قدس آنلاین-شهرکرد، فریدون عباسی: در بخش کیفری ، سرقت های موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص سه ردیف اول بیشترین پرونده های این بخش می باشند و همچنین در بخش حقوقی، تامین خواسته و مطالبه طلب و مطالبه خسارات دادرسی بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده است.

تا کنون هیچ شکایتی در خصوص حقوق های غیر متعارف مدیران اعلام نشده است

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد، رئیس کل دادگستری استان در نشستی که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد در ابتدا به تبیین عملکرد قوه قضائیه و اطلاع رسانی و بیان نقطه نظرات به جامعه اشاره کرد و گفت: بدرفتاری از هیچ کس در این قوه پذیرفته نیست و طرح تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی باید در سرلوحه امور کارکنان قوه قضائیه قرار گیرد.

سید عبدالله موسوی افزود: تعداد کل پرونده های موجود در دادگستری استان 141721 پرونده بوده که از این تعداد 131900 پرونده مختومه اعلام شده و تعداد 18109 فقره از این تعداد موجود می باشد.

موسوی گفت: در بخش کیفری ، سرقت های موجب تعزیر، ضرب و جرح عمدی و توهین به اشخاص سه ردیف اول بیشترین پرونده های این بخش می باشند و همچنین در بخش حقوقی، تامین خواسته و مطالبه طلب و مطالبه خسارات دادرسی بیشترین پرونده را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: در بحث پیشگیری برنامه های آموزشی از جمله طرح امید، آموزش های قبل از ازدواج و مهارت های زندگی انجام شده است.

رئیس شورای قضایی استان تصریح کرد: در سال 94  آمار خودکشی  61 مورد بوده که این میزان نسبت به سال های گذشته 32 درصد افزایش داشته است.

در ادامه این نشست مدیر کل تعزیرات حکومتی استان عنوان کرد: در زمینه قاچاق کالا 728 پرونده رسیدگی شده که 661 پرونده آن مختومه اعلام شده و میزان جریمه صادره در این زمینه 820 میلیارد و 924 میلیون و 260 هزار ریال یوده است و این میزان جریمه علاوه بر ضبط اموال از اشخاص متخلف بوده است.

مدیر کل سازمان بازرسی استان نیز گفت: تا کنون هیچ شکایتی در خصوص حقوق های غیر متعارف مدیران اعلام نشده ولی در صورت مشاهده موردی در این زمینه برخورد قانونی صورت میگیرد.

رئیس کل دادگستری استان در خصوص آمار طلاق  گفت: 1247 مورد طلاق در سال 94  ثبت شده که این میزان نسبت به سال 93 کاهش 5 درصدی داشته است.

وی افزود: از مجموع 44 هزار پرونده در شورای حل اختلاف 11300 پرونده با صلح و سازش مختومه شده و پرونده های مالی تا سقف 20 میلیون تومان در حال بررسی می باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.