فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اشاره به وجود بیش از ۸ هزار پلیس یار در این استان، گفت: امروز عزم همه مسوولان در داخل مجموعه نیروی انتظامی و خارج از آن توسعه بخش خصوصی در موضوع امنیت با تمام مولفه‌های آن است.

وجود بیش از ۸ هزار پلیس یار در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی موسسات ح.م پلیس پیشگیری استان خراسان رضوی، سردار محمدکاظم تقوی روز سه‌شنبه در دهمین همایش پلیس‌یاران و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی افزود: ارتباط دوستانه و استاد-شاگردی باید بین پلیس‌یاران و کلانتری‌ها وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: مردم باید بیشتر با خدمات پلیس‌یاران آشنا شوند، وجود هشت هزار و ۳۰۰ پلیس‌یار در استان بیانگر ورود خوب بخش خصوصی به موضوع تامین امنیت است و دستگاه قضا نیز از ماموریت پلیس‌یاران پشتیبانی می‌کند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی اضافه کرد: پلیس‌یاران و نگهبانان محله عملکرد خوبی دارند اما کارنامه‌ای از آنها برجای نمی‌ماند، مجرم را دستگیر می‌کنند اما در عملکرد کلانتری‌ها اعلام می‌شود ساز و کار عملیاتی باید تعریف شود تا عملکرد پلیس‌یاران ثبت و ارائه شود.

وی ادامه داد: ارزش کار نگهبانان محله باید بازتعریف شود که این مهم مورد توجه است و از هر پیشنهادی برای توسعه ماموریت پلیس‌یاران استقبال می‌کنیم.

سردار تقوی افزود: تلاش می‌کنیم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد و ریاست دادگستری نیز امروز در نشستی از ماموریت پلیس‌یاران حمایت کردند.

لزوم حمایت کلانتری‌ها از پلیس‌یاران

رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: در برنامه توسعه چهارم کشور در سال ۸۸ یکی از تدابیر اندیشیده شده، ساماندهی نگهبانانی بود که بدون آموزش مشغول فعالیت بودند و از سال ۸۸ موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی فعال شدند و نسبت به جذب نیرو و آموزش نگهبانان اقدام کردند.

 سرهنگ محمد دولخانی افزود: وجود هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیروی پلیس‌یار در قالب ۴۷ شرکت در استان ظرفیت خوبی برای جلوگیری از جرایم و پیشگیری از وقوع سرقت است، حضور پلیس‌یار در محلات ایجاد امنیت می‌کند، باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم پلیس‌یاران، نگهبانی بانکها، موسسات مالی و طلافروشی‌ها است که به صورت مسلح انجام می‌شود و خیلی از جرایم مرتبط با بانکها، موسسات اعتباری و طلافروشی‌ها حل شد و از سال ۹۴ در استان هیچ سرقت مسلحانه از بانک، طلافروشی و موسسات مالی نداشتیم.

سرهنگ دولخانی ادامه داد: سرکلانتران باید از ظرفیت پلیس یاران در حوزه استحفاظی خود استفاده کنند، کلانتران باید برای هر پلیس‌یار کدی تعریف کند و اگر موضوعی توسط پلیس‌یار اعلام شد کلانتری به سرعت به کمک بشتابد.

رییس پلیس پیشگیری خراسان رضوی تاکید کرد: گشتهای کلانتری‌ها باید از اقدامات پلیس‌یاران سرکشی داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

در این همایش از پلیس‌یاران نمونه، موسسات حفاظتی برتر و تعدادی از کلانتری‌ها و سرکلانتری‌ها تقدیر شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: همه سازمانها مکلف به امر پیشگیری از وقوع جرم هستند، و نیروی انتظامی در این خصوص موفق عمل کرده‌است.

سید امیر مرتضوی روز سه‌شنبه در دهمین همایش پلیس‌یاران و موسسات خدمات حفاظتی و مراقبتی در خراسان رضوی افزود: در بحث امنیتی و انتظامی همه باید وارد میدان شوند و رعایت نکات حفاظتی و امنیتی توسط شهروندان نیز مهم است، در این حوزه همه باید تکالیف و وظایف خود را به درستی انجام دهند.

معاون دادگستری خراسان رضوی ادامه داد: پلیس در خط مقدم نظم و امنیت قرار دارد و با افرادی سر و کار دارد که چه در جایگاه شاکی و چه در جایگاه متهم، پرخاشگر و عصبی هستند و تعامل با این افراد بسیار سخت است.

مرتضوی افزود: همچنین تمام جرایم و آسیبهای اجتماعی باید آسیب شناسی شود، موسسات حفاظتی نیز در این خصوص باید فعال باشند، ماموران حفاظتی می‌توانند منبع خوبی برای گزارش آسیبهای منطقه‌ای باشند.

وی تاکید کرد: باید از نیروی انتظامی با همه توان پشتیبانی کرد، نیروی انتظامی در همه زمانها و مکانها وظایف متعددی دارند که این حجم از وظایف جایی برای نقد باقی نمی‌گذارد.

رییس عقیدتی سیاسی فرماندهی انتظامی خراسان رضوی نیز در این همایش اظهار کرد: کسی که مسوولیتی را می‌پذیرد باید کار را درست انجام دهد، بخش زیادی از مشکلات امروز بویژه در حوزه اقتصادی ناشی از عدم مدیریت درست است.

حجت‌الاسلام علیرضا رامیار افزود: امروز در مجموعه نیروی انتظامی و نیروهای مسلح، مسوولیتی که به عهده نیروی انتظامی گذاشته شده به خوبی انجام شده و رضایت مردمی را در پی داشته البته تا رسیدن به نقطه ایده‌آل هنوز فاصله داریم.

وی اضافه کرد: برای امنیت موجود در کشور بهای سنگینی پرداخت شده‌است، در سال جاری شهدایی از ناجا تقدیم شد و خانه‌هایی از خانواده ناجا بی‌سرپرست شدند تا محیط خانه مردم امن باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.