۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۵
کد خبر: 376951

یکی از بهترین خوراکی ها برای مقابله با کاهش آب بدن در زمان اسهال و استفراغ کودکان آب سیب است.

آبمیوه مفید برای بهبود اسهال و استفراغ

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مترونیوز؛ کاهش آب بدن مهم ترین خطری است که کودکان را در صورت ابتلا به اسهال و استفراغ تهدید می کند. خشکی لب ها، تشنگی شدید، خستگی غیر عادی، حجم کم ادرار، خشکی پوست، سردرد و همچنین اختلالات رفتاری علائم نشان دهنده خشکی دهان هستند. باید توجه داشت که کودکان و سالمندان آسیب پذیرترین این افراد هستند.

آب سیب به عنوان یکی از نوشیدنی های مفید برای مقابله با اثرات نامطلوب این بیماری شناخته می شود. محققان کانادایی در این باره وضعیت پزشکی 647 کودک مبتلا به اسهال و استفراغ را بررسی کردند. آنها به دو گروه تقسیم شدند. برای نیمی از آنها آب سیب رقیق همراه با یک نوشیدنی مورد علاقه تجویز شد. به بقیه نیز داروی جبران آب بدن با طعم و رنگ آب سیب داده شد. یک پرستار نیز در طول روز به وضعیت کودک رسیدگی می کرد.

نتایج نشان داد کودکانی که آب سیب نوشیده بودند روند درمان بهتری داشتند و اغلب نیاز کمتری به تزریق دارو در آنها بود. البته اسهال، استفراغ و شرایط بستری شدن در بیمارستان در هر دو گروه تفاوتی نداشت.

در مواردی که کمبود آب بدن خفیف باشد آب سیب می تواند داروی مناسبی محسوب شود امادر غیر این صورت لازم است تا حتما درمان های مناسب و بستری شدن در بیمارستان نیز تجویز شود.

نوشیدن آب فراوان و سبزیجات پخته، پرهیز از مصرف قهوه، عدم خواب طولانی، خوردن برنج، غذاهای خمیری و هویج پخته می تواند در تسکین اسهال و استفراغ مؤثر باشد. میوه ها و سبزیجات خام به جز موز توصیه نمی شود.

ترجمه: مریم سادات کاظمی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.