انتخابات

 قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند با اشاره به آغاز محاصره اقتصادی ایران در اول خرداد ماه ۱۳۵۹توسط آمریکا گفت: اجرای اقتصاد مقاومتی تنها راه مقابله با تحریم های استکبار جهانی است.

راه مقابله با تحریم علیه ایران اجرای اقتصاد مقاومتی است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا ، حجت الاسلام و المسلمین علی رضایی بیرجندی در خطبه های نماز جمعه این هفته بیرجند افزود: ایالات متحده آمریکا در محاصره اقتصادی پیشگام شد،تهدیدها را آغاز کرد هر مشکلی که رخ می دهد باید آن را به سکوی پرش تبدیل کرد، و نباید ترس و نگرانی از دشمن داشته باشیم.
وی اضافه کرد: ماهیت استکبار چنین است، غیر از این هم نباید از دشمن توقع داشت و نباید اجازه داد دشمن در جامعه نفوذ کند و برای غلبه بر مشکلات باید به مردم متکی بود، از اندیشه جوانان و امکانات جامعه برای رفع چالش ها استفاده کرد.
خطیب جمعه بیرجند با اشاره به لزوم بهره وری و صرفه جویی در جامعه اظهار کرد: در این صورت قادر خواهیم بود به درجه عالی استقلال واقعی برسیم و برای دستیابی به استقلال باید متکی به توانایی مردم و ظرفیت های داخلی باشیم.
رضایی بیرجندی در ادامه به روز بزرگداشت ملاصدرا در اول خرداد اشاره کرد و گفت: ملاصدرا فیلسوف و شخصیت بزرگی بود، شاگردان بزرگی را ترببت کرد و حضرت امام یکی از شاگردان برخاسته از مکتب اوست و توانست با کمک اندیشه به اهداف عالی برسد.
وی لزوم توجه به فلسفه و ایجاد اتاق های فکر در نهادهای مختلف اجتماعی را یادآور شد و و افزود: جامعه تنها با کمک اندیشه پیشرفت می کند همه مجموعه ها باید اتاق فکر داشته باشند تا بتوان اندیشه فکری و فلسفی را در اجتماع توسعه داد.
امام جمعه بیرجند با اشاره به ولادت حضرت مهدی(عج) در 15شعبان( 255ه. ق) یادآور شد: آن حضرت انسان کامل است و با ولادت او ایمان و عشق برای همه بشریت به ارمغان آورده شد.
وی تاکید کرد: امروز امنیت کشور مدیون چشمان بیدار مردم و سربازان گمنام امام زمان(عج) و نیروهای نظامی و امنیتی است باید با قلم، جان و بصیرت خود نظام را محافظت کنیم.
وی همچین آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس (1361ه.ش) را فتح ارزش های اسلامی بر ماشین استکبار جهانی عنوان کرد و گفت: این ملت بزرگ و متدین با وجود کمک های همه جانبه استکبار به صدام حسین بر دشمن پیروز شدند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان در بخشی از خطبه ها به مراسم روز « برات» در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: مردم این روزها برای شادی روح اموات خود خیرات می کنند، باید مواظب بود در برپایی مراسم ریخت و پاش صورت نگیرد و از صرف هزینه های غیر ضروری نیز پرهیز شود.
وی در همین حال از مردم خواست کمک های خود را برای شادی روح درگذشتگان در اختیار سازمان های حمایتی قرار دهند تا در اختیار نیازمندان واقعی گذاشته شود و برای چشم و همچشمی اسراف نکنند.
وی ادامه داد: با محبت و ابراز علاقه می توان به کار خیر، شادی و زیبایی کمک کرد و در برخورد با فرزندان اخلاق حسنه را رعایت کرد تا زمینه شکوفایی استعدادها فراهم شود و نسبت به جوانان بی توجهی نشود. 
مردم خراسان جنوبی هر سال روزهای 12تا 14شعبان مراسمی با عنوان برات برگزار و به یاد عزیزان خود خیرات می کنند. 
به باور آنها روزهای 13، 14و 15شعبان، زندگان با احسان برای مردگان تلاش می کنند تا برات آزادی آنان را از جهنم کسب کنند و با توسل به حضرت ولیعصر (عج) آزادی خود را از آتش جهنم مطالبه می کنند. 
رضایی در ادامه به گسترش فضای مجازی در جامعه خصوصا در میان جوانان اشاره کرد و فضای مجازی را به ابزار تشبیه کرد و گفت: می توان از این ابزار هماننند چاقو جراحی که در اختیار جراح حاذق باشد، استفاده کرد، در غیر این صورت از آن درست استفاده نخواهد شد.
وی بیان کرد: با ورود عالمان و متفکران می توان از فضای مجازی برای تبلیغ دین، ارزش های اسلامی و انسانی در عرصه های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و علمی و ... استفاده کرد.
وی تصریح کرد: با توجه به اینکه اسلام آمریکایی و التقاطی در صدد مقابله با اسلام ناب محمدی(ص) است می توان با بهره گیری از فضای مجازی توسط افراد صاحب نظر توطئه های استکبار علیه اسلام را خنثی کرد.
رضایی در ادامه بیان کرد: مسلمان کشی که استکبار در منطقه به دست افراد ناآگاه از دین راه انداخته ناشی از جهل است، مسلمان و دوستان مهدی (عج) نباید با هم اختلاف داشته باشند.
امام جمعه بیرجند در بخشی از خطبه ها در ادامه سلسله بحث های هفته قبل باب سی و دوم منازل عرفان عملی که « رضا و خشنودی الهی» نام دارد ، تشریح کرد .
وی گفت: به فرموده حضرت علی(ع) زندگی گوارا از آن کسانی است، آنچه را خدا مقرر کرد، راضی باشد و خود را در محضر خدا ببیند، این نخستین گام است که انسان خدا را مربی و پروردگار خویش بداند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.