انگلستان قرار است به بازاری کلیدی برای خودروهای بدون راننده ی گوگل تبدیل شود.

آماده شدن خیابان های انگلستان برای خودروهای بدون راننده ی گوگل تا سال ۲۰۲۰

به گزارش گروه دانش و فناوری قدس آنلاین و به نقل از ایندیپندنت، برنامه ی تردد مجاز خودروهای بدون راننده در جاده های انگلستان تا سال 2020 عملی خواهد شد.

خودروی بدون راننده ی گوگل، ابتدا در جاده های محلی انگلستان تست می شوند و سپس برای تردد در بزرگراه ها و جاده های اصلی این کشور مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

دولت انگلستان اعلام کرده است که برای به وجود آوردن امکان تردد خودروهای بدون راننده ی گوگل در جاده ها و جلوگیری از ایجاد مشکل در امنیت جاده یی، تصمیم به مناسب سازی جاده ها و بزرگراه ها گرفته است و بودجه یی نیز به همین منظور اختصاص داده است.

پیش از این قوانینی برای پیش گیری از رانندگی خودکار در جاده های انگلستان وضع شده بود، اما به زودی قرار است که کشور انگلستان، تبدیل به مرکزی جهانی برای خودروهای خود راننده تبدیل شود.

ارزش بازار جهانی خودروهای بدون راننده، 900 میلیارد پوند می باشد و انگلستان قصد دارد که  تا سال 2025 به مرکز اصلی عرضه ی خودروهای بدون راننده تبدیل شود.

دولت انگلستان برای توسعه ی صنعت خودروهای خود راننده با گوگل وارد مذاکره شده است.

گوگل نیز عنوان کرده است که انگلستان می تواند یک بازار کلیدی جهانی برای خودروهای بدون راننده باشد.

خودروهای بدون راننده ی گوگل با استفاده از تکنولوژی پیشرفته و سنسوری لیزری می تواند عابران پیاده و سایر وسایل نقلیه را تشخیص دهد.

البته آزمایشاتی که در طول یک ماه گذشته در کالیفرنیا با این خودرو انجام شد، نتایج رضایت بخشی نداشت.

با این حال، کارشناسان بر این عقیده اند که خودروهای بدون راننده می توانند باعث کاهش 95 درصدی تصادفات جاده یی شوند و از بروز ترافیک جلوگیری کنند.

این خودروهای همچنین می توانند از فناوری Wi-Fi برای ارتباط با سایر وسایل نقلیه، حرکت با امنیت بیش تر و انتخاب راه بهتر، استفاده کنند.

 

ترجمه: رها واعظی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.