قدس آنلاین- تبریز: شهردار تبریز در بازدید از محدوده مرکزی شهر، با اشاره به برنامه‌های عمران و شهرسازی در این منطقه خاطرنشان کرد: سیمای کلی بافت فرهنگی و تاریخی شهر در آستانه تحول اساسی است.

بافت فرهنگی و تاریخی شهر در آستانه تحول اساسی / نقش حساس محدوده مرکزی شهر در چشم‌انداز گردشگری ۲۰۱۸

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، صادق نجفی، صبح امروز، در بازدید سرزده از حوزه شهرداری منطقه 8 اظهار داشت: با توجه به مرکزیت این منطقه و تمرکز فرصت‌های مختلف فرهنگی و تاریخی در آن، منطقه 8 نقش حساسی در چشم‌انداز گردشگری سال 2018 خواهد داشت.

دکتر نجفی با اشاره به جایگاه ویژه شهرداری منطقه 8 اظهار داشت: از این منطقه انتظار می‌رود عموم وظایف عمرانی و خدماتی و برنامه‌های شهرسازی خود را  با در نظر داشتن اقتضائات بافت فرهنگی و تاریخی منطقه پیگیری کند.

شهردار تبریز بازار تاریخی تبریز را مزیت مهم شهرداری منطقه 8 خواند و افزود: اقدامات و خدمات مهمی که شهرداری تبریز در تقویت زیرساخت‌های بازار تاریخی شهر و تنظیف مستمر آن ارایه می‌دهد، نقش اساسی در افزایش کیفیت بازدید میهمانان و گردشگران از این مرکز مهم تاریخی داشته است.

وی با قدردانی از تلاش های شهرداری منطقه هشت، اظهار داشت: تملک و مرمت خانه‌های تاریخی، پروژه‌های متعدد پیاده‌راه‌سازی، احیای درب‌های تاریخی شهر، ایجاد موزه آب و مشاغل و ایجاد یادمان شمس تبریزی در باغ گلستان، از اقدامات ارزشمندی است که در راستای غنابخشی به بافت فرهنگی و تاریخی مرکز شهر صورت گرفته است.

شهردار تبریز خانه‌های قدیمی را نماد سبک ارزشمند زندگی گذشتگان عنوان کرد و افزود: علی‌رغم تنگناهای مال‌ی که که امروز بر سر راه  شهرهای کشورمان است، شهرداری تبریز در خصوص صیانت از خانه‌های تاریخی، مسئولانه وارد عمل شده است؛ چرا که معتقدیم خانه‌های تاریخی معرّف هویت معماری و یادگار ارزشمند سبک زندگی ایرانی و اسلامی است.

دکتر نجفی با اشاره به بازنگری‌ در مسیر ترافیکی مرکز شهر اظهار داشت: خوشبختانه این اقدام، تاثیر مطلوبی بر روان سازی تردد در بافت تاریخی و فرهنگی شهر داشته است.

شهردار تبریز همچنین بر لزوم تعامل ویژه این منطقه با دستگاه‌های متعدد فرهنگی و تاریخی تاکید کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.