قدس آنلاین- لرستان: ۶۲ واحد مستقر در شهرک های صنعتی استان تحت تملک بانک ها بوده که تعداد ۴۴ واحد آن کاملا تعطیل است.

بلاتکلیفی یک هزار ۲۰۰میلیارد ریال از واحدهای تحت تملک بانک ها

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، استاندار لرستان در جلسه بررسی وضعیت واحدهای تملک شده شهرک های صنعتی استان توسط بانک ها،گفت: واحدهای تحت تملک بانک ها به مساحت ۲۴ هکتار و در قالب هفت هکتار سوله هستند. هوشنگ بازوند اظهار داشت: انتظار نداریم ۶۲ واحد تعطیل شده مستقر در شهرک های صنعتی که طی ۱۰ سال تعطیل شده اند به یکباره احیاء شوند بلکه بانک ها باید برای احیاء و راه اندازی تعدادی از آن ها که مشکل دار نیستند طی سال جاری برنامه ارائه دهند.

وی تصریح کرد: با تملک این واحدها از سوی بانک ها سرمایه ای حدود یک هزار و 200میلیارد ریال بلاتکلیف مانده است.استاندار لرستان با بیان اینکه احیاء نشدن ظرفیت های راکد عین فرصت سوزی است، افزود: بانک‌های لرستان برای احیای واحدهای تملک شده زمان‌بندی ارائه دهند.

بازوند خواستار احیاء واحدهای راکد مستقر در شهرک های صنعتی استان توسط بانک های عامل آن ها شد و بیان داشت: بانک های استان باید برنامه زمان بندی احیاء واحدهای تملک شده تا پایان سال را را بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی ماهیانه به ما اعلام کنند.

وی تصریح کرد: مدیران بانک هایی که نمی توانند واحدهای تحت تملک خود را احیا کنند به صورت مکتوب این موضوع را به ما اعلام کنند.

بازوند در پاسخ به ادعای مطرح شده از سوی رئیس بانک تجارت استان مبنی بر منع شدن بانک ها برای بنگاه داری مطابق مصوبه سال ۹۴ مجلس شورای اسلامی، بیان داشت: اصلا اینگونه نبوده به‌طوریکه شاهد هستیم بسیاری از بانک ها دارای هلدینگ های سرمایه گذاری بوده ولی یکی از آن ها در لرستان سرمایه گذاری نمی کند.

استاندار لرستان از هلدینگ های سرمایه گذاری بانک ها به‌خاطر سرمایه گذاری نکردن در لرستان گلایه کرد و گفت: لرستان هم جزیی از این مملکت است ولی هلدینگ های سرمایه گذاری بانک ها در آن سرمایه گذاری نمی کنند و این یکی از گلایه های ما و مردم استان است.

بازوند عنوان کرد: توقع داریم هلدینگ های سرمایه گذاری بانک ها لرستان را نیز مانند استان های دیگر دیده و در آن سرمایه گذاری کنند. وی افزود: از آن جا که یکی از تاکیدات اقتصاد مقاومتی تاکید بر احیاء ظرفیت های راکد است لازم است بانک ها برای احیاء واحدهای راکد در شهرک های صنعتی استان اقدام کنند.

در این جلسه مقرر شد ۴۰۵ میلیارد تومان تسهیلات پیش بینی شده از سوی وزارت صنعت و معدن برای احیاء واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام استان تا پایان شهریور امسال توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان جذب شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.