قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با انتقاد از سیاست‌های وزارت ارشاد گفت: متأسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های زننده هستیم و اگر بخشنامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت.

با مردم سخن خواهیم گفت/ کم‌لطفی‌ها به فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری/ مشکلات اقتصادی از سیاست‌های غلط دولت است

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در دیدار مسئولان هیئت نظارت و دست‌اندرکاران شورای نگهبان در استان آذربایجان شرقی با تبریک هفته تأسیس شورای نگهبان، اظهار داشت: وظایف شورای نگهبان طبق قانون اساسی از اصل 91 تا 99 ادامه می‌یابد.

وی افزود: وجود چنین شورایی در هر کشوری، خصوصاً کشور اسلامی مثل ایران بسیار مهم و ضروری است تا بر سلامت انتخابات نظارت کرده و مراقبت کند و صلاحیت‌ها کاندیداها را مورد ارزیابی قرار دهد و این موجب عدم هرج‌ومرج در جامعه می‌شود.

نماینده مقام معظم رهبری در استان آذربایجان شرقی با اشاره به طرح ایجاد شورایی مثل شورای نگهبان در زمان قیام مشروطه، گفت: در قیام مشروطه از جمله مسائلی که مطرح شد این بود که علما و متخصصین باید مجتهدین طراز اول و اسامی 20 نفر از علما که دارای عدالت و فقاهت و خصوصاً آگاهی و آشنایی با مسائل روز باشد را باید به مجلس معرفی کنند تا موادی را که در مجلس مطرح می‌شود را مورد بررسی قرار دهند تا مبادا قانونی غیراسلامی و برخلاف شریعت اسلامی تصویب شود.

وی اضافه کرد: در زمان ستم‌شاهی نه قانون دارای ارزش و اعتبار بود و نه شرع و شاه هر چه دلش می‌خواست می‌کرد؛ در زمان رضاخان که به‌طور کامل دیکتاتوری و قلدری محض بود و در زمان محمدرضا شاه هر چند مجلس وجود داشت اما فرمایشی بود.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، تصریح کرد: به لطف و برکت انقلاب و مبعوث شدن امام راحل که شجاعت، درایت، مدیریت و بینش سیاسی‌اش بی‌نظیر بود، استعمار شکست خورد و انقلاب اسلامی ایران به پیروزی رسید؛ حضرت امام در اسفند سال 57 دستور تأسیس شورای نگهبان را صادر کردند و بالاخره در تیرماه سال 59 این شورا تأسیس شد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: در اصل نود و یکم قانون اساسی آمده است که به‌منظور پاسداری از احکام اسلام و قانون اساسی از نظر عدم مغایرت مصوبات مجلس شورای اسلامی با آن‌ها، شورایی به نام شورای نگهبان با ترکیب 6 نفر از فقهای عادل و آگاه به مقتضیات زمان و مسائل روز که انتخاب این عده با مقام رهبری است و 6 نفر حقوقدان، در رشته‌های مختلف حقوقی، از میان حقوقدانان مسلمانی که به‌وسیله رئیس قوه قضائیه به مجلس شورای اسلامی معرفی می‌شوند و با رای مجلس انتخاب می‌گردند.

مجتهدشبستری، ادامه داد: امام خمینی (ره) در خصوص شورای نگهبان می‌فرمودند «من به این آقایان هشدار می‌دهم که تضعیف و توهین به فقهای شورای نگهبان امری خطرناک برای کشور و اسلام است. همیشه انحرافات به‌تدریج در یک رژیم وارد می‌شود و در آخر، رژیمی را ساقط می‌نماید».

وی گفت: شورای نگهبان به‌قدری از اهمیت برخوردار بود که امام راحل عظیم‌الشان (ره) در خصوص آن فرمودند: هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذاست، باید به عنوان مفسد فی‌الارض تحت تعقیب قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، تأکید کرد: شورای نگهبان تماشاچی نیست و باید با اشراف کامل بر صحت و سلامت انتخابات نظارت کرده و جلوی تخلفات و ورود افراد ناصالح را بگیرد.

وی با اشاره به فتنه 88، گفت: در سال 88 فتنه‌ای را با رمز تقلب و به‌منظور براندازی نظام، آغاز کردند و تن به قانون ندادند و این مسئله که از پیش طراحی‌شده بود مورد حمایت بیگانگان قرار گرفت و چند ماه تهران را به آشوب کشاندند تا رسیدند به‌روز عاشورا که با آتش زدن پرچم امام حسین (ع) ماهیت خودشان را روشن کردند و معلوم شد یک عده بهایی و سلطنت‌طلب این اغتشاش‌ها را ایجاد کرده‌اند و با بیداری ملت فهیم و هوشیار و مدیریت رهبری عزیز این فتنه در 9 دی شکست خورد و حماسه 9 دی در تاریخ ثبت گردید.

مجتهدشبستری، افزود: مقام معظم رهبری در خصوص فتنه 88 حساسیت بسیار ویژه‌ای دارند و باید مراقبت کرد تا فتنه دیگری رخ ندهد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با انتقاد از عدم توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و چشم دوختن به دست دشمن، اظهار داشت: متأسفانه امروز در جامعه شاهد مشکلات اقتصادی از قبیل رکود و بیکاری هستیم و همه اینها اغلب به خاطر مدیریت‌های غلط دولتی است.

رئیس شورای عالی مجمع جهانی اهل‌بیت (ع)، افزود: متأسفانه شاهد کم‌لطفی‌ها به فرامین اقتصادی مقام معظم رهبری هستیم. حتی در نام بردن از ایشان هم ادب را رعایت نمی‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: نباید منتظر دروازه‌های خارجی و آمریکا بمانیم این‌ها عهدشکن هستند و باید به خودمان اتکا کنیم و روی پای خودمان بایستیم.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در خاتمه با انتقاد از سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: متأسفانه شاهد برگزاری کنسرت‌های غیراسلامی و زننده هستیم و اگر بخشنامه وزارت ارشاد در خصوص عدم نیاز صدور مجوز برگزاری کنسرت از سوی نیروی انتظامی عملی شود با مردم سخن خواهیم گفت، این طرح موجب بی‌بندوباری و ترویج فساد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.