هفته نامه "اشپیگل" با استناد به بررسی‌های سازمان‌های امنیتی آلمان خطر حملات تروریستی در مسابقات یورو ۲۰۱۶ را بالا ارزیابی کرد.

هشدار آلمان درمورد حملات تروریستی در یورو

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم، هفته نامه اشپیگل در گزارشی با استناد به اطلاعات سازمان های امنیتی آلمان از خطر ترور بالا در مسابقات یورو 2016 خبر داد.

به نوشته این هفته نامه آلمانی پلیس و سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این باره هشدار داده‌اند. در تجزیه و تحلیل شرایطی که اشپیگل با استناد به اطلاعات سازمان های امنیتی آلمان منتشر کرده است آمده است که حملات تروریستی ناگهانی عوامل ترور تک نفره در مسابقات یورو 2016 و در هر زمانی می‌تواند اتفاق بیافتد.

بر اساس اطلاعات اشپیگل، سازمان‌های امنیتی آلمان خطر ترور بالایی را در این مسابقات قهرمانی می بینند.

سازمان اطلاعات داخلی آلمان در این راستا درباره این مسئله که یک سخنگوی داعش اخیرا غرب را به حملات تروریستی در ماه رمضان تهدید کرده بود اظهار نگرانی شدید کرد.

در یک گزارش محرمانه در این باره آمده است، اینکه ماه رمضان با مسابقات یورو 2016 هم زمان شده است حساسیت ویژه ای ایجاد کرده است.

در ضمن در چاپ جدید یک مجله تبلیغاتی نزدیک به سازمان تروریستی القاعده، مجددا درباره حملات تروریستی کوچکتر با ابزار ساده تر تبلیغ شده است که چنین حملات تروریستی به صورت ناگهانی اتفاق افتاده و به دشواری قابل پیش گیری هستند.

همچنین اداره فدرال پلیس جنایی آلمان در یک تجزیه درباره مسابقات یورو 2016 درباره عاملان ترور فردی هشدار داده و در عین حال تصریح کرد که همچنین اقدامات هماهنگ مانند آنچه سال گذشته در حملات تروریستی در پاریس رخ داد، قابل تصور است.

در مجموع خطر ترور در دوران مسابقات یورو 2016 در آلمان و فرانسه بالا است. البته بر اساس اطلاعات اداره فدرال پلیس جنایی آلمان  تا به حال هیچ مدرک مشخصی درباره حملات تروریستی برنامه ریزی شده وجود نداشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.