انتخابات

وزارت خارجه سوریه با ارسال ۲ نامه به سازمان ملل، جنایات فرانسه و آمریکا در حمله به غیرنظامیان را در شمال این کشور محکوم کرد.

اعتراض شدید دمشق به حمله مرگبار آمریکا و فرانسه به غیرنظامیان در شمال سوریه

به گزارش قدس آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت خارجه سوریه در دو نامه جداگانه به بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل، و نیز رئیس شورای امنیت اعلام کرد: جنگنده های فرانسوی در سوریه و روستای طوخان‌الکبری در اطراف شهر منبج، مرتکب جنایات شدند.
وزارت خارجه سوریه اعلام کرد: در این حمله فرانسوی ها، بیش از 120 غیرنظامی، که بیشتر آنها را کودکان و زنان و سالخوردگان تشکیل می دهند کشته اند و دهها نفر زخمی کرده‌اند. بر اساس گزارش ها، سرنوشت دهها غیرنظامی به علت اینکه خانه هایشان بر سرشان خراب شده‌، در هاله ای از ابهام قرار دارد.
در این نامه های وزارت خارجه سوریه آمده است: این حمله فرانسوی ها یک روز پس از حمله آمریکایی در روز 18 ژوئیه 2016 در شهر منبج سوریه است که بیست کشته و دهها زخمی از غیرنظامیان برجای گذاشت و بیشتر قربانیان آن را زنان و کودکان تشکیل می دادند.
وزارت خارجه سوریه بیان کرد: سوریه شدیدا این دو جنایت خونین که فرانسوی ها و آمریکایی ها مرتکب شدند را محکوم می کند. ائتلاف بین المللی تحت هدایت آمریکا به جای هدف قرار دادن مواضع تروریستها، بمبها و موشکهای خود را بر سر مردم بی دفاع می ریزد. سیاست دوگانه بی فایده است. همانگونه که سوریه تاکید کرده است، هر که خواهان جنگ با تروریسم است باید با دولت سوریه و ارتش آن هماهنگ شود. اینکه گروههای تروریستی را معارضان میانه رو توصیف کنند، غیرقابل قبول و ننگ آور است.
در این دو نامه آمده است: فرانسه برای مبارزه با تروریسم نباید غیرنظامیان در سوریه را هدف قرار دهد. حملات تروریستی در فرانسه به علت شکست دولت این کشور و اخلاص نداشتن در مبارزه با تروریسم است. فرانسه باید در سیاست های خود تجدید نظر کند و با تروریسم در داخل این کشور بجنگد. ملت سوریه به اندازه کافی از اقدامات داعش مورد حمایت مستقیم و غیرمستقیم برخی کشورها که برای جامعه بین المللی معروف هستند رنج می برند. همه قطعنامه های شورای امنیت به ویژه قطعنامه شماره 2253 که حمایت مالی و تسلیحاتی از تروریسم را منع می کند، باید اجرایی شود.
وزارت خارجه سوریه بیان کرد: فرانسه، آمریکا، ترکیه، عربستان، قطر و انگلیس حامی گروههای تروریستی، که آنها را میانه رو می نامند، هستند.
در این دو نامه بر عزم دولت سوریه در مبارزه با تروریسم و تحقق راهکار سیاسی و گفتگوی سوری-سوری بدون دخالت خارجی تاکید شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.