قدس آنلاین - لرستان: امروز کارگشایی، ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بالاترین عبادت در این استان است چراکه اگر جوانی سرکار برود و دل مسلمانی را شاد کنیم یا خانواده‌ای را از مشکلاتی نجات دهیم بالاترین عبادت است.

ایجاد اشتغال و رفع بیکاری بالاترین عبادت است

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان در مراسم انس با قرآن که در سالن ورزشی کارگران اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برگزار شد گفت: یکی از اعمالی که در ماه مبارک  رمضان، پیامبر اکرم (ص) به آن سفارش کرده مسئله همدلی و افطاردهی مؤمنان است.

آیت ا...میر عمادی اظهار داشت: تمام احکام و دستورات اسلام  برای این است که مردم به فکر هم باشند، گره‌گشایی کنند و مشکلی از مشکلات جامعه را برطرف کنند.

وی رسیدگی به معلولان و از کار افتادگان را صدقه جاریه دانست و افزود: رضایت خدا در رسیدگی به این‌گونه امور است پس باید با جدیت این امور را به ویژه در ماه رمضان دنبال کنیم.

وی  با بیان بر اینکه دین اسلام بر دلسوزی و خیرخواه بودن انسان تاکید دارد گفت: در روایت آمده از خصوصیات پیامبر اکرم (ص) خیرخواهی و دلسوزی بوده و سیره  امام حسن مجتبی(ع) نیز  توجه به همنوعان بوده است.

آیت ا... میرعمادی بابیان اینکه تمام‌وقت و همت پیامبر اکرم (ص) بر کارگشایی امور مردم بوده است، گفت: مرحوم کلینی در کتاب کافی بابی به‌عنوان برآورده کردن حاجت برادر دینی و بابی برای ثواب گره‌گشایی از مشکلات جامعه دارند و امروز  نیز ما باید به این سمت حرکت کرده و  حلال مشکلات مردم باشیم و  با توجه به وجود جوانان بیکار در هر خانه‌ای اشتغالی برای خانواده  ایجاد کنیم.

وی با تأکید بر این امر که رسیدگی به معلولان و از کار افتادگان صدقه جاریه است، خاطر نشان کرد: رضایت خدا در رسیدگی به این‌گونه امور است پس باید با جدیت تمام این امور را دنبال کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.