انتخابات

سفیر فدراسیون روسیه در ایران گفت: ۲ کشور ایران و روسیه در حال تنظیم یک معاهده همکاری راهبردی هستند و تنظیم آن در مراحل پایانی خود قرار دارد.

تنظیم معاهده همکاری راهبردی ایران و روسیه در مراحل پایانی قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین الکسی ددوف، روز پنجشنبه در دیدار با استاندار اصفهان در استانداری این استان افزود: تلاش می‌کنیم معاهده همکاری راهبردی ایران و روسیه را در آینده‌ نزدیک امضاء کنیم.

وی ادامه داد: امیدواریم مسیری که جناب رئیسی برای تقویت ارتباطات ۲ کشور تبیین کردند، ادامه یابد.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران بیان کرد: با امضای معاهده راهبردی میان ۲ کشور شاهد افزایش گردش کالا میان جمهوری اسلامی ایران و روسیه خواهیم بود.

ددوف با اشاره به اینکه اصفهان، استانی راهبردی در تقویت مناسبات میان ایران و روسیه محسوب می‌شود، گفت: هرچند صادرات روسیه به ایران و اصفهان افزایش داشته اما بایستی ظرفیتی ایجاد کنیم که میزان این صادرات رونق بیشتری بگیرد.

وی گفت: بر اساس گزارش‌های گمرک ایران، صادرات محصولات اصفهان به روسیه در ۲ ماهه نخست امسال‌ از مرز یک میلیون دلار عبور کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به پنج برابر شده است.

سفیر روسیه ادامه داد: در مورد آمار گردشگری نیز شاهد رشد دو برابری رفت و آمد گردشگران دو کشور هستیم که البته با آمدن به اصفهان متوجه شدم چرا این شهر برای گردشگران کشور ما محبوب است.

وی در بخش دیگر سخنان خود با یادآوری خاطراتی از رئیس جمهور شهید گفت: بنده بعنوان سفیر چندین مرتبه با آقای رئیسی ملاقات داشتم و خاطرات بسیار خوبی از ایشان به یادگار دارم.

سفیر فدراسیون روسیه در ایران افزود: خبر تلخ سانحه هوایی برای آیت الله سید ابراهیم رئیسی، همه مردم روسیه بالأخص رییس جمهور این کشور را شوکه و اندوهگین کرد.

الکسی ددوف گفت: امیدوارم مردم ایران در انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشوری داشته باشند و در برگزاری انتخابات نیز موفق باشند.

وی در پایان بر نقش‌آفرینی اصفهان در راه تکوین و تحقق راهبردهای اساسی ۲ کشور و گسترش تعاملات و ارتباطات بین‌المللی تأکید کرد.

 استان اصفهان با افزون بر پنچ میلیون جمعیت از استان‌های مهم کشور در زمینه تعاملات اقتصادی با روسیه و اوراسیاست و سرکنسولگری روسیه در اصفهان قدمت چند صد ساله دارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.