انتخابات

رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت گفت: دفاتر پیشخوان توسط بخش خصوصی و زیر نظارت رسمی دولت شکل گرفته‌اند و به عنوان کارگزار دولت وظیفه ارائه بخشی از خدمات سازمان‌های دولتی در تمامی نقاط شهری و روستایی را دارند.

جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی توسط دفاتر پیشخوان قانونی است

به گزارش قدس آنلاین،علی فلاح حقیقی در گفت‌وگو باتسنیم، با انتقاد از اظهارات رئیس یکی از اتحادیه‌های صنفی مبنی بر غیرقانونی بودن فعالیت دفاتر پیشخوان در دریافت، تکمیل و ارسال اظهارنامه‌های مودیان مالیاتی، گفت: دفاتر پیشخوان خدمات دولت در جهت دریافت خدمات دولتی به صورت مساوی برای تمامی اقشار جامعه، شناسایی مجراهای ارتباطی و تکثر کانال‌های ارتباطی، ایجاد ساز و کارها و بسترهای لازم به منظور عرضه خدمات مناسب و در دسترس بودن مراکز خدمات ایجاد شده است.

رئیس کانون دفاتر پیشخوان خدمات دولت تصریح کرد: وظیفه دفاتر ارائه بخشی از خدمات سازمان‌های دولتی در تمامی نقاط شهری و روستایی است. در حال حاضر حدود 16 هزار دفتر پیشخوان در کشور مشغول فعالیت هستند که نزدیک به 10 هزار واحد آن در روستاها و حدود شش هزار واحد دیگر در شهرها به عرضه خدمات دولتی از قبیل خدمات مخابرات، پست بانک، آب و برق و گاز، ثبت احوال و.... می پردازد.

وی ضمن ادای احترام به رئیس اتحادیه صنفی مذکور گفت: ایشان عنوان کرده‌اند که همکاری پست و دفاتر پیشخوان با سازمان مالیاتی در امر جمع‌آوری اظهارنامه‌های مالیاتی غیرقانونی است و باید به بخش خصوصی و کافی‌نت‌ها واگذار شود لذا جهت اطلاع‌شان باید بگویم که دفاتر پیشخوان دولتی نیستند.

او افزود: از طرفی، طبق ابلاغیه پلیس فتا کافی‌نت‌ها می‌توانند زمینه استفاده مردم از بسترهای ارتباطی را فراهم آورند و قادر نیستند به اطلاعات شخصی مردم دسترسی داشته باشند در حالیکه دفاتر پیشخوان کارگزار دولت هستند و نظارت‌های قانونی روی فعالیت‌های آن اعمال می‌شود.

فلاح حقیقی گفت: تمامی دفاتر توسط بخش خصوصی ایجاد شده‌اند و همانطور که گفتم کارگزار دولت هستیم و مسئولیت احراز هویت را داریم. مجوزهای ما توسط وزارت ارتباطات صادر شده و در بخش دفاتر استانی نیز استانداری‌ها مسئولیت نظارت مستقیم بر ما را دارند.

وی اضافه کرد: با این حساب جای بحثی در همکاری دفاتر پیشخوان با سازمان مالیاتی نمی‌ماند و امسال هم مانند سنوات گذشته فعالیت‌مان را در این حوزه ادامه می‌دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.