‌راحتی جایگزینی برای آیت‌الله واعظ ‌طبسی پیدا نخواهد شد٬ خاطرنشان کرد: ایشان از پیش انقلاب از شخصیت‌های انقلابی و مبارز بودند و مجاهدت‌های بزرگ انجام داده‌اند و در این مدت نیز مدیر بزرگی بودند.

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: تیم پزشکی آیت‌الله واعظ طبسی نقش ویژه‌ای در استقرار نظام اسلامی داشتند

اسحاق جهانگیری اظهار داشت: آیت الله واعظ طبسی از ارکان مهم نظام اسلامی در به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و ادامه آن به شمار می‌روند و نقش ویژه‌ای در استقرار نظام اسلامی داشتند.

وی گفت: ایشان همواره از دولت حمایت می‌کردند و رئیس جمهور نیز توجه ویژه‌ای داشته و دارند و درگذشت ایشان برای دولت و ملت خبری بسیار ناگوار است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: آیت الله واعظ طبسی جزو استوانه‌های انقلاب و نظام بودند

محسن رضایی اظهار داشت: در زمان اجرای عملیات والفجر 8، ما از ایشان تقاضا کردیم که پرچم حضرت رضا(ع) را در اختیارمان قرار دهند. ایشان هم محبت کردند و شبانه این پرچم را به ما رساندند و ما با پرچم امام رضا(ع) از اروند عبور کردیم، وارد فاو شدیم و پرچم را بالای مسجد فاو به اهتزاز در آوردیم.

وی با تاکید بر اینکه آیت الله واعظ طبسی، یکی از سرمایه‌های عظیم انقلاب و از معتمدین امام و رهبری بودند، گفت: ایشان پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در جریان نهضت، اقدامات بزرگی را رقم زدند و سختی های بسیاری را متحمل شدند. پس از انقلاب هم در عرصه‌های مختلف به ویژه به عنوان تولیت آستان قدس رضوی خدمات ویژه ای را به زائران بارگاه منور حضرت رضا(ع) و همه مردم ایران اسلامی ارائه دادند که امیدواریم بعد از این هم ادامه داشته باشد.

رضایی درباره نقش آیت الله واعظ طبسی در جلسات مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز گفت: ایشان تجربه های ارزنده در عرصه های مختلف دارند و از این رو همیشه اظهاراتشان در مجمع راهگشاست. هم چنین همواره خیرخواه مردم هستند و برای مصلحت اسلام، نظام و منافع مردم تلاش می کنند و صحبت هایشان هم پیرامون همین مسئله است.

حداد عادل: خدمات آیت‌الله واعظ‌طبسی در آستان قدس رضوی مثال‌زدنی است

غلامعلی حداد‌عادل اظهار داشت: خدماتی که این عالم بزرگوار در آستان قدس رضوی انجام داده‌اند مثال‌زدنی است؛ در واقع این تاثیر معنوی که آستان بر کل ایران گذاشته، قطعاً مدیریت آیت‌الله طبسی در اداره این دستگاه نقش بارزی داشته است.

وی افزود: نتیجه این مدیریت تاثیر معنوی بوده است، نزدیک به چهار دهه آیت‌الله واعظ‌طبسی با پاکی و پاکدستی این دستگاه عظیم را اداره کرده‌اند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی: توسعه آستان مقدس رضوی بالاترین خدمت آیت‌الله طبسی بوده است.

علاءالدین بروجردی اظهار داشت: جایگاه والای ایشان به‌لحاظ خدمت 37ساله به آستان قدس رضوی و جایگاه انقلابی ایشان در سال‌های طولانی مبارزه با رژیم ستمشاهی زبانزد است.

بروجردی بیان کرد: تولیت آستان قدس رضوی بعد از پیروزی انقلاب به‌دلیل ویژگی‌های برجسته حضرت آیت الله طبسی توسط حضرت امام خمینی(ره) به ایشان سپرده شد و در دوران رهبری مقام معظم رهبری استمرار پیدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: همه اینها از ایشان یک فرد ماندگار ساخته و همت والای ایشان نسبت به توسعه آستان قدس در طول انقلاب زبانزد است، حرم رضوی نقطه مورد عنایت صدها میلیون شیعه دنیا و دیگر مسلمانان جهان است و همه اینها از ایشان یک چهره بسیار موفق در این مسئولیت معنوی به وجود آورده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه: آیت‌الله واعظ ‌طبسی خدمتی خالصانه ارائه کرد

حجت‌الاسلام محمد محمدی اظهار داشت: آیت‌الله واعظ طبسی از شخصیت‌هایی است که در تمام این سال‌ها خالصانه برای امام رضا (ع) خدمت کردند.

وی افزود: اینکه کسی چنین مسئولیتی را بپذیرد و صادقانه کار کند؛ کار سختی است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه خاطرنشان کرد: آیت‌الله طبسی از شخصیت های فعال قبل از انقلاب و از یاران امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس بودند و از جمله افراد دلسوز، اثربخش و اثرگذار در زمان انقلاب بودند.

فرمانده کل سپاه پاسداران: آیت الله طبسی قبل و پس از انقلاب منشا خدمات فراوانی بودند

سرلشگر محمدعلی جعفری اظهار داشت: خدمات آیت الله طبسی پیش و پس از انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست.

وی افزود: ایشان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، متحمل شکنجه و زندان رفتن‌های فراوان شدند و پس از انقلاب اسلامی نیز خدمات شایانی به انقلاب اسلامی و رهبری داشتند.

فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: سابقه دوستی و یاری وی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دیرینه است و آیت الله طبسی از استوانه های شرق کشور به شمار می روند.

دستیار ویژه رئیس جمهور: آیت‌الله واعظ‌ طبسی خدمات ارزنده‌ای را در آستان قدس انجام داد‌ند

حسین فریدون اظهار داشت: آیت‌الله واعظ‌ طبسی از شخصیت‌های مبارز قبل از انقلاب هستند و همیشه در رکاب امام خمینی(ره) به عنوان یک مبارز خدمت کردند و بعد از انقلاب اسلامی نماینده حضرت امام و رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان خراسان بودند.

وی افزود: آیت‌الله واعظ‌ طبسی در آستان قدس رضوی خدمات ارزنده و شایان توجه‌ای را انجام دادند و همیشه مقوم ولی‌فقیه بودند و ایشان یکی از استوانه‌های بزرگ انقلاب و نظام در خراسان هستند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: آیت الله واعظ طبسی در مورد موقوفات بسیار دقیق و با حساسیت عمل می‌کردند

آیت الله مقتدایی اظهار داشت: آیت الله واعظ طبسی در مورد موقوفات بسیار دقیق و با حساسیت عمل می‌کردند و از نظر تقوا نیز فردی بسیار قوی بودند.

قائم مقام جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: علاوه بر این، ایشان دارای شان و جایگاه علمی بسیار بالایی نیز بودند و به تمام معنا یک شخصیت انقلابی بودند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان کرد: ایشان از آغازین روزهای انقلاب اسلامی در کنار امام راحل قرار داشتند و در تمامی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز راه امام را ادامه می‌دادند.

وی افزود: ایشان با مقام معظم رهبری نیز بسیار نزدیک بوده و مبنای کارشان همکاری، رفاقت و همدلی با رهبری بود و در جایگاه تولیت آستان قدس رضوی نیز منشا خدمات فراوانی بودند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا: آیت‌الله واعظ ‌طبسی دارای کارنامه درخشان در ابعاد مختلف بودند

سرلشگر سیدیحیی رحیم‌ صفوی اظهار داشت: آیت‌الله واعظ‌ طبسی ستونی بزرگ و مستحکم برای امام خمینی(ره) و انقلاب بوده و هستند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا افزود: در این 37 سال که از پیروزی انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد، در میدان دفاع از امام و رهبر معظم انقلاب و خدمت به مردم یک انسان متفکر، حکیم، دوراندیش، خوش‌فکر، روشن‌فکر و جامع بودند.

رحیم صفوی گفت: آیت‌الله واعظ‌ طبسی حوزه تولیت آستان قدس رضوی، نمایندگی ولی فقیه در سه استان خراسان رضوی، شمالی و جنوبی و اداره حوزه‌های علمیه خراسان را به‌عهده دارند و در مدیریتشان بسیار موفق بودند.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا عنوان کرد: آیت‌الله واعظ‌طبسی انسان مطلوب خداوند بودند، هم در اخلاق و هم در تفکر دارای جامعیت هستند و نسبت به مسائل قدرت پیشگیری داشتند.

وی افزود: بنده شخصاً به این عالم ربانی ارادت خاصی دارم، 16 سال است که خادم امام رضا(ع) بوده و حکم خود را از آیت‌الله واعظ ‌طبسی دریافت کرده‌ام و به‌عنوان خادم امام رضا(ع) به وجود این انسان بی‌ریا که دارای خصوصیات منحصر به فردی  هستند افتخار می‌کنم.

رحیم‌صفوی اظهار داشت: بعد از پیروزی انقلاب که خدمت این بزرگوار مشرف شدم، ایشان بنیانگذار سپاه پاسداران 21 امام رضا(ع) و پنج نصر در مشهد بودند و در جهت تقویت سپاه پاسداران و ارتش در سال‌های دفاع مقدس بزرگترین پشتیبان بودند.

جانشین سپاه قدس: آیت الله واعظ طبسی همواره برای ما جایگاه و نقش پدری داشته‌اند

سردار اسماعیل قاآنی اظهار داشت: همه ما فرزندان آیت الله واعظ طبسی هستیم و هرچه از ایشان دیدیم نقش پدری بود.

سردار قاآنی تصریح کرد: آیت الله واعظ طبسی پدری مهربان٬ دلسوز٬ فهمیده و حکیمی برای این استان و کشور هستند.

جانشین فرمانده سپاه قدس در پایان تاکید کرد: امیدوارم خدای متعال سلامتی کامل آیت الله واعظ طبسی را بازگرداند.

وی با اشاره به اینکه حضور آیت‌الله واعظ‌ طبسی و فرزندانشان در مناطق جنگی، حمایت از رزمندگان اسلام بود، گفت: آیت‌الله واعظ ‌طبسی دارای کارنامه درخشان در ابعاد مختلف بوده و فردی خوش‌نام و باسعادت مورد اعتماد امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب بودند.


*سیدمحمد شخص‌امام‌پور

 

 

 

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.