دیدبان حقوق بشر سوریه اعلام کرد در درگیری های حومه حلب از زمان آغاز آتش بس ۱۱۹ نفر جان خود را از دست داده اند.

 ۱۱۹ کشته از جمله ۲۰ ایرانی در درگیری های حومه حلب
به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دیدبان حقوق بشر سوریه شب گذشته اعلام کرد در درگیری های حومه حلب از زمان اعلام آتش بس در حلب در روز پنجشنبه 119 نفر جان خود را از دست دادند که از این تعداد 20 نفر ایرانی بودند.
 
دیدبان حقوق بشر سوریه تصریح کرد: شمار کشته شدگان نیروهای دولتی سوریه و هم پیمانان آنها از ملیت های سوری، عربی و آسیایی به 62 نفر می رسد که از میان آنها 20 نفر ایرانی بودند.
دیدبان حقوق بشر سوریه همچنین اعلام کرد از میان شهدای ایرانی 13 نفر مستشار بودند. همچنین طبق اعلام دیدبان حقوق بشر سوریه 6 نفر از نیروهای حزب الله لبنان، 15 نفر از مبارزان افغانی، 8 نفر از نیروهای جنبش نجبای عراق و 13 نفر از نیروهای دولتی سوریه و هواداران آنها از ملیت سوری از جمله این شهدا هستند.
 
دیدبان حقوق بشر سوریه در ادامه افزود: در همین درگیری ها دست کم 57 نفر از عناصر جبهه النصره، جند الاقصی، حزب اسلامی ترکستان و گروه های تروریستی دیگر کشته شدند. 
 
این خبر در حالی مطرح می شود که حسین علی رضایی، مسئول روابط عمومی سپاه کربلای مازندران اعلام کرد 13 نفر از مستشاران این سپاه در دفاع از حرم اهل بیت در سوریه شهید و 21 نفر زخمی شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • آتابابک IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    10 7
    خدایا:همه مومنین را به راه راست هدایت فرما.
  • ایران آباد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    44 3
    شکست در حومه حلب با این همه تلفات نتیجه آتش بس به سبک روسی است . عجب سناریویی در حال شکل گرفتن است روسیه با تمام قوا وارد سوریه می شود پس از تثبیت جایگاه خود در مناطق اسنراتژیک سوریه بدون خبر بخش عمده نیروهایش را خارج می کند. با آمریکا وارد گفتگوی سری می شود . نیروهای آمریکا وارد سوریه می شوند بخشی از خاک سوریه در اختیار روسیه وبخش دیگر در اختیار آمریکا وهم پیمانهایش قرار می گیرد . آنچه در سوریه در حال رنگ باختن است تفکر و فلسفه مقاومت است .آنچه در سوریه می گذرد نتیجه مذاکرات سری وپشت پرده آمریکا و روسیه است آنها می خواهند بحران سوریه را مدیریت کنند روسبه جبهه مقاومت وآمریکا جبهه تروریست ها .وآخر ماجرا هم پایان حکومت اسد وپایان حضور مقاومت وتشکیل یک دولت میانه به تایید این دوقدرت بزرگ. وبقیه هم یا باید به خانه هایشان برگردند یا قلع وقمع خواهند شد .
  • نوید IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    6 19
    جناب ایران آباد نه روسیه و نه ایران طرفدار سوریه و ملتش نیستن برای کشوری که تقریبا تجزیه شده و اگرم بتونه تمام نیروهای مخالفش رو سرکوب کنه بازم با این حجم از خسارت و ویرانی هیچ کاری نمیتونه انجام بده. این یه بازیه بدی بود که عربستان اغاز کرد و شکست خورد خب مسلمه ایران و روسیه هر لحظه که بازی رو ادامه میدن به کشورهای شروع کننده بازی ضربه میزنن.نمونش ترکیه یا خود عربستان و اروپا. دقت کنید که تا الان ایران و روسیه چقدر قدرت گرفتن؟ایران هم توی سوریه هم یمن و هم عراق حرف اول رو میزنه و تقریبا این مناطق تحت نظر کامل ایرانه از طرفی با اوضاع ترکیه،ایران کاملا امادس تا جای ترکیه رو بگیره.هدف روسیه هم ساده بود تضعیف امریکا و اتحادیه اروپا و تمام متحدانشون. اگه جنگ سوریه نبود حکومت شیعه یمن تشکلیل نمیشد و اوکراین رو به این سادگی روسیه تصرف نمیکرد. میبینید که خیلی خیلی به نفع ما و متحدانمون شده.
  • ایران آباد IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 0
    جناب نوید خان گل بحث بر سر اینکه چه بر سر ترکیه یا عربستان در این فتنه آمده نیست پر واضح است هرکه باد بکارد طوفان درو می کند بحث بر سر معامله قدرت ها با ابزار سایر کشورها است اشاره خوبی به اوکراین کردید اینجا است که نه غرب ونه روسیه دلشان به حال مردم اوکراین نسوخته بلکه فضایی برای چانه زنی وامتیاز گیری در مناقشان بین المللی به نفع روس ها بین طرف های درگیر بوجود آمد با حضور روسیه در سوریه با کمک ایران فضای چانه زنی روس ها در مقابل غرب گسترش پیدا کرد مسئله این است اهداف مقاومت به نفع روسیه در حال مصادره شدن است آن چیزی که آمریکا وغرب هم نسبت به این موضوع بی میل نیستند زیرا با روس ها که اهل معامله می باشند بهتر می توانند کنار بیایند تا ایران .فاز بعدی گسترش نفوذ روس ها در جبهه مقاومت مصادره حزب الله خواهد بود .حالا خودتان قضاوت کنید مقاومت به رهبری روسبه برای غرب خوب است یا به رهبری ایران .
  • اسی IR ۱۸:۳۵ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۹
    0 1
    جان بی ارزشی کهبرای بیگانگان میدهند
  • مجتبي IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۰
    0 0
    جناب ايران آباد تحليلت خوب بود ولي روسيه و آمريكا به عنوان دو ابر قدرت هيچ وقت نميتونن با هم كنار بيان.ضمن اينكه سوريه همپيمان و كشور واسط بين ايران (دشمن اصلي آمريكا و اسراييل)وفلسطين و حزب الله هستش و اين منطقي نيست كه روسيه بخواد به خاطر يه باج خواهي قويترين بازوي پرفشارش رو قطع كنه.همچنين اين احتمال وجود داره كه بين ايران و روسيه مقرر بوده كه روسيه از طريق هوايي تو خاك سوريه عمليات كنه و پس از كور كردن پشتيباني از داعش نيروي زميني با هدايت ايرانيها وارد عمل بشه و علت شدت درگيريها تو اين روزا همينه و اين همون شيوه اي هستش كه آمريكا تو افغانستان و عراق انجام داد و موفق شد.