۲۸ فروردین ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
کد خبر: 368921

به گزارش قدس آنلاین از همدان ؛ آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی، امام جمعه موقت همدان گفت: وجود ارتش در ایران اسلامی موجب شده است دشمنان دندان طمع حمله را از این کشور بکشند.

شرط رسیدن به حقایق الهی خودسازی است

وی که در خطبه های نماز جمعه این هفته همدان سخن می گفت با اشاره به ماه های حرام در اسلام ، افزود: امت اسلام باید خود را در ماه های حرام از محرمات دور نگه دارند و همچنین جنگ در این ماه ها، حرام است.
وی گفت: ماه های رجب و شعبان فرصتی برای تهذیب نفس انسان است تا لیاقت ورود به ماه رمضان را پیدا کرده و اگر به اعمال این ماه ها بپردازند فضیلت ماه رمضان و شب قدر را درک خواهند کرد.
وی با بیان اینکه انبیاء تلاوت آیات قرآن را برای طهارت توصیه کردند ، تصریح کرد: برای ورود به ماه رمضان ابتدا باید طاهر و پاک شد و ترک مشکلات اخلاقی را سرلوحه کارها قرار داد.
امام جمعه موقت همدان شرط رسیدن به حقایق الهی را خود سازی دانست و خاطرنشان کرد: برای تهذیب نفس باید اول انسان آماده وحی الهی شود و از پلیدی اجتناب کند.
آیت الله موسوی اصفهانی با اشاره به ایم البیض ، خاطر نشان کرد: ۱۳،۱۴و۱۵ ماه رجب سنت حسنه الهی اعتکاف برگزار می شود و همچنین اعمال ام داوود در ۱۵ ماه رجب انجام می شود.
وی گفت: ۱۳ رجب سالروز ولادت امیر المومنین (ع) است و باید زندگی حضرت علی (ع) را الگوی زندگی خود قرار دهیم.
وی رجب را ماه تقرب به پروردگار دانست و افزود: روزه در ماه رجب آمادگی برای ورود به ماه مبارک رمضان و نزدیکی به خدا است.
وی با بیان اینکه روز ۲۹ فروردین روز ارتش است ، بیان داشت: وجود ارتش با بصیرت در ایران اسلامی موجب شده است که دشمنان این مرز و بوم دندان طمع حمله بر این کشور را کشیده باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.