حزب جنبش مردم (تحريك عوامي) پاكستان كه از جمله احزاب مخالف حزب حاكم به شمار مي رود، از ارتش اين كشور خواست تا رهبري و نظارت بر نهاد يا تيم تحقيقاتي درباره اتهام هاي مطرح شده در اسناد پاناما عليه اعضاي خانواده نخست وزير پاكستان را برعهده بگيرد.

ارتش بر تحقيقات درباره اسناد پاناما نظارت كند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا، تعداد زيادي از هوادارن 'طاهر القادري' رهبر حزب جنبش مردم كه به نشانه اعتراض عليه حزب حاكم در خصوص اسناد پاناما شب گذشته در شهرهاي راولپندي و اسلام آباد تجمع كرده بودند، شعارهاي ضددولتي سر دادند و خواستار رسيدگي به اتهامات فساد مالي خانوداه نخست وزير شدند.
سلطان نعيم كياني از اعضاي ارشد اين حزب گفت: اگر تيم تحقيقاتي درباره اسناد پاناما تحت نظر ارتش باشد، در آن صورت ديگر نيازي به استعفاي نخست وزير نخواهد بود اما اگر نهاد يا تيم ديگري خارج از نظارت ارتش بخواهد اين تحقيق را انجام دهد، نخست وزير بايد قبل از انجام تحقيقات از سمت خود كناره گيري كند.
وي تاكيد كرد: اكنون زمان پاك كردن فساد از فضاي سياسي و اقتصادي كشور فرا رسيده است. حاكمان بايد درباره اينكه چگونه با بيت المال رفتار مي كنند و پول هايي را كه در خارج از كشور سرمايه گذاري مي كنند، از كجا آورده اند، پاسخگو باشند.
از زمان افشاي اسناد پاناما كه نام تعداد نسبتا زيادي از شخصيت هاي پاكستاني از جمله سه نفر از فرزندان نخست وزير اين كشور هم در آن وجود دارد، فضاي سياسي پاكستان به شدت تحت تاثير اين ماجرا قرار گرفته و مخالفان دولت اين اسناد را دستمايه اي براي افزايش فشارهاي سياسي برحزب حاكم قرار داده اند.
محمد نواز شريف نخست وزير خواستار تشكيل كميسيون تحقيقات براي براي رسيدگي به ادعاها و اتهامات مطرح شده در اسناد پاناما شده است و گفته كه هيچ نگراني از انجام تحقيقات در اين باره ندارد.
برخي مخالفان نواز شريف معتقدند كميسيوني كه تحت نظارت دولت تشكيل شود، نمي تواند بطور مستقل به انجام تحقيقات در زمينه ياد شده بپردازند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.