قدس آنلاین- تبریز: معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی از آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در رودخانه‌ها و آب‌های داخلی استان خبر داد.

آغاز صدور پروانه صید ماهی با قلاب و تور در آذربایجان‌شرقی

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، میرمحسن حسینی‌قمی با اشاره به دستورالعمل صید ماهی با قلاب و تور، فصل صید را تا پایان دی ماه ماه عنوان و اظهار داشت: اعتبار پروانه‌های صادره یک ماه و بهاء آن 50 هزار ریال برای ماهیگیری با قلاب و یک میلیون و 500 هزار ریال برای ماهیگیری با تور است.

وی ادامه داد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پرتال اداره کل حفاظت محیط زیست استان به آدرس http://as.doe.ir ثبت‌نام و از ادارات محیط زیست پروانه خود را دریافت کنند.

قمی تعداد مجاز صید روزانه برای هر پروانه صید با قلاب را پنج قطعه ماهی و 30 قطعه ماهی برای صید با تور برای هر روز برشمرد و خاطرنشان کرد: صید در رودخانه‌های حفاظت شده و مناطق ممنوعه شرکت آب منطقه‌ای ممنوع است.

وی اظهار کرد: صید ماهیان آزاد و ماهیان حمایت شده از جمله ماهی قزل‌آلای خال قرمز خلاف مقررات و ممنوع است.

قمی گفت: به تورهای ماهیگیری از نوع سالیک و با چشمه‌های سی میلی‌متر به بالا پروانه داده می‌شود.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست استان از کنترل پروانه‌های شکار در مناطق مختلف استان خبر داد و گفت: یگان حفاظت محیط زیست در صورت تخلف افراد، ضمن ضبط ادوات صید، متخلفان را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.