تحولات لبنان و فلسطین

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس گفت: جانکاه‌ترین بخش برجام بندهای ۳۶ و ۳۷ آ‌ن است که تصریح می‌دارد در صورت شکایت ایران از ۱+۵ به شورای امنیت و عدم رسیدگی این شورا در مدت ۳۰ روز، خود به خود همه تحریم‌ها باز می‌گردد.

بندهای ۳۶ و ۳۷ جانکاه‌ترین بخش برجام است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فارس، محمدمهدی زاهدی نماینده مردم کرمان در مجلس شورای اسلامی بعدازظهر امروز پنجشنبه 30 اردیبهشت در مراسم سومین سالگرد آغاز به کار برنامه دکتر سلام با  اشاره به روزها و لحظات سخت و فشار سنگینی که در کمسیون ویژه بررسی برجام بر اعضای کمیسیون گذشت گفت: این فشار از آن جهت بود که می‌خواستند آنطور که دیگران درست می‌دانند گزارش دهیم.

وی با یادآوری ارائه گزارش کارشناسانه کمسیون ویژه بررسی برجام خاطرنشان کرد: از نظر من غیرقابل قبول‌ترین بند برجام آن بود که در بخشی از آن خرید ابزاری با اهداف دوگانه پیش‌بینی شده است که تا عمق صنایع نظامی ما را رصد می‌کرد که ما محکم ایستادیم و گفتیم نمی‌گذاریم عوامل آمریکا به داخل مراکز نظامی ما وارد شوند. 

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مسئولان دولتی در پاسخ به ما می‌گفت از آنجا که رهبر انقلاب تولید سلاح هسته‌ای را ممنوع کردند عوامل آژانس و امریکا به داخل مراکز نظامی رفته و از نزدیک مشاهده می‌کنند که ما سلاح هسته ای تولید نمی‌کنیم لذا این ورود اشکالی ندارد.

به گزارش فارس، ابراهیم کارخانه‌ای رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی با اشاره به بیش از هزار صفحه مصاحبه خود درباره برجام بیان داشت: آن چه بیش از همه برای من جانکاه بود بندهای 36 و 37 برجام به نام «ماشه تفنگ» است که اگر ما از 1+5 به شورای امنیت شکایت کنیم و شورا تا 30 روز به آن رسیدگی نکند خود به خود تمام قطعنامه‌ها و تحریم‌ها بازمی‌گردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.