انتخابات

رییس مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا گفت: کمیته تأمین امنیت انتخابات توسط پلیس یاران ذیل قرارگاه ابوذر پلیس پیشگیری فراجا راه اندازی و آماده تأمین امنیت انتخابات است.

به کارگیری پلیس یاران در تامین نظم و امنیت انتخابات

به گزارش قدس آنلاین حمید متقی رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا گفت: کمیته تأمین امنیت انتخابات توسط پلیس یاران ذیل قرارگاه ابوذر پلیس پیشگیری فراجا راه اندازی و آماده تأمین امنیت انتخابات در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری است.

وی در رابطه با این خبر اظهار داشت: رویکرد این کمیته، برنامه ریزی و هدایت ادارات انتظام پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی استان‌های سراسر کشور برای استفاده از این ظرفیت عظیم مردمی در تأمین انتخابات و همچنین نظارت و کنترل اجرای صحیح مأموریت توسط پلیس یاران در محل‌های اخذ رأی به عنوان لایه سوم تأمین امنیت و حفاظت پیرامونی از محیط‌های رأی گیری است.

وی افزود: در این راستا، برابر هماهنگی به عمل آمده با قرار گاه انتخابات فراجا، در دوره اول تعداد ۵۲۵۰ نفر نیروی پلیس یار واجد شرایط از سوی این کمیته شناسایی و پس از طی دوره‌های آموزشی ویژه در تأمین امنیت مراکز و محل‌های اخد رأی سازماندهی و بکارگیری شدند.

رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا ادامه داد: با برنامه ریزی و هماهنگی بین بخشی لازم برای بکارگیری این ظرفیت در دور دوم انتخابات با افزایش تعداد پلیس یاران انجام و در صدد تلاش برای هماهنگی برای مشارکت در سایر مأموریت‌های فراجا همچون اربعین حسینی نیز هستیم.

متقی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم ضمن کمک به توان انتظامی کشور، نقش تأثیرگذاری در توسعه امنیت مردم محور، ارتقای پایگاه مردمی و اجتماعی پلیس در اذهان عمومی و نهایتاً شاخص‌های پیشگیری از وقوع جرم را خواهیم داشت.

رئیس مرکز انتظام پلیس پیشگیری فراجا در پایان گفت: به کار گیری پلیس یاران در مأموریت‌های انتظامی قطعاً نوید بخش اعتماد به حضور ملموس‌تر بخش خصوصی امنیت به‌عنوان بازوی مردمی در مأموریت‌های کلان انتظامی کشور و در عرصه‌های ملی است که نتیجه آن هویت بخشی عینی واقعی به جایگاه والای مردمی پلیس خواهد بود.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.