با توجه به علاقه ای که کمپانی ها به فناوری خودروهای خودران نشان می دهند، انتظار می رود که این بخش از فناوری بسیار سریعتر از آنچه تصور می شود پیشرفت کند.

تا سال ۲۰۳۵، تعداد ۲۱ میلیون خودروی خودران در خیابان ها در تردد خواهند بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تک شات ، با توجه به علاقه ای که کمپانی ها به فناوری خودروهای خودران نشان می دهند، انتظار می رود که این بخش از فناوری بسیار سریعتر از آنچه تصور می شود پیشرفت کند.
سازمان تحلیلگر IHS اخیرا تخمین خود را در خصوص تعداد خودروهای خودران و بدون راننده که در آینده در دنیا در تردد خواهند بود تغییر داد. در ماه ژانویه 2014، این سازمان پیش بینی کرده بود که تا سال 2035 تعداد 11.8 میلیون خودروی خودران به فروش خواهد رسید.
اما به لطف افزایش تحقیقات و پیشرفت در زمینه فناوری این خودروها توسط کمپانی های خودروسازی و فناوری، IHS پیش بینی می کند که حدود 21 میلیون خودروی خودران تا سال 2035 در سراسر جهان به فروش برسد؛ این پیش بینی تقریبا دو برابر پیش بینی قبلی این سازمان است.
IHS پیش بینی کرده است که آمریکا تا سال 2020 و با تردد چندین هزار خودروی خودران در خیابانهایش پیشرو کاربرد این فناوری خواهد بود. تعداد این خودروها در آمریکا تا سال 2035 به 4.5 میلیون خواهد رسید.
در این پیش بینی IHS گفته است که ژاپن تا پیش از المپیک 2020 در توکیو این فناوری را به طور کامل با سیستم حمل و نقل خود هماهنگ خواهد کرد.
البته با وجویکه آمریکا و ژاپن راه را برای ورود خودروهای بدون راننده به خیابان ها هموار می کنند، پیش بینی می شود که چین شاهد حضور بیشترین تعداد این خودروها در خیابان های این کشور باشد. IHS تعداد 5.7 میلیون خودروی خودران را تا سال 2035 برای کشور چین پیش بینی کرده است.
اروپای غربی و شرقی نیز در مجموع 4.5 میلیون خودروی بدون راننده را تا سال 2035 در خود جای خواهند داد. خاورمیانه و آفریقا تردد یک میلیون خودروی خودرام را تا این تاریخ شاهد خواهند بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.