مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در پنجمین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم شاهد حضور گسترده مردم متدین و دوستداران قرآن کریم بود؛ کسانی که خود را به سالن اجلاس رسانده بودند تا از نزدیک شاهد رقابت های قاریان و حافظان قرآن کریم از ۷۵ کشور جهان باشند.

فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن مشخص شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، در روز پنجم مسابقات بین المللی قرآن کریم، 7 قاری و  10 حافظ کل قرآن کریم به پاسخ به پرسش های داوران پراختند.

متسابقین پنجمین روز

پنجمین روز مسابقات بین المللی قرآن کریم، در مرحله نیمه نهایی رشته حفظ کل به ترتیب حسین تنویر از کشور بنگلادش ، الغالی الحافظ از چاد، اکبر هادیان از اندونزی، مفتاح الدین از تاجیکستان ، آهمت سارایکایا از ترکیه، مجتبی فردفانی از ایران ، جالو آلفا علی از سیرالئون و محمد عبدالفقیه از اندونزی، محمد طاهر حسن از نیجر و حسن اغدیثی از تونس به تلاوت پرداختند.

در مرحله نیمه نهایی رشته قرائت هم به ترتیب محمد حنیف از کشور هند ، سفراز محمد از بریتانیا، عبدالحسین سویدان از لبنان، معاذ آیت العین از ایتالیا، رجایی ایوب از تانزانیا، هاشمی از بلژیک و جیحان کودال از ترکیه  تلاوت داشتند.

فردفانی: در فینال جبران می‌کنم

روز گذشته، مجتبی فردفانی نماینده جمهوری اسلامی ایران در رشته حفظ کل به تلاوت پرداخت. اما از تلاوت خود راضی نبود و پس از رقابت ها به خبرنگار تسنیم گفت: در این دوره تغییراتی در آیین نامه ها ایجاد شد که به نفع من نبود. او ابراز امیدواری کرد که در مرحله فینال با قوت حاضر شود و مرحله نیمه نهایی را جبران کند.

فردفانی درباره تلاوت خودش گفت: به پرسش های اول و دوم به خوبی پاسخ دادم و همه چیز مطلوب پیش رفت. اما در پرس سوم ابتدای آیه را فراموش کرده بودم.

او درباره علت این فراموشی توضیح داد: این تأخیر به دلیل اضطراب قبل از مسابقه بود هرچند که یک حافظ قرآنی در این سطح نباید دچار این قبیل اضطراب ها شود.

نشست تخصصی قرآن و رسانه

یکی دیگر از ویژه برنامه های شب گذشته در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) نشست تخصصی «قرآن و رسانه» بود که با هدف بررسی ابعاد فرهنگ سازی آیات و مفاهیم قرآنی در رسانه های جمعی و تدوین فرآیند و راهکارهای ترویج معارف ناب قرآن کریم برگزار شد.
در این نشست تخصصی که با حضور اصحاب رسانه و کارشناسان صاحب نظر برگزار شد، حسن ربیعی، محمدرضا پورمعین و سعید مقیسه به گفتگو پرداختند.

محمدرضا پورمعین، رئیس جمعیت قرآنی استان تهران، در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مسئولیت های ذاتی رسانه ها اطلاع رسانی است، گفت: رسانه ها باید به افزایش دانش قرآنی مخاطبان توجه کنند و در جهت معرفت افزایی آنان گام بردارند.

حسن ربیعی، مسئول کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی این مسابقات هم شناخت مخاطب، برنامه ریزی برای جذب او و تولید پیام و محتوای جذاب را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: رسانه های مکتوب، شبکه های اجتماعی و سایت ها و خبرگزاری ها ظرفیت عظیم تبلیغی و اطلاع رسانی دارند.

سعید مقیسه، قائم مقام برنامه ریزی سازمان صداو سیما، نیز پیشنهادهایی برای تبلیغ و ترویج فعالیت های قرآنی در رسانه ها و فضاهای مجازی ارائه داد و گفت: امروزه پیام رسانی و تولید محتوا در فضای مجازی بسیار افزایش پیدا کرده و باید از ظرفیت های موجود در جهت نشر معارف قرآنی بهترین بهره برداری را انجام دهیم.

فینالیست ها مشخص شدند

در پنجمین روز رقابت ها ،اسامی فینالیست‌های مسابقات بین‌المللی قرآن اعلام شد و در رشته حفظ کل قرآن 57 نفر در سالن اصلی مسابقات در مرحله نیمه نهایی به رقابت پرداختند. در نهایت هم اسامی به شرح زیر اعلام شدند:

محمدعلی عبدالله از استرالیا
مجتبی فردفانی از ایران
عبدالعزیز احمد از مصر
محمد طاهر حسن از نیجر
محمد شریف بنگلادش
عبدالله یوسف اسماعیل از کنیا
خالد سنکری از ساحل عاج
در رشته قرائت تحقیق هم بعد از رقابت 57 نفر در صحن اصلی شبستان، این اسامی به فینال راه یافتند:

حامد ولیزاده از ایران
محمد جاوید اکبری از افغانستان
سیدعباس علی از آلمان
بحرالدین سعید از اندونزی
مصطفی علی از هلند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.